Site icon מקומון רמת גן

כך תשמרו על היגיינה בצורה הטובה ביותר בזמן הקורונה

נגיף הקורונה שתוקף את תושבי ישראל וכל העולם, זורע פחד רב בקרב הציבור שחושש לחלות במחלה זאת לאור השלכותיה.

כללי זהירות בזמן הקורונה

אי אפשר לחיות בתנאים סטריליים בבית ומחוצה לו, אך קיימים כמה כללים בסיסיים שאם כל הציבור ישמור עליו, סכנת ההידבקות תהיה מינורית. מכיוון שמדובר בנגיף שהוא חדש, עדיין לא בוצעו מחקרים מקיפים ורוחביים ולכן גם משרד הבריאות וגם הצוותים הרפואיים אינם מודעים לכל הכללים שכדאי לבצע כדי להישמר מהמחלה.

הכללים הראשונים שהועברו לציבור הם נכונים מאד ואפשר לראות בבירור שאצל קבוצות אוכלוסייה ששומרות על ההנחיות, כמות הנדבקים היא קטנה יותר.

כדי לא להדביק זה את זה חשוב לעטות מסכה בכל זמן שנמצאים עם אנשים נוספים בחדר, במעלית, בסופרמרקט, באוטובוס ובכל מקום אחר. הסיבה היא שכל אחד בנשימותיו עלול להדביק את האדם האחר ולכן המסכה שממוקמת על הפה ועל האף מכסה את שני פתחי הנשימה וכך מעטפת ההגנה היא מקסימלית כשהאנשים נמצאים קרובים זה לזה ולא שומרים על מרחק של שני מטר בנסיבות שונות. גם כשנמצאים במרחק שני מטר זה מזה, עדיף להישאר עם המסכה שמונעת הדבקה טיפתית.

ההיגיינה של הידיים

במהלך היום כל אחד מאתנו שנמצא מחוץ לבית, נוגע באין ספור מקומות שאחרים נגעו בהם. כמו לדוגמה בכפתורי המעליות, בעמוד באוטובוס, ידיות של דלתות במקומות העבודה או במקומות ציבוריים ועוד. מכיוון שאי אפשר לדעת אם האנשים הללו היו חולים או לא וקיימת סבירות שגם הם לא ידעו שהם חולים אם לא היו להם תסמינים, הרי שעדיף לנקוט משנה זהירות.

pixabay

חשוב באופן תכוף לרחוץ היטב את הידיים בסבון באופן מוקפד, בין האצבעות ובציפורניים כפי שמוסבר בתשדירי השירות. מעבר לכך, יש לחטא לעיתים קרובות את הידיים באלכוג'ל כדי לשמור על הבריאות של כל אחד מאתנו.

התנהלות כאשר משתעלים או מתעטשים

כאשר משתעלים או מתעטשים חשוב לבצע זאת לכיוון המרפק כדי שאיברים שונים בגוף לא יושפעו מהתרסיסים של השיעול או של העיטוש. לכן לאחר ביצוע אחת מהפעולות הללו חשוב לחטא את הידיים במקרה שהגיע חומר לידיים או למקום אחר. יש להקפיד ולא ליצור מגע עם העיניים ועם שאר חלקי הפנים, כיוון שעלולות להיות לכך השלכות.

חשד למחלת הקורונה

כאשר קיימים תסמינים או חשד למחלת הקורונה, האזרח מבצע בדיקה כדי לדעת אם הוא חיובי או שלילי. יש רבים שעוברים את המחלה ללא קשיים ואחרים אשר נקלעים לקשיי נשימה קיצוניים ולכן מעבירים אותם באמצעות אמבולנס למחלקת הקורונה בבית החולים הקרוב, להמשך הטיפול בהתאם למצבו.

כדי לא להגיע למצבים הללו, הציבור נדרש למלא באופן עקבי אחר כל ההנחיות כדי למנוע את עליית התחלואה בישראל.

Exit mobile version