Site icon מקומון רמת גן

יש תיאטרון קהילתי ברמת גן וקוראים לו תיאטרונוע

את התיאטרון, הקימו נועה וגני סטבינסקי לפני כשנה, "כשהקמנו את תיאטרונוע החלטנו מראש שאנחנו הולכים לתת לילדים להוביל, כמובן עם ההכוונה שלנו, ואיזו שנה זאת הייתה. בחלומות הכי פרועים לא דמיינו שנגיע עם הילדים אל המקומות אליהם הגענו." 

צילום: גני סטבינסקי

בשבוע שעבר, העלה התיאטרון הקהילתי, מופע נוסף בשם "תתלבש על עצמך" בבית יד לבנים ברמת גן.
במופע השתתפו ילדי העיר המוכשרים (שמות הילדים לפי סדר א-ב): גיא כהן, דן מגן, יהלי ירושלמי, מיקה קפטן, מעיין פז, נהורא דוד, רונה סטבינסקי, רני כץ תירוש ושירה שזירי. הילדים שהשתתפו במופע הינם ילדים הלומדים ברחבי העיר בגילאים 6 עד 12.

מה גרם לכם להקים את תיאטרונוע?

אני ונועה גרים ברמת גן למעלה מ-15 שנה, לשנינו יש רקע בעולם התיאטרון, אני למדתי בבית צבי ונועה למדה בתיאטרון החדר של אמיר אוריין ומרכז הרגע של אלונה פרץ. ההיכרות שלנו הייתה דרך עולם התיאטרון. מעבר לזה, נועה היא מורה לתיאטרון בבית הספר אמירים שברמת השרון בשש השנים האחרונות.
זה אולי ישמע אוטופי מדי, אבל רצינו ליצור בית שני עבור הילדים, מקום שבו הילדים ירגישו חופש להתבטא ולשתף במחשבות ובחלומות שלהם.
הכלי שלנו, שבאמצעותו נתנו לילדים את המרחב הזה, היה עולם התיאטרון והבמה.

באזור שלנו קיימים מספר חוגי תיאטרון לילדים ונוער, גם בתוך רמת גן. במה אתם שונים?

קודם כל, זה שקיימת יותר מאפשרות אחת זה מבורך וחשוב מאוד בעיני, אומרת נועה וממשיכה, אני מאמינה שעולם האומנות והתיאטרון זה כלי מצויין לילדים ונוער להתבטא, לפתח את הדמיון, להכיר את עצמם ולחזק את הדימוי העצמי שלהם.
לתיאטרונוע יש שני כובעים. האחד זה חוג התיאטרון, שאגב מתקיים גם למבוגרים, בו אנחנו מלמדים את יסודות התיאטרון, בניית דמויות, שימוש בחפצים, אימפרוביזציה (האילתור) ועוד.
הכובע השני הוא התיאטרון הקהילתי, שבו יכולים ומוזמנים לקחת חלק כל אחד ואחת מתושבי העיר שרוצים להופיע מול קהל. ההפקות של תיאטרונוע מבוססות על מחזות מקוריים שאני כותבת ומתאימה לאירוע ולמשתתפים עצמם.

צילום: גני סטבינסקי

מה זה תיאטרון קהילתי?

כתושבי העיר, חשוב לנו מאוד הקשר עם הסביבה שבה אנו חיים אומר גני "התיאטרון הקהילתי, הוא הדרך שלנו לחבר בין תושבי העיר. תתארי לעצמך איך מרגישים התושבים כאשר הם באים לצפות במופע מכובד בו משתתפים הילדים שלהם, החברים או הילדים של החברים, איזה קשר זה יוצר בין תושבי השכונות והעיר כולה ואיזו תחושה זה יוצר למציגים?
בפורים האחרון שיתפנו פעולה עם עיריית רמת גן ואגף התרבות, במסגרת פורים בשכונות והעלנו מופע קומי מקורי בשם "מגילת אסתר – גירסת הריאלטי" בבית הספר בן גוריון.
התגובות לאחר המופע, הן של הצופים והן של המציגים ממש חיממו לנו את הלב.

מה אתם מתכננים לשנה הקרובה?

אנחנו מתכננים להעלות מופע קצר בשם נקיונות לשנה החדשה, במועדון מורים גמלאים רמת גן, בראש השנה. בט"ו בשבט אנו מתכוונים לעלות באולם יד לבנים עם הצגה קומית, לכל המשפחה, בה ישתתפו ילדי העיר, אבל כמו בשנה הנוכחית אנו מתכוונים לתת את ההגה בידיים של משתתפי תיאטרונוע, ככה שכנראה שהשנה הקרובה, כמו השנה הנוכחית, תהיה מלאה בהפתעות.

צילום: גני סטבינסקי
Exit mobile version