Site icon מקומון רמת גן

כך תמצאו את הרכב האידיאלי עבורכם – תוכן ממומן על ידי ישראכרט

צילום: Shutterstock

אילו פרמטרים חשוב לבדוק ולהביא בחשבון לפני שרוכשים רכב חדש: מה המחיר המקסימלי שנרצה לשלם, איך נממן את הקנייה ומהם הצרכים שלנו ושל משפחתנו. מדריך מקוצר

קניית רכב חדש היא מהלך משמעותי בחיי רובנו, המחייב הערכות ותכנון, כמו גם היכרות עם שוק הרכב ולא פחות מכך – עם הצרכים שלנו ושל בני משפחתנו. מעבר לכל אלו, לפעמים קניית רכב תצריך גם בחינת תוכנית מימון ותחייב מאתנו היערכות כלכלית. לרוב רוכשי המכוניות החדשות בישראל אין הון עצמי מספיק לרכישת מכונית חדשה מהיום להיום, אך למזלם הביקוש החזק והמתמשך בתחום זה יצר שוק תחרותי מאוד, עם מגוון אפשרויות מימון, הן מבחינת הריביות והן מבחינת מסלולי ההחזרים.

מהן אפשרויות המימון המרכזיות לקניית רכב?

אתם עדיין יכולים, כמובן, לדבוק באופציה המוכרת והוותיקה של לקיחת הלוואה מהבנק, שתבטיח לכם גוף מלווה יציב וגדול שמכיר אתכם היטב כלקוחות פיננסיים. עם זאת, אם אתם מחפשים הלוואה מיידית ללא ערבים* או בטוחות, ייתכן שעדיף לכם לשקול דווקא נטילת הלוואה חוץ בנקאית. על מנת להבין מה הכי נכון עבורכם וכדי שאכן תוכלו לקבל את ההצעה הטובה ביותר – בצעו השוואה בין ההצעות השונות שקיימות בשוק, בדקו את תנאי השירות של ההלוואות ואת הפרמטרים השונים שכוללים אותן.

לחילופין, במידה ובחרתם לקנות רכב מחברת ליסינג, באפשרותכם לפנות גם לפתרונות המימון שמציעות חברות אלו. בשתי אופציות המימון האחרונות – הלוואה חוץ בנקאית או חברת ליסינג – חשוב להדגיש יתרון נוסף: ההלוואה לא לוחצת על האובליגו (סך ההתחייבויות) שלכם בבנק ולכן לא תגביל אתכם בהתנהלות מול הבנק בתקופת ההחזרים.

מי אתם כצרכני רכב 

מעבר לשאלת המימון, רכישת רכב חדש מחייבת מענה ברור על שתי שאלות בסיסיות: מי אתם כצרכני רכב – ואיזה רכב הכי מתאים לכם.

רבים נוטים לזלזל בשאלה הבסיסית והראשונית הזו, ולשים את מלוא הדגש ותשומת הלב על הרכב הנבחר. זו כמובן טעות משום שרק אחרי שתבינו מי אתם כצרכני רכב, תוכלו להתחיל להבין איזה רכב כדאי לכם לקנות. אם, לדוגמא, אתם רוצים רכב לנסיעות קצרות בתוך העיר, דגמי המכוניות שיתאימו לכך יהיו מן הסתם שונים מדגמים המתאימים יותר לנסיעות ארוכות או לנסיעות שטח.

כמה מקומות ישיבה תצטרכו במכונית החדשה? כמה נהגים צפויים לנהוג בה ומה רמת הניסיון והמיומנות על הכבישים של כל אחד מהם? תשובות לשאלות אלו יכוונו אתכם לעבר דגמי המכוניות המתאימים – וישאירו פתוחות רק את שאלות המחיר ותנאי הרכישה.

צילום: Shutterstock

איזה רכב מתאים לכם

המבחר בשוק הרכב עצום. לכן, אל תופתעו אם גם לאחר שסיננתם היצע לפי פרמטרים של התאמה, תישארו עם כמה וכמה דגמי מכוניות שיכולים להתאים במידה כזו או אחרת.

אם נשארתם עם 2-4 מכוניות המסתמנות כקנייה אפשרית, זה הזמן להשקיע בחיפוש מידע ברשת על כל אחת מהן, כולל צפייה בסרטונים וקריאת ביקורות מקצועיות וביקורות גולשים. מעבר לכך, זה גם הזמן להתייעץ עם אנשים שדעתם נחשבת בעיניכם.

מבחינת דרך הקנייה, חשוב לזכור שיש יותר מדרך אחת לקנות מכונית חדשה. אתם יכולים כמובן לסור לסוכנות של יבואן הרכב הנבחר, להתמקח קצת, לבדוק את הרכב בנסיעת מבחן – ולקנות. ניתן לקנות גם רכב חדש מחברת ליסינג, שזו בפועל הלוואה לרכישה לאחר העמדת מקדמה בסך כמה אלפי שקלים. בתום תקופה ההלוואה תוכלו להחזיר את הרכב ולשדרג לרכב ליסינג חדש, או לקנות את הרכב במחיר נמוך ב-15% ממחיר המחירון. זאת ועוד, חברות הליסינג מציעות אפשרות גם לרכוש "רכב 0 קילומטרים", שזה רכב חדש הלכה למעשה במחיר נמוך עד 12% מרכב חדש מהיבואן, אבל הרוכש נחשב יד שניה, מה שישפיע לרעה גם על מחיר הרכב אם וכאשר תרצו למכור אותו.

אותה מכירה עתידית אמנם עשויה להיראות שולית למדי בעת קניית רכב חדש "מהניילונים", אבל זה ממש לא המצב. סחירות הרכב היא פרמטר חשוב נוסף בשיקולי הבחירה: האם יש לרכב שקניתם ביקוש אצל רוכשי המכוניות יד שניה, שלישית ורביעית?  האם לרכב החדש שלכם יש שם ומוניטין טובים, או שאולי הוא ידוע דווקא בתקלות חוזרות ונשנות ובאזהרות להתרחק ממנו ככל הניתן?

כל אלו שאלות חשובות שמומלץ לענות עליהן באופן מפורט וברור עוד לפני הקנייה. נכון, סוכן הרכב או נציג חברת הליסינג תמיד ישמחו לעזור ולספק מידע, אבל יעשו זאת מן הסתם מתוך האינטרס העסקי שלהם. כדי למצוא את הרכב האידיאלי בשבילכם, מומלץ שתסמכו בעיקר על עצמכם ועל הקרובים אליכם. כך תוכלו גם להעריך מה משקלן של עצות, אם יהיו, מצדם של מוכרי הרכב.

לסיכום, קניית רכב אידיאלי היא משימה מורכבת, שאמורה להיות כרוכה בתהליך שבו תבינו יותר עליכם כצרכני רכב וכפועל יוצא מכך – מהם דגמי המכוניות המתאימים לכם. ברוב המקרים, תהיו חייבים להיערך למהלך מבחינה פיננסית, בין אם בהעמדת הון עצמי ו/או בהשגת מימון. בכל מקרה, חשוב להתמקד במטרה הראשונית: מציאת רכב מתאים לכם ולמשפחתכם, במגבלות התקציב שקבעתם מראש.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

Exit mobile version