Site icon מקומון רמת גן

יש מי ששומע אותם: אמש התקיים לראשונה ברמת גן חוג בית בשפת הסימנים

אמש קיים אביהוא בן משה, סגן ראש עיריית רמת גן והמתמודד לראשותה, לראשונה ברמת גן חוג בית בשפת הסימנים בהשתתפותם של עשרות חירשים תושבי העיר רמת גן.

במסגרת חוג הבית טענו התושבים ש"קולם" אינו נשמע ברמת גן וכי הם מרגישים כאזרחים "שקופים" אל מול העירייה. לטענתם, ברמת גן חיים מאות חרשים , אשר לא מקבלים מענה לצורכיהם בעירייה.
הדבר בא לידי ביטוי החל מהעדר מתורגמנית במחלקות העירוניות השונות ועד לכך שהאירועים העירוניים כלל לא מונגשים לחרשים. לפיהם, הם לא יכולים לצעוק ולכן הם זוכים לחוסר יחס מהמערכת ולא נענים.

בחוג הבית השתתפה גם המצטרפת החדשה לרשימה, שירלי פינטו, בת 29, נשואה, תושבת שכונת נחלת גנים. שירלי היא חירשת דוברת שפת הסימנים הישראלית, מוכרת כפעילה חברתית-פוליטית ונמנית עם מייסדי עמותת המרכז הישראלי ללימודי חירשות. בעלת תואר ראשון במשפטים, מרצה בקורס "תרגום בבתי משפט ובחקירות משטרה" וללימודי מוגבלות באוניברסיטת בר אילן. במסגרת פעילותה החברתית, יזמה שירלי הצעת חוק להנגשת תשדירי ציבור ממשלתיים בטלוויזיה לשפת הסימנים והביאה להשוואת דמי הקצבה החודשית לעזרים טכנולוגיים לאנשים חירשים וכבדי שמיעה שעברו את גיל הפנסיה.

צילום: יחצ

אביהוא בן משה: "חייבים לעשות מהפכה באופן בו העירייה תופסת אחרת את התושבים עם מוגבלויות!. עם בחירתי לראשות העיר, תוקם ועדה סטטוטורית במסגרתו נקדם את כל נושא הנגשת המרחב הציבורי והשירותים העירוניים לתושבים עם מוגבלויות מכל הסוגים. זו תהיה וועדה עם שיניים בה ישבו אנשי מקצוע שיפעלו על מנת להנגיש את שירותי כלל אגפי העירייה ואת כלל האירועים העירוניים לחרשים ואילמים בפרט, ולתושבים עם מוגבלויות בכלל. לא עוד וועדות מייעצות או הצהרות בנושא הנגישות אלא פעילות ועשייה מיידיים בנושא החשוב הזה לכולנו".

Exit mobile version