Site icon מקומון רמת גן

כיכר אורדע: שביתת מחאה בעקבות האונס באילת והאלימות הגוברת כלפי נשים

אמש התקיימה בכיכר אורדע ברמת-גן שביתת מחאה בעקבות האונס באילת והאלימות הגוברת כלפי נשים, בהשתתפות עשרות מתושבי העיר. המחאה קודמה על ידי מחזיקת תיק מעמד האישה ושוויון מגדרי, עו"ד חיה מנע ואליה הצטרפו נציגות מהארגונים נעמ"ת ו-ויצ"ו, כחלק ממחאה ארצית שהתקיימה השבוע. 

כחלק ממחאה ארצית בעקבות מקרה האונס של נערה בת 16 באילת. השבוע התקיימה, בהשתתפות עשרות תושבים, בכיכר אורדע ברמת-גן שביתת מחאה בעקבות האונס באילת והאלימות הגוברת כלפי נשים, בהשתתפות עשרות מתושבי העיר והובלת מחזיקת תיק מעמד האישה ושוויון מגדרי, עו"ד חיה מנע.

מאז כניסתו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן לתפקיד, חל שינוי מהותי בקידום מעמד האישה הן בתפקידי מפתח בעירייה ובתאגידים העירוניים והן בתקציבים המוקצים לנושא זה. כך לראשונה מזה 98 שנים נבחרה אישה לתפקידי מפתח בעיר כמו: מנכ"לית העירייה, סמנכ"לית העירייה, גזברית העירייה ורמ"ט רה"ע. אל מהלכים אלו ניתן לצרף את מינוי חברת המועצה מירה שאנן ליו"ר מועצת העיר.

תקציב התמיכות העירוני בארגוני הנשים גדל ב-25% למרות המצב התקציבי המורכב וכך גם תקציב המחלקה למעמד האישה.

המחלקה לקידום מעמד האישה, שמה דגש רב בקידום המאבק נגד אלימות מינית או פיזית נגד נשי במרחב המשפחתי והציבורי. במסגרת זו מחזיקת התיק למעמד האישה וקידום שוויון מגדרי עו"ד חיה מנע, פועלת להעמקת המודעות הציבורית-מגדרית, עידוד נשים ליציאה לפעולה ואקטיביזם קהילתי עירוני.

מחאה באורדע. צילום: דוברות

בין הפעילויות ניתן למצוא: הכשרה ייחודית לקוסמטיקאיות לזיהוי סימני אלימות בחיי לקוחותיהן, קידום יום הזיכרון לקורבנות האלימות נגד נשים שנערך בבית ויצ"ו בעיר, קיום יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים באירוע מחאה מרכזי שנערך בכיכר רמב"ם. בנוסף המחלקה מקיימת סדנאות -הגנה עצמית וחיזוק הביטחון העצמי לנשים ונערות ברחבי העיר, שמשלבות באופן חווייתי תכנים משמעותיים עם כלים פרקטיים לחיזוק, העצמה אישית והתמודדות עם אלימות וחציית גבולות. באתר העירוני מוצע לנשות העיר מידע על מוקדי סיוע וסימני אזהרה המעידים על פוטנציאל למערכת זוגית אלימה ובקרוב יחולקו דפי מידע בנושא בשכונות העיר.

"הזעם והזעזוע מהזוועה שכנראה התרחשה באילת טבעיים, אך לא ימנעו את המקרה הבא, אם רק נצעד בהפגנות זעם ונוציא קיטור. חובתנו לגזור את הצעדים הנדרשים להבטיח עתיד אחר, שכן מחר זו יכולה להיות הבת, האחות או הנכדה שלנו," אמר ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן. "התשובה האמיתית שגם תשנה את העתיד כאן לטובה בעניין זה מעבר לענישה מורכב  משני דברים: העצמת נשים וחינוך מיני ומגדרי מאוזן ושוויוני לדור הצעיר. לצד מגוון רחב של פעולות לקידום שוויון מגדרי והענקת כלים להעצמת הנשים בעיר, אנו פועלים בכדי לתקצב תוכנית העשרה והסברה מיוחדת במערכת החינוך בעיר ובתנועות הנוער שתוצג עד סוף אוקטובר ואנו פועלים בכדי להכפיל את התמיכה העירונית בארגוני נשים. ביחד נשים לזה סוף".

מחזיקת תיק מעמד האישה, שוויון מגדרי וקידום עסקים, עו"ד חיה מנע: "רמת-גן אומרת לא לאלימות נגד נשים, מדינת ישראל אומרת לא לאלימות נגד נשים. אנחנו לא מתכוונות לשתוק, גופן של נשים ונערות אינו הפקר. אני מברכת את הצטרפותן של חברות וארגונים נוספים במשק למחאה החשובה הזו. זו תופעה שחייבים למגר אותה מהשורש. אני מברכת את החלטת רהע להקצות תקציבים למען הפעלת תוכנית העשרה והסברה מיוחדת במערכת החינוך בעיר ובתנועות הנוער בכדי למגר את התופעה מהשורש בעיר רמת-גן. אני קוראת למדינת ישראל להכניס לתכנית הלימוד תכנים של מגדר וכללי התנהגות כלפי נשים. משהו קרה לנו בדרך ואנחנו חייבים לפעול במהרה בכדי לעצור את האונס הבא".

Exit mobile version