Site icon מקומון רמת גן

כל היתרונות של דיור מוגן קטן

מה זה דיור מוגן באופן כללי ומהם היתרונות שלו? ומהם היתרונות של דיור מוגן קטן? כל התשובות נמצאות בהמשך מאמר זה!

דיור מוגן באופן כללי

לפני שנעסוק בגודל, חשוב להבין מהו בכלל דיור מוגן. אם כן, מדובר על מקום מגורים לבני גיל הזהב, בו הם נמצאים עם בני שכבת הגיל שלהם, עוסקים בפעילויות מתאימות ומקבלים מענה לצרכים הייחודיים של בני גיל זה מבחינה בריאותית, תזונתית ועוד. המקום מאויש בכל ימות השנה ובכל שעות היממה על ידי צוות מקצועי, שיודע לתת מענה לכל צורך שעולה מצד הדיירים.

היתרון האישי והמשפחתי

לדיור המוגן, שבעבר נקרא "בית אבות", יש יתרון גדול במיוחד על פני כל סידורי המגורים האחרים והוא – תחושת הביטחון. כיום, בניגוד למה שהיה בעבר, קשישים רבים מעוניינים לעבור לדיור מוגן ולעתים אף דואגים לחסכונות ייעודיים לשם מטרה זו. וזאת, משום שהדיור המוגן של היום הוא מפנק ונעים והקשיש לא מאבד מתחושת העצמאות והביטחון שלו. להיפך, תחושות אלו אף מתעצמות שם!

למעשה, זהו אחד הדברים המשותפים בין דיור מוגן קטן לגדול: כל עוד יש צוות מקצועי ואיכותי, הקשיש יכול להרגיש בטוח וליהנות מהשהייה שלו בדיור המוגן בעוד משפחתו מרגישה שהיא מפנקת אותו לאחר שנים רבות של עבודה קשה.

צילום: pixabay

ההבדל בין  דיור מוגן קטן לגדול

ההבדל העיקרי בין דיור מוגן קטן לגדול, מלבד הגודל כמובן, הוא שדיור מוגן קטן יכול לספק בקלות רבה יותר אווירה אינטימית ומשפחתית לדיירים בו. אווירה משפחתית ואינטימית זו נוצרת הן בין הדיירים לבין עצמם והן בין אנשי הצוות לבין עצמם וכמובן – בין הדיירים לאנשי הצוות. זאת, בזכות העובדה שהמקום מכיל כמות קטנה יחסית של דיירים ושל אנשי צוות וכך כולם מכירים את כולם ומייצרים קשרים עם כולם.

הפעילויות השונות

כל דיור מוגן מציע לדייריו פעילויות שונות. המשותף לכולם הוא, שכולם מציעים פעילויות מותאמות לגיל הזהב והמטרה המשותפת היא להנעים לדיירים את זמנם, לאפשר להם לעסוק בתחביביהם ואף למצוא תחביבים חדשים וכל זאת ביחד עם הדיירים האחרים. לעתים מדובר על פעילויות חד פעמיות, כדוגמת סדנאות או הרצאות, ביקורים של גופים שונים ועוד ולרוב מדובר על פעילויות קבועות כדוגמת חוגים מסוגים שונים של משחקי חברה, פעילות גופנית, יצירה ואמנות ועוד.

לסיכום

דיור מוגן הוא באופן כללי פתרון נהדר לבני גיל הזהב לתחושת הביטחון ולשמחת החיים. יחד עם זאת דיור מוגן קטן יכול להוות משפחה קטנה עבור הקשיש בזכות ההיכרות העמוקה יותר עם שאר הדיירים ועם אנשי הצוות. לכן, אם אתם מחפשים מקום שבו ההורים שלכם יוכלו לגור ואתם תוכלו לישון בשקט בלילה, זה הזמן להתחיל לחפש את הדיור המוגן המתאים לכם ולהוריכם ביותר!

Exit mobile version