Site icon מקומון רמת גן

כיצד בוחרים קרן השתלמות

קרנות ההשתלמות, שבמקור היו אמצעי להעשרת הידע וההכשרה של עובדים, הפכו כיום למכשיר חיסכון לטווח בינוני עד ארוך, הניתן לשימוש לכל מטרה. לאחר שהאופציות לחיסכון פנסיוני הוני נסגרו בפני החוסך הישראלי, קרנות ההשתלמות נותנות מענה מוצלח לחיסכון. כיצד תבחר את קרן ההשתלמות המתאימה בשבילך?

קרן השתלמות – יתרונות

 לחיסכון בקרן השתלמות יתרונות רבים, בייחוד אם אתה שכיר, אך גם עבור עצמאים:

בחירת קרן על פי ביצועים

 סקירה של קרנות ההשתלמות השונות וביצועיהן בגמל נט תיתן לך תמונת מצב שממנה תוכל להסיק באיזו קרן כדאי להשקיע. כשאתה משווה בין הקרנות השונות, בדוק אילו מהן שומרות על רווחים לאורך זמן, מראות יציבות ומפגינות ביצועים טובים בשנה האחרונה. כמובן, הנתונים מודדים רק את העבר, אך ניתן להסיק מהם לגבי דרך ההתנהלות של הקרן ולגבי יציבותה. באופן כללי, תוכל לבחור קרנות בעלות סיכון גבוה עם מרכיב מנייתי גדול, שבצד הסיכון הן מאפשרות סיכוי לרווח גדול יותר. לעומת זאת, תוכל להעדיף קרנות סולידיות יותר, בעלות סיכון נמוך, שבהתאם לכך התשואות שלהן אינן גבוהות במיוחד.

דמי ניהול

קיימים הפרשים בגובה דמי הניהול הנגבים מן העמיתים בקרנות השונות. מי שקרן ההשתלמות שלו היא חלק מציבור רחב, כמו עובדי חברה מסוימת, ייהנה אוטומטית מדמי ניהול נמוכים יותר. לעומת זאת, מי שפותח קרן השתלמות עצמאית יידרש להשוות בין הגופים השונים ולאתר את אלה שגובים דמי ניהול הגיוניים. דמי ניהול קטנים מ-1% לקרן השתלמות פרטית הם דמי ניהול טובים – אל תתבייש להתמקח עם החברה המנהלת את הקרן ולקבל מספר הצעות מחיר שונות. יחד עם זאת, אל תחליט רק על פי גובה דמי הניהול, וקח בחשבון את התוצאות הביצועיות של כל קרן. עדיף לך לשלם חצי אחוז יותר בעבור דמי ניהול אם לקרן ביצועים טובים יותר, ברמות של שני אחוזים ומעלה.

תמונה באדיבות:pixabay

טיפ לסיום

 כדאי לנצל היטב את הפטור על רווחי הקרן, ולכן טוב שיהיה רכיב מנייתי בקרן, כמו כן, אם אתה מתכוון לחסוך לזמן ארוך, תוכל להתחיל בקרן עם רמות סיכון ורווח גבוהות, וכשמתקרב מועד פתיחת הקרן – לעבור למסלול סולידי יותר כדי להבטיח את שמירת הרווחים שנצברו.

 

Exit mobile version