Site icon מקומון רמת גן

יש לכם עסק קטן ברמת גן? איך תוכלו לנהל אותו נכון

ניהול עסק קטן ברמת גן הוא אתגר גדול. דווקא בגלל שהעסק קטן – ואגב, על-פי נתוני משרד הכלכלה, יש בישראל כרבע מיליון עצמאים (כלומר בעלי עסקים שלא מעסיקים עובדים), ועוד כ-180,000 עסקים זעירים שבהם עד 4 עובדים. ביחד הם אחראים לכ-20% מהפעילות במשק – קשה הרבה יותר להתמודד עם התחרותיות, אי הוודאות, הרגולציה, הצורך במומחיות בשלל תחומים ושאר האתגרים שעומדים בפני כל עסק. נתון שממנו ניתן להבין למה בעלי עסקים קטנים נמצאים בקבוצת סיכון הוא מדד הסיכון של BDI: בחברות שיש בהן 20 עובדים או יותר מדד הסיכון הוא 6.35 ואילו בחברות עם פחות מ-20 עובדים (או ללא עובדים בכלל), רמת הסיכון היא כבר 6.99, כלומר ההבדל משמעותי.

אבל יש גם בשורות טובות: כשמקפידים על התנהלות חכמה ומנצלים טכנולוגיות מתקדמות, ניתן להגיע להצלחה גדולה גם אם העסק קטן.

1. לנצל אפשרויות חדשות שחוסכות זמן

העולם שלנו משתכלל בקצב מהיר, וכל הזמן צצות אפשרויות חדשות – ובפרט במרחב הדיגיטלי. כל אופציה שחוסכת למנהל עסק קטן זמן, ומאפשרת לו להתפנות לדברים החשובים באמת, אלה שעבורם הוא פתח את העסק, היא רבת תועלת וכדאי לנצל אותה. דוגמה מצוינת היא האפשרות להפיק חשבוניות דיגיטליות. במקום לבזבז זמן יקר על הכנת חשבונית נייר בכל פעם שמושלמת עסקה, נותנים לתוכנה לעשות זאת – וכשצריך להפיק דוחות בסוף החודש או השנה, מגלים שאפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור ומבלי להתחיל לחפש את הפנקס הישן של הקבלות וכו'. חשבוניות דיגיטליות מאושרות לשימוש על-ידי מס הכנסה מאז שנכנס לתוקף חוק חתימה אלקטרונית, והן גם תורמות לתדמית העסק.

2. להשתמש בתבונה ברשתות חברתיות

צילום: חופשי

הרשתות החברתיות – פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר ויש עוד – הן מרחב מצוין לשיווק זול ואפקטיבי להפליא. נוכחות חכמה בפייסבוק, סרטונים שיש בהם ערך אמיתי לציבור ביוטיוב, תמונות מושכות באינסטגרם או בפינטרסט – כל אלה מייצרים אישיות לעסק, מבדלים אותו ממתחריו ומבטיחים לבעל העסק שקהל היעד שלו יכיר אותו ואפילו ייקשר אליו ולכן ירצה לרכוש ממנו שירותים ומוצרים.

3. לזהות לקוחות שדורשים תשומת לב רבה במיוחד

לפי תיאוריה שנקראת 80-20, 80% מתשומת הלב של בעל העסק מופנית ל-20% מהלקוחות בלבד. אם מדובר בלקוחות שמייצרים 80% מההכנסות, כדאי כמובן להקדיש להם 80% מתשומת הלב – אגב, ישנם מומחים שטוענים שהחלוקה הנכונה היא לא 80-20, אלא 90-9-1 – אבל אם מדובר בלקוחות שגוזלים זמן יקר ומצריכים השקעת אנרגיות עצומה מבלי שתהיה לכך תמורה, כדאי לשקול האם הם הלקוחות הנכונים עבורכם.

4. להקפיד על תזרים מזומנים תקין

אחד הגורמים העיקריים לסגירת עסקים קטנים הוא הקושי למצוא פתרונות מימון מתאימים כשנקלעים לקושי בתזרים המזומנים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיה זו היא לוודא שהיא לא תיווצר מלכתחילה – חשבוניות דיגיטליות עוזרות לבעלי עסקים קטנים להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק מבחינת היחס בין הכנסות להוצאות, ולהבטיח שאין הוצאות מיותרות.

5. ללמוד מבעלי ניסיון ומסיפורי הצלחה וכישלון

ידע הוא המשאב החשוב ביותר לכל עסק בכמעט כל תחום. בחלק גדול מהעסקים הקטנים המצב הוא שידע מקצועי יש בשפע – זהו תחום המומחיות של בעל העסק – אבל ידע ניהולי הוא משאב שנמצא בחסר, ואפילו משמעותי. כדי לסגור את הפער מומלץ לקרוא סיפורי הצלחה וכישלון (גם מטעויות אפשר ללמוד המון!), ביוגרפיות של אנשי עסקים מפורסמים וכל תוכן שיכול להשביח את הניהול השוטף ואת האסטרטגיה ארוכת הטווח.

Exit mobile version