Site icon מקומון רמת גן

כיצד בודקים תפקוד תקין של דוד שמש?

מערכות שונות של דודי שמש

ישנן מערכות של דודים מרכזיים אשר מהוות את רוב דודי השמש בארץ. התפקיד העיקרי שלהן הוא בעצם ניצול והפקת אנרגיה סולארית באמצעות השמש וזאת בכדי שתושבי המדינה יוכלו ליהנות ממים חמים בימים שמשיים וחמימים באופן מקסימלי. מערכות חימום אלו מעניקות את הפתרון האפקטיבי ביותר לניצול של אנרגיית השמש ובאמצעותן ניתן להקל על חלק נרחב מהאוכלוסייה תוך הענקת האפשרות להנות משימוש במים חמים בזמן השמש. על כן, מערכות אלו נקראות דוד שמש.

כדי שנוכל לשמור על איכות הסביבה אין ספק שצריך שיהיו תקנים מסוימים שכולם יחויבו לעמוד בהם בלי יוצאי דופן כמו למשל מכון התקנים הישראלי. חימום המים מתבצע בעיקר בזכות האנרגיה של השמש. קולטי השמש של דוד השמש קולטים את אנרגיית קרני השמש ובזכות זה הם מבצעים את תהליך חימום המים. כמעט כל דוד שמש מותקן על הגג וההתקנה אמורה להתבצע באזור ספציפי שנמצא על הגג וזאת על מנת לנצל במירביות את אנרגיית השמש לחימום יעיל ומהיר במיוחד.

צילום: Freepik
תיקון דוד שמש אשר ניזוק או התקלקל  

אם נוצרה תקלה של דוד השמש מומלץ לחפש טכנאי מקצועי, אמין, בעל ידע בתחום, הפועל בצורה בטיחותית, שיש לו זמינות מהירה וכזה אשר מבצע בדיקות לעומק. בעת הזמנת טכנאי לתיקון תקלה, לא רק המחיר קובע (במיוחד כשמדובר בדוד שמש אשר מעניק את היכולת ליהנות ממים חמים ללא צורך להפעיל אותו כמו דוד חשמל) אלא גם כל הפרמטרים שהצגנו לפניכם.

חשוב מאוד לא להשאיר דוד שמש תקול או ללא טיפול ושתיקונו ייעשה כמה שיותר מהר. בנוסף, ככל שתתקנו את דוד השמש שלכם במהירות, כך גם תצטרכו להשתמש פחות בדוד החשמל. מומלץ לחפש טכנאי המעניק גם אחריות לזמן מסוים לאחר תיקון של דוד שמש. לרוב, דוד שמש חדש מגיע עם אחריות לכמה שנים טובות (בדרך כלל בין 5 ל-8 שנים) אז חשוב שתשימו לב לעניין זה.

יתרון נוסף שיכול להיות בהתקנת דוד שמש, ישנן גם חברות שאפילו לא דורשות השתתפות עצמית בעת תקלה ותיקון. נזילה או פיצוץ בצינור יכולים להיגרם עקב הצטברות של אבנית הגורמת לסתימה באחד מקולטי השמש. חשוב לבדוק מבעוד מאוד על טכנאים מקצועיים ואפילו לבדוק לגביהם המלצות.

סוגי קולטים וחשיבות התפוקה שלהם

יש כל מיני סוגי קולטים ובכך גם מתקבלת בדרך כלל החלטה כמה קולטים צריכים להיות, זה נקבע בדרך כלל על פי הנפח שלהם. בדרך כלל חומר הייצור של הקולטים הוא מנחושת או פח, חשוב לבחור בפח עם ציפוי טוב ואיכותי על מנת שהוא לא יחליד.

ניתן להחליף לקולטים של דוד שמש שהם יהיו אפקטיביים יותר אם אין לכם כאלה. כדאי לבדוק את הנושא של קולטים לעומק וגם לבחור בזכוכית מחוסמת בשביל להימנע כמה שיותר משבר של הזכוכית ובכך להימנע מבעיות שונות והוצאות נוספות בעבור חלקים ותיקונים שונים של דוד שמש.

המאמר נכתב באדיבות https://www.power-energy.co.il/

Exit mobile version