Site icon מקומון רמת גן

כל מה שצריך לדעת על דיור מוגן לפני חתימה

מעבר לדיור מוגן הוא פיתרון מצוין עבור קשישים עצמאיים, שרוצים ליהנות מחיי חברה פעילים, ממגוון שירותי תרבות ופנאי, ומסביבה מוגנת ותומכת. אם זהו הכיוון אליו אתם פונים, רגע לפני חתימה על הסכם ומעבר למתחם דיור מוגן, נציג בפניכם כמה נקודות שכדאי לתת עליהן את דעתכם.

אופן התשלום

 מתחמי דיור מוגן מציעים דרכי תשלום שונות, בדרך כלל נדרש סכום השקעה ראשוני, "פיקדון", ולאחריו תשלום חודשי. יש לוודא כי התשלומים סבירים, וכי ההסדר עומד בדרישות חוק דיור מוגן, שחוקק על מנת למנוע ניצול כספם של הקשישים. מומלץ להתייעץ בנושא זה עם אדם בקי בתחום, שידע להצביע על ליקויים בדרישות התשלום, במידה ויש כאלו.

מראה עיניים

 בשום מקרה, אל תחתמו על חוזה מעבר לדיור מוגן לפני שביקרתם במקום והתרשמתם ממנו לטובה. יתירה מכך, התעקשו לבקר בדירה הספציפית המוצעת לכם ולהתרשם ממנה. זו הולכת להיות דירתכם בשנים הבאות, ולכן מן הראוי שתהיה לשביעות רצונכם.

סל שירותים

 מתחמי דיור מוגן מציעים מגוון שירותים לדיירים, החל משירותי כביסה  וקייטרינג, וכלה בפעילויות פנאי וספורט. על פי חוק דיור מוגן, אתם זכאים לקבל שירותי אבטחה, אחזקה וניקיון, וכן שירותי בריאות ושירותים סוציאליים, ללא תוספת תשלום. בדקו מהם השירותים המוצעים במתחם, אילו שירותים כלולים בתשלום הבסיסי, וכמה תתבקשו לשלם על שירותים שאינם כלולים בחבילה הבסיסית. בנוסף, אם יש לכם תחביבים ועיסוקים מיוחדים, ודאו שתוכלו להמשיך לעסוק בהם, וכן מומלץ שבין הפעילויות המוצעות במתחם יכללו גם פעילויות הקשורות לעיסוקים האהובים עליכם.

תקופת ניסיון

 לפעמים מה שנראה לנו מבחוץ נעים ומוצלח, מתברר מבפנים כמטריד ואולי אפילו מציק. על כן חוק דיור מוגן קובע כי יש לאפשר לדיירים תקופת ניסיון של שלושה חדשים, על מנת שיוכלו להתרשם ולהחליט באופן סופי אם המקום מתאים עבורם. בנוסף לכך, בכל מקרה בו אדם מחליט לעזוב את הדיור המוגן, החוק לא מאפשר הטלת קנסות או גביית תשלום נוסף כתוצאה מן ההחלטה לעזוב את המתחם.

תמונה באדיבות: pixabay

איכות חיים בגיל הזהב

 מעבר לדיור מוגן מאפשר לכם עם הגיעכם לגיל השלישי לשמור על איכות חיים גבוהה, כפי שראוי ומגיע לכם. בחירה בדיור מתאים תשפיע על שנות חייכם הבאות, ולכן חשוב לוודא שתהיה זו הבחירה הטובה ביותר עבורכם. אנו תקווה כי העצות שהובאו להלן יעזרו לכם למצוא את המקום המתאים ביותר עבורכם, כך שתזכו לשנים של הנאה, עניין, ושמחה. בגיל השלישי, לשמירה על אורח חיים פעיל, פיזית ומנטלית, ולחיי חברה פעילים יש השפעה ניכרת על איכות החיים שלכם. מעבר מושכל לדיור מוגן מתאים יכול להוות תחילתה של תקופה חדשה ומלהיבה בחייכם, ולסייע בשמירה על בריאותכם. לעומת זאת, בחירה שגויה עלולה ליצור עגמת נפש ולהשפיע לרעה על מצבכם הנפשי והפיזי כאחד.

 

Exit mobile version