Site icon מקומון רמת גן

כיצד אפשר להפוך את החצר לגינה מלבלבת?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים הבינו כי גינה פורחת ונעימה בה אפשר לשבת בימים החמים וליהנות מחברה טובה ולארח של חברים ובני משפחה – הינה רעיון נפלא תוך שגינה אשר בה צמחייה פורחת ומושקעת– יכולה לשפר במידה רבה את אורח החיים.

אבל כיצד אפשר להתחיל לטפח ולבנות את הגינה? וכיצד אפשר להפוך חצר מוזנחת לגן פרחים מלבלב? הנה כמה טיפים חשובים לגנן המתחיל:

תכנון מקדים – כאשר אתם מתחילים לתכנן את הגינה, חשוב לשרטט סקיצה (גם אם חובבנית) של שטח הגינה, תוך חלוקה ברורה של הגינה לאזורים בהם תשתלו צמחים, אזור בו יוצב ריהוט גן לאירוח וישיבה, בחירת אזור לעציצים, לעצים וגינת ירק תוך תכנון ושרטוט כל מה שאתם רוצים שיהיה בגינה שלכם. הכינו סקיצה שתכוון אתכם ותסייע לכם להבין מה עליכם לקנות וכיצד תוכלו להתחיל לעצב את שטח הגינה בקלות.

Pixabay

פינוי החצר והכנות – אם יש לכם חצר אחורית או קדמית מוזנחת שאותה אתם רוצים להפוך לגינה פורחת, מומלץ להתחיל, עוד לפני שאתם שותלים וזורעים, בפינוי פסולת מהחצר אל מיכלים ייעודיים, כמו גם בהכנת הקרקע לשתילה על ידי הפיכת האדמה כמה פעמים עד קבלת אדמה פורייה, בזמן שיש להכין שטח לאירוח והנחה של מערכת ישיבה לגינה. בכך השטח יהיה סוג של "קנבס" חלק עליו תוכלו להתחיל לשתול, לזרוע, לטפל בצמחייה, ולעצב את הגינה כראות עינכם.

כלים וציוד בסיסי – כל גנן מתחיל חייב שיהיו לו ארסנל של כלי גינון טובים. טוריה להפיכת האדמה, מזמרה חשמלית לגיזום עצים ושיחים, מקלטר לעבודות אדמה קטנות ושאר כלי עבודה בסיסיים – את כולם אפשר לרכוש בכל רשת לחומרי בניין תוך קבלת ייעוץ מהמוכרים אודות הציוד שכדאי לכם לקנות לעיצוב ובניית הגינה שלכם.

מערכות השקיה – כעת יש לתכנן את מערכות ההשקיה וזאת בהתאם למיקום הצמחייה בגינה כמו גם לסוג הצמחים שתרצו לשתול. לדוגמא: עבור אדניות ניתן לרכוש צינור טפטפות שמגיע מוכן ורק יש להצמיד לאדניות תוך חיבור לצינור ההשקיה. עצים חשוב להשקות לפי הצורך (את רוב העצים אל צריך להשקות בכלל!), כמו גם שבגינות עדינות שמכילות צמחי תבלין: מומלץ להשתמש בטפטפות או בהשקיה על ידי צינור מים עם זרם עדין.

עיצוב – לבסוף אחרי שהכנתם את השטח, יש לעצב את הגינה לפי הסגנון האהוב עליכם תוך התאמת ריהוט גן שיאפשר לכם לארח בנוחות חברים ובני משפחה בגינה שכל כולה שלכם!

Exit mobile version