Site icon מקומון רמת גן

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה אונליין?

בקשה לצו קיום צוואה הינה בקשה המוגשת לרשם לענייני ירושות במשרד המשפטים. מטרתה של הבקשה הינה להוציא מהכוח אל הפועל צוואה שרשם אדם שנפטר. כיום, ניתן להגיש בקשה לצו קיום צוואה באחת משתי דרכים: הראשונה, הגשת הבקשה באופן פיזי באחת מלשכות הרשם לענייני ירושה וזאת על פי מקום המגורים בו נפטר המנוח (ת"א, חיפה, באר שבע, נצרת עילית וירושלים). השנייה, להגיש צו קיום צוואה מקוון, קרי, אונליין, וזאת באמצעות מערכת רשם הירושות באתר משרד המשפטים.

בעולם בו אנו חיים, זמן = כסף, משמע, בכל המשימות "המעיקות" והבירוקרטיות, עדיף לנו למצוא את הדרכים שיחסכו לנו כמה שיותר זמן וכסף. הגשת בקשה לצו קיום צוואה אונליין הינה אחת הדרכים המומלצות לכך. כל שעליכם לעשות הוא להצטייד במסמכים ופרטים הנדרשים (עליהם נפרט בהמשך), להיכנס לאתר רשם הירושות, להזין את הבקשה, לשלם, ולתת לזמן לעשות את שלו.

כיצד עליכם לפעול להגשת בקשה לצו קיום צוואה?

כאמור, ההליך מאד פשוט וקל. נכנסים לאתר רשם הירושות, מזינים את פרטיכם (בתור מגישי הבקשה), מזינים את פרטי המנוח, מצרפים העתק של תעודת הפטירה והעתק של הצוואה, מזינים את פרטי היורשים, חותמים על התצהיר (בפני עו"ד!), מצרפים אישורי תשלום אגרות ושולחים את הבקשה. חשוב לציין – באם הגשתם את הבקשה באופן מקוון, עליכם להמציא את הצוואה המקורית תוך 7 ימים לרשם הירושות אליו הוגשה הבקשה.

הגשת הבקשה – האם כדאי לעשות זאת בעצמכם או להיעזר בעו"ד?

בכל הנוגע להגשת הבקשה, אנו ממליצים לכם להיעזר בעו"ד. כמובן שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי באתר רשם הירושות, אך מומלץ להיעזר בעו"ד המתמחה בנושא וזאת מאחר ועו"ד מנוסה יידע בדיוק כיצד למלא את הבקשה, איך להימנע מטעויות, אילו מסמכים עליכם לצרף ולהגיש ואת מועדם, כמו כן, נדרשת חתימה של עו"ד בסוף הבקשה כך שנכנסת לכם הטרחה של ללכת ולחפש עו"ד שיחתום לכם על המסמכים. במידה והחלטתם להשתמש ולהסתייע בשירותיו של עו"ד לצורך הגשת הבקשה לצו קיום צוואה, עליכם לצרף ייפוי כוח חתום על ידכם, בוא אתם מייפים את כוחו של עו"ד שבחרתם לשמש עבורכם כנציג מול רשם הירושות אשר יטפל לכם בכל המסמכים והתהליכים הכלולים בהגשת הבקשה.

חשוב לציין, הגשת הבקשה על פניו נראית הליך פשוט וקל ואכן מדובר בהליך פשוט וקל. יחד עם זאת, קיימים מצבים בהם הגשת הבקשה "מסתבכת", אם הוגשה התנגדות לבקשה או שמא אחד מהיורשים על פי הצוואה הינו קטין/אדם שמונה לו אפוטרופוס/נעדר וכו', במקרים כאלה לרוב תועבר הבקשה לבחינה ודיון בביהמ"ש לענייני משפחה. במקרים כאלה, ברור לכל כי מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מנוסה אשר ייצג אתכם בביהמ"ש.

הגשת הבקשה – עלויות

צו ירושה. צילום: pixabay

הגשת בקשה לצו קיום צוואה טומנת בחובה עלויות, לא גבוהות במיוחד, אך יש לקחת אותן בחשבון. תחילה, יש לשלם אגרה בגין הגשת הבקשה בגובה של 496 ש"ח (העלות היא 422 ש"ח, אגרה מופחתת, במידה והחלטתם להגיש את הבקשה באופן מקוון) כמו כן, נדרש לשלם אגרה בגובה של 130 ש"ח בגין פרסום ברשומות. הפרסום ברשומות נועד לאפשר למי שעלול להתנגד להגשת הבקשה להיות מודע לעצם הגשתה.

משך זמן הטיפול

ע"פ אתר רשם הירושות, משך זמן הטיפול בבקשה לצו קיום צוואה (וזאת בהנחה והבקשה לא נתקלת בבעיות כמו העברת טיפול לביהמ"ש לענייני משפחה/התערבות ותגובה של האפוטרופוס הכללי/התנגדויות כאלה או אחרות), הינו 45 ימים. יחד עם זאת, באם הגשתם את הבקשה לרשם הירושות בת"א, משך הטיפול ארוך יותר מאחר ומדובר ברשם במחוז עמוס בד"כ.

הגשת בקשה לצו קיום צוואה הינו הליך פשוט וקל ועלותו לא גבוהה במיוחד ומדובר בהליך אשר יאפשר לכם גישה לכספים שלכם. כיום, בעידן המודרני, ניתן לבצע את הגשת הבקשה באופן מקוון ובאמצעות עו"ד וזאת על מנת לאפשר לכם את הגישה המהירה ביותר לכספים המגיעים לכם.

Exit mobile version