Site icon מקומון רמת גן

כרמל שאמה: לשים את האגו והפוליטיקה בצד ולפעול לאיחוד רשויות

כרמל שאמה

כרמל שאמה. צילום: דוברות עיריית רמת גן

בעקבות המשבר הכלכלי שפוקד את הרשויות המקומיות בזמן הקורונה, רה"ע כרמל שאמה הכהן שיתף את עוקביו בדף הפייסבוק בהצעתו לפעול לאיחוד העיר רמת-גן עם רשויות שכנות, בכדי להביא להתייעלות, גם מבחינת תקציב וגם מבחינת ביצוע מיזמים ונתינת שירותים לרווחת התושבים.

משבר הקורונה חושף את המשבר הכלכלי העמוק אליו נקלעו הרשויות המקומיות שעתיד ללוות אותם שנים רבות גם לאחר המשבר הנוכחי. מכאן, מציע רה"ע כרמל שאמה הכהן את הרעיון של איחוד רשויות בכדי להביא להתייעלות, גם מבחינת תקציב וגם מבחינת ביצוע מיזמים ונתינת שירותים לרווחת התושבים.

"המשבר הכלכלי מחייב לשים את הפוליטיקה והאגו כמה שיותר בצד ולקדם התייעלות וחיסכון בצורת איחוד רשויות מקומיות", הציע ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן. "תכנית האיחוד תוזיל עלויות רכש, תחסוך משרות רבות, תחסוך סכסוכים ומאבקים מיותרים, תוזיל ארנונה, ותאפשר פיתוח תשתיות על מתקדמות  ועוד תועלות רבות" הסביר שאמה וכמובן לא נשאר חייב והוסיף – "העסקנים והפוליטרוקים צפויים להתנגד אבל שעת משבר היא גם שעת כושר לעשות רפורמה לטובת הציבור".

החלטת ועדת הגבולות על חלוקת אוניברסיטת בר אילן הציתה את המהומה. צילום: מקומונט רמת גן

כיום יש במדינה 257 רשויות, בהן 77 עיריות, 124 מועצות מקומיות, 54 מועצות אזוריות ושתי מועצות מקומיות תעשייתיות. רמת-גן נמצאת בשכנות עם הערים בני ברק, גבעתיים, קריית אונו וגבעת שמואל ולצידם מועצה אזורית אפעל.

בראייה כלכלית, יתרונות לגודל משמעם שהעלויות לתושב שהרשות נושאת בהן פוחתות ככל שהרשות גדולה יותר. כך למשל האיחוד יאפשר הקלה בעול התושבים בעלויות לתפעול הרשות ושכר העובדים בה והורדת העלות של שירותי החינוך, ניקיון, תשתיות ללא פגיעה באיכות השירות.

Exit mobile version