Site icon מקומון רמת גן

מגמה ירוקה: הפארק הלאומי עובר לרכבים וקטנועים חשמליים

כחלק מהמגמה הירוקה בפארק הלאומי ובהשקעה של כ-1.25 מיליון שקלים עיריית רמת-גן עוברת לרכבים וקטנועים חשמליים שאינם מזהמים את הסביבה.

ביוזמת רה"ע כרמל שאמה הכהן ובהשקעה של כ-1.25 מיליון שקלים, נרכשו חמישה רכבים חשמליים ו'ירוקים' שיפחיתו בצורה משמעותית את הזיהום בפארק ובנוסף יפעלו בצורה שקטה לרווחת המבקרים בפארק.

המהלך יוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בחודש שהוקצו לדלקים ולתחזוקת רכבי הבנזין הישנים. הרכבים החשמליים והירוקים מצטרפים לקטנועים החשמליים ויחד יהיו חלק אינטגרלי בעבודת הפיקוח והתחזוק של הפארק הלאומי.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "היום אנו חונכים באופן רשמי את חמשת הרכבים החשמליים והירוקים החדשים, שמצטרפים לקטנועים החשמליים ויפעלו יחד בצורה חסכונית ושקטה בפארק, ומבלי לזהם ומבלי להרעיש לתושבים. מעתה כלל הרצים והמבלים ברחבי הפארק הלאומי, יוכלו לנשום ולשאוף לריאות אוויר נקי ונטול פליטת אגזוזי רכבי הבנזין והדיזל שהיו עד כה. מהלך זה הינו חלק מאסטרטגיית הקיימות שאנו מקדמים בימים אלו בפארק הלאומי, שיכלול גם הפחתה של מנגלים ומרחבי עישון והגדלת המרחבים והמיזמים הירוקים בפארק".

ראש עירית ר"ג כרמל שאמה הכהן ורותם אסא מנהל תחום גלגלי. צילום: אילן ספירא.

בהשקעה של  כ-1.25 מיליון שקלים, נרכשו חמישה רכבים חשמליים ו'ירוקים' שיפחיתו בצורה משמעותית את הזיהום בפארק הלאומי. הכלים החדשים יהיו חלק ממערך התחזוקה והאכיפה של הפארק שיכלול: משאיות חשמליות מדגם GOUPIL G4 האמונות על איסוף מהפחים שפזורים בפארק ועל שטיפת השבילים באמצעות לחץ מים גבוה. המשאיות של 'ד.ל.ב מוטוספורט' מקבוצת לובינסקי, ישמשו גם תחזוקת השבילים ואבני הדרך. לצד המשאיות החשמליות, המשאיות מצטרפות למערך 'הירוק' שכולל גם קטנועים חשמליים וחסכוניים מדגם בליץ 3000 X של חברת 'בליץ', שמגיעים עד ל-90 קמ"ש וישמשו את פקחי הפארק בעת הסיורים. לצד הקטנועים והמשאיות החשמליות, יצטרף ג'יפ הסיור החשמלי מדגם MG ZS EV', גם הוא מקבוצת לובינסקי.

מהפכת הבריאות והקיימות שמוביל רה"ע כרמל שאמה הכהן בפארק הלאומי, תושלם עם הקמת מתחם הכושר והבריאות הפתוח הגדול והמתקדם בעולם עליו הכריז בתחילת חודש ינואר האחרון. מתחם הכושר החדיש יהיה בהיקף שך 6,000 מ"ר ויכלול מתקנים מגוונים ומסלולי ריצה מקצועיים לצד מתחם לגיל השלישי, מתחם לשיקום, כושר קרבי.

הקמת מסלול כושר קרבי והכנה לצה"ל חדש יוקם בפארק הלאומי כבר בחודש פברואר הקרוב. המסלול יכלול כלי כושר מתקדמים במרחב הפתוח ויאפשר לצעירים המעוניינים להתגייס לסיירות וליחידות קרביות את כלל הכלים בשביל לפתח את הכושר הגופני שלהם לקראת הגיוס לצה"ל.

Exit mobile version