Site icon מקומון רמת גן

כל הפתרונות האטרקטיבים להתמודדות עם עור רגיש

עור רגיש הוא תופעה לא נעימה שפוקדת רבים – סיטואציות בהן העור מגיב לגירויים באופן קיצוני, ונוצרות עליו פריחות מסוגים שונים– אדמומיות, יובשים, ועוד. לעור רגיש יכולות להיות מגוון סיבות – ראשית, כמובן, זיהומים ומחלות מסוגים שונים הגורמים לגירוי בעור באמצעות חומרים שהם מפרישים, אך לא רק – יכולות להיות תופעות גנטיות שונות המשפיעות על בריאות העור ועל האופן בו הוא מגיב למזג אויר, לחומרים שונים, למצב הרוח, ועוד. בנוסף, כמובן, קיימות אלרגיות שונות שגורמות לעור להיות רגיש לחומרים מכל מיני סוגים, או אפילו לפריחה באביב.

אז מה אפשר לעשות אם העור שלי רגיש?

לפני שאנחנו שואלים "כיצד ניתן לטפל בעור הרגיש" אנחנו צריכים להבין – האם מדובר במצב קבוע? אם יש לי עור רגיש, האם זה לתמיד? התשובה מורכבת – על פי רוב, מדובר במצב זמני, שנוצר כתוצאה משינויים באורח החיים, במזון, ועוד. עם זאת,  כמובן, אם מדובר בעור רגיש שהוא תוצאה של תופעה תורשתית כלשהי – כמובן שבמקרה כזה, העור יהיה רגיש תמיד או במצבים ספציפיים בהם התופעה מתבטאת.

עם זאת, גם אם העור רגיש באופן חד פעמי וגם אם מדובר בתופעה ארוכת טווח יותר, אופן הטיפול היא דומה מאוד – ישנן טיפולים מניעתיים, המכוונים למניעה מראש של הפריחות והדלקות, וטיפולים "מתקנים" – כאלה הפותרים את בעיית העור הרגיש המסוימת שמתעוררת. במקרים בהם כבר נוצרה פריחה, במיוחד אם יש לכם פריחה קיצונית, או שאתם מרגישים שמשהו לא בסדר  – מומלץ לפנות לרופא בהקדם האפשרי, כדי שימליץ על הטיפול הטוב ביותר.

מבחינת הטיפול בעור רגיש, ניתן לחלק את הטיפול לשני סוגים – טיפולים של "שגרת חיים", כלומר שינוי באופן שאנחנו חיים כדי להגן על העור שלנו, והשני –  "טיפול בתכשירים" – שימוש בתכשירים מיוחדים המיועדים לטיפול והגנה על עור רגיש.

צילום: Canva

שינויים בשגרת החיים שכדאי לאמץ לבעלי עור רגיש

ראשית כל, הרבה בעיות המופיעות על העור קשורות לתזונה שלנו – לכן, שינויים בהרגלי התזונה, כגון אכילה בריאה יותר, בעלת פחות שמן וחומרים מזיקים אחרים, יכולה להועיל. מעבר לכך – ניתן לפנות לדיאטנית או לרופא שימליץ על שינויים בתזונה. כמו כן, מומלץ להימנע ממגע עם חומרים שגורמים לכם לאלרגיה – להחליף בגדים שגורמים לפריחות, חומרי ניקוי, סבונים, ועוד. לבסוף, שימוש בקרם הגנה ושילוב נכון בין שהיה מחוץ ובתוך הבית, יכולה לעשות לעור שלכם פלאים.

תכשירים שונים שניתן להשתמש בהם להגנה על העור

תכשירים להגנה על עור רגיש מגיעים בשלל צורות, צבעים, ותפקידים – הסוג הראשון שכדאי להכיר לכל בעל עור רגיש הוא תכשירים המיודעים לשמירה על לחות העור – כאשר העור לך יותר, הוא בריא יותר, ולכן שימוש בתכשירים הללו יעשה לכל סוג של בעיית עור רק דברים טובים. מעבר לכך, קיימים תכשירים המיועדים להגנה נגד מחלות או תופעות מסוימות – גם בהם כדאי להשתמש ולהתאים אותם לבעיה המסוימת איתה אתם מתמודדים. לבסוף, קיימים תכשירים לשיקום העור – אם לאחר הפריחה או האלרגיה העור שלכם נשאר מצולק ויבש, או לא בריא בכל צורה אחרת – תכשירים העוזרים לשיקום העור הם הפתרון בשבילכם.

רוצים לדעת עוד על כל הפתרונות האטרקטיביים להתמודדות עם עור רגיש? כנסו לאתר !

Exit mobile version