Site icon מקומון רמת גן

כך תצאו לחופשת קיץ ללא דאגות מבריחת השתן

חופשת קיץ יכולה להיות הזדמנות מעולה לבלות עם בני זוג, חברים ומשפחה ואין סיבה להימנע ממנה בגלל בריחת שתן. במאמר הבא נסביר לכם מה לעשות כדי לצמצם את הסיכון ולהתמודד טוב יותר עם אחת התופעות הנפוצות בעולם

בריחת שתן היא תופעה שמאפיינת המון גברים ונשים בגילאים שונים ברחבי העולם. עד לפני מספר שנים נהוג היה לייחס אותה לגיל השלישי בלבד, אך כיום כבר ברור שהיא מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתאוששות של נשים אחרי לידה ושהיא עלולה להופיע גם אצל ילדים ובני נוער. עם זאת, ההתקדמות הרפואית והמדעית מאפשרת להתמודד עם בריחת שתן ומוכיחה שלא מדובר במשהו שאמור לפגוע באיכות החיים.

חופשת הקיץ הקרובה שלכם היא הזדמנות מעולה לבלות עם אנשים שאתם אוהבים בלי לחשוש מבריחת שתן. קודם כל, תוכלו לארוז תחתונים חד פעמיים ומוצרי ספיגה ולהצטייד באביזרים משלימים. זה יעניק לכם תחושת ביטחון מסוימת ויפתור עבורכם את ההיבט הטכני של הבעיה. שנית, מומלץ לאמץ הרגלי תזונה נכונים יותר כבר מעכשיו ולשלב אותם עם שגרה של פעילות גופנית מסוימת לטיפול בבעיה מהשורש.

מה אוכלים ושותים במהלך חופשה יבשה?

חופשה מהנה ויבשה ללא בריחת שתן מחייבת התאמה של התפריט התזונתי. ראשית, כדאי להוריד מהתפריט משקאות שמכילים קפאין. הקפאין ידוע כחומר משתן וניתן להפחית אותו באופן ישיר ועקיף מכל התפריט במהלך החופשה או עוד לפניה.

צילום: pexels

במקביל, רצוי לצמצם צריכת משקאות מסוכרים וממותקים ולהחליפם במיצי פירות כמו אוכמניות, חמוציות ודובדבנים. אלו פירות שמכילים חומרים אנטי דלקתיים ולכן מפחיתים במידה משמעותית דלקות שתן, שנחשבות בעצמן לגורם משתן אצל גברים ונשים.

את רוב התזונה במהלך החופשה רצוי להשעין כרגיל על שילוב נכון בין דגנים מלאים, חלבונים ופחמימות. כך מונעים עלייה במשקל בחופשות ארוכות ושומרים על שגרת יציאות. כמו כן, רצוי לשתות כמה שיותר חליטת צמחי מרפא עם קמומיל, לימונית ומליסה כדי להרגיע את אזור השלפוחית. ברוב היעדים בעולם המערבי לא תהיה בעיה להשיג את חליטות התה הללו, בעוד ביעדים אחרים תצטרכו להביא שקיות תה מוכנות מראש מהבית.

תרגילים מומלצים להתמודדות עם בריחת שתן

בשביל לצאת לחופשת קיץ ללא דאגות מבריחת שתן תצטרכו לערוך שינויים באורח החיים. ייקח כמה שבועות עד שהשינויים הללו ייכנסו לתוקף, אך הם יסייעו לכם גם הרבה אחרי הנחיתה חזרה בארץ.

קבעו לעצמכם שגרה שכוללת פעילות גופנית ותרגילים ספורטיביים לחיזוק שרירי רצפת האגן. בצעו את התרגילים לפחות 2-3 פעמים בשבוע, התייעצו עם אנשי מקצוע ותרגלו שליטה בשלפוחית.

תרגילי קיגל למשל מאפשרים לחזק את מערכת השרירים הטבעתיים ומומלצים עבור נשים בהריון ואצל גברים הם מחזקים את שרירי השופכה. לבסוף, רצוי להפסיק לעשן כדי להימנע מלהשתעל.

Exit mobile version