Site icon מקומון רמת גן

כך תשמרו על הכסף קרוב אליכם

צילום: עמיעד טאוב

כולנו חוששים מהלא נודע, ושמים כסף בצד כדי שחס וחלילה, אם נהיה מעורבים באיזו שהיא תאונה שבה ייפגע אדם נוסף – שלא נאבד את כל רכושנו. האמת היא, שביטוח יעיל אמור פשוט להרגיע כל חשש ודאגה. עשיתם ביטוח צד גימל? גמרנו. אתם מכוסים. אין לכם מה לדאוג מהוצאות לא צפויות של אלפי, עשרות אלפי – ולפעמים מאות אלפי שקלים.

לא לעשות ביטוח צד גימל זה חוסר אחריות משווע

בכל נושא הקשור לחיינו הפעילים, אנו זקוקים לביטוח צד גימל. למשל, בביטוח רכב. אנו כל הזמן חשופים על הכביש לתאונות, בין אם הן קלות ובין אם הן קשות. במקרים רבים אנחנו מעורבים בתאונה שאנחנו אפילו לא מי שגרם לה, אבל אנחנו מי שייאלץ לשלם.  אשמת הפגיעה תהיהה עלינו. למה? הרבה סיבות: כי אנחנו בדיוק יצאנו מהחנייה, כי לשנייה הסתכלנו על הפלאפון, כי אנחנו לקחנו רוורס – ועוד. מכה כזו של אוטו באוטו, הגם שהיא לפעמים קלה ולא משמעותי, יכולה להגיע לתיקונים של עשרות אלפי שקלים. יצאת מחנייה, הנהג מולך דהר כמו משוגע, אבל אתה האשם.  עכשיו עליך לשלם גם את הוצאות תיקון הרכב שלך, וגם את הוצאות תיקון הרכב שנפגע. האם תצטרך לפרק תוכנית חיסכון של עשרות אלפי שקלים, שחסכת במשך שנים כדי שהילד יוכל ללמוד באוניברסיטה – או לחילופין תיאלץ לוותר על הטיול המשפחתי לחו"ל שאתם מתכוננים אליו כבר למעלה משנה – רק כדי לשלם לנהג השני על תיקון הרכב שלו? זה הרי טירוף. ביטוח צד גימל דואג לכך, ולך יש השתתפות מינימלית, תלוי כמובן באיזו חברה אתה מבוטח, אבל אתה תידרש לשלם סכום זניח שיאפשר לך להמשיך בחייך.

ביטוח דירה צד גימל, כי החיים זה דבר לא צפוי

החיים מזמנים לנו שפע של הפתעות. חלקן נהדרות, חלקן פחות. אנחנו לא יכולים לדעת מראש מה יקרה לנו, ובטח שקשה לנבא מה יקרה לאנשים אחרים כשהם באים אלינו הביתה. ביטוח דירה צד גימל הוא ביטוח ששומר עליכם במקרה שמשהו קורה למישהו אצלכם בבית. למשל, המנקה שלכם ניקתה את החלון, החליקה ושברה את הרגל, או גרוע מכך. אם לא יהיה לכם ביטוח דירה צד ג', אתם תיאלצו להתמודד עם חשבונות עתק, שישאבו מכם את כל חסכונותיכם בהווה ובעתיד. דוגמאות נוספות מחיי היום יום הביתיים – החברה של הילדה שלכם נחבלה תוך כדי משחק בביתכם, הילד של השכנים נשרט על ידי החתולה או ננשך על ידי הכלב, השכן המבוגר שנכנס רק כדי לשאול משהו חבט את מצחו במשקוף – בכל יום קורים לנו דברים שמאיימים על שגרת חיינו, והמטרה היא לא לתת להם להעיב על חיינו ולהרוס אותם.

אגב, מעבר לעובדה שבמקרה של תאונה ביתית צריך לשלם לגורם חיצוני, יש פה גם את העניין האישי: כשיש לכם ביטוח צד גימל, לא משנה מה קורה בביתכם ולמי, אתם יכולים להסתכל לו בעיניים ולהרגיע אותו שהוא יקבל את הטיפול והסיוע הטובים ביותר, כי יש ביטוח. כשאין לכם ביטוח, זה מתכון ודאי ובטוח לסיכסוך ענק, מאחר ואתם תיאלצו לשלם כספים שלא בטוח שיהיו לכם עבור בנאדם שנפגע בביתכם וזקוק להם.

אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של ביטוח צד ג'

אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של ביטוח צד גימל, או שהם מודעים לחשיבותו אך מעדיפים לחסוך את התשלום הבאמת זניח שנדרש עבורו בפוליסת הביטוח. דווקא מי שכיום מודעים מאד לעניין הם בעלי דירות להשכרה, שמעדיפים לעיתים לשלם את ביטוח הדירה צד גימל עבור השוכר, רק כדי להיות מכוסים. זאת משום שבעלי הדירות האלה הם כבר אנשים מנוסים, הם יודעים שמספיק בן אדם אחד שייכנס לדירה ומשהו יקרה לו, לא ממש משנה דרגת ה"תאונה", הם יהיו חשופים לא רק לחשבונות בתי חולים אלא גם לתביעה.  אנשים רבים "מתעוררים" רק אחרי שקרתה בביתם תאונה, והם מסתבכים עם תשלומי עתק שמרוששים אותם. רק אז הם מבינים שהיתה להם אפשרות להימנע מכל הבלגן והתסבוכת האלה.

אם אתם נכנסים לדירה חדשה, או אם אתם עדיין לא עשיתם ביטוח צד גימל לדירה שלכם, זה הזמן לעשות זאת. עדיף לשלם כמה מאות שקלים בשנה ושלא תצטרכו להפעיל את הביטוח, מאשר לא לשלם כלום ואז להיאלץ לשלם לאדם אחר סכומי כסף גדולים למשל כל ימי חייו.

כסף. צילום: עמיעד טאוב

 

 

Exit mobile version