Site icon מקומון רמת גן

כיצד ניתן להיגמל מסמים קלים ואיך הם נבדלים מסמים קשים?

תחילה, יש לציין כי קבוצת הסמים הקלים היא קבוצה אשר מונה חומרים שאינם מותרים לשימוש על פי החוק מצד אחד, אך מצד שני ניתן להצביע ולומר כי מדובר בצריכה נורמטיבית, לפחות בקרב חלק מסוים מהאוכלוסייה. ניתן לומר כי השימוש בסמים הקלים בא לידי ביטוי בחיי הלילה בערים הגדולות ברחבי המדינה והעולם כולו, בקהילות של אנשי רוח, אמנים, פרילנסרים וכיוצא בכך. הרוב המוחלט של צרכני הסמים הקלים מצליח בניהול אורח חיים יצרני ועצמאי, אך לצידם ישנם אנשים שהשימוש החברתי בסמים הקלים עבר את הגבול שלהם והמיתוס שאומר שאי אפשר להתמכר לסמים קלים מקשה על אותם אנשים לפנות לעזרה מקצועית שתעזור להם לבצע גמילה מסמים קלים.

קרדיט FREEPIK

מה ההבדלים בין סמים קלים לסמים קשים?

החלוקה המרכזית בין סמים קלים לקשים נקבעה בעבר בהתאם למידת ההתמכרות הגופנית לאותו סם. עד לפני מספר שנים הסמים הקלים נחשבו למוצרי הקנאביס השונים כמו חשיש, ג'ראס וכן הלאה, בעוד שסמים קשים מנו את הקוקאין, הרואין, סמים ממריצים וכיוצא בכך. יחד עם חלוף השנים האחרונות החלו להכיר בעובדה כי חלק נרחב מהאוכלוסייה נוהג לבצע צרכיה בסמים כחלק מבילוי מסוים וכן, הרשימה מתרחבת מיום ליום, זאת בעת בה החתך המרכזי עדיין נקבע על פי מידת התלות הפיזית של הגוף לסם. יחד עם זאת, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי גמילה מסמים קלים לא תהיה מורכבת ומלווה בתסמיני גמילה קיצוניים כמו תהליך המערב סמים קשים כדוגמת גמילה מתרופות.

טיפול בהתמכרות לסמים קלים

בעת בה הנזקים התפקודיים והגופניים אשר מתלווים אל השימוש בסמים קלים נחשבים לפחותים במיוחד, ניתן לומר באופן חד משמעי כי הגמילה מסוגי סמים אלו נחשבת ללא קלה בכלל. השלב המורכב והחשוב ביותר בטיפול בכלל סוגי ההתמכרויות השונות טמונה בהבנת המטופל, הבנה כי הוא זקוק לשינוי. בעת בה אנו מדברים על התמכרות לסמים קלים, יש לציין כי קשה יותר לפרוץ את המחסום אשר מוביל להבנה כי אכן נדרש שינוי. על כן, ההפסקים התפקודיים בסמים הקלים במרבית המקרים יהיו פחותים והמשתמש לא מגיע לנקודת תחתית כמו זו המתקיימת אצל מכורים לסמים קשים.

לקבלת מידע נוסע בכל הנוגע לתהליך הגמילה מסמים קלים וכמו גם, לקביעת פגישה ייעות ראשונית – תוכלו ליצור קשר עם ויקטוריה רנסנס – מרכז גמילה בטלפון: 1-800-205-077

Exit mobile version