Site icon מקומון רמת גן

"ימי החום" בתיאטרון גבעתיים: תערוכה קבוצתית חדשה ובלעדית בהשראת עונת הקיץ

ברחבי תיאטרון גבעתיים, נתלו כאחד עשר משטחי ציור ענקיים, ובמשך שבוע שלם, תוך כדי הפעילות השוטפת בתיאטרון, ציירו על גביהם האומנים לעיניי הקהל, יצירות המתייחסות לקיץ על שלל הקשריו, ונתנו אינטרפרטציה מגוונת וצבעונית לעונה הכל כך משמעותית בחיינו. התערוכה פתוחה בימים א'-ה' בין השעות 20:00-10:00, ותינעל ב- 10.10.21. סמוך לתערוכה נמצא בית הקפה "לולה" של תיאטרון גבעתיים, המציע מגוון מאפים, שתייה חמה וקרה.

בעוד במרבית התערוכות, הקהל נחשף ליצירה רק בסופה, בתהליך הייחודי של "ימי החום" ניתנה להקל הזדמנות לצפות במתרחש ולהשתלב ביצירה בעודה נרקמת ואף לשאול את האומן שאלות תוך כדי תהליך היצירה. הרעיון לתערוכה "בלייב" נולד ע"י האוצר הקבוע של התיאטרון, דורון פולק, המעודד בתערוכות שילוב של אמנים שלא רק "מציגים והולכים", אלא כאלו שהם חלק מהמרקם של המקום, המקיימים דו שיח עם באי התיאטרון.

ב"ימי החום", עונת הקיץ, היא תקופה בעלת ניגודיות, מצד אחד עונה המקנה תחושה נעימה ובטוחה ומנגד, הוא קשה להסתגלות ומעביר תחושת כבדות. חלק מהאמנים התייחסו אל החום והחמסין הישראלי כמטאפורה לקשיים ולמועקות של התקופה הנוכחית במציאות הישראלית.

התערוכה יוצרת עניין רב, בזכות הפרשנויות השונות והאישית לפירוש "ימי החום". צ'נצ'ל בנגה, הביא לידי ביטוי את הצבע הצהוב בציורו, כאשר מתוכו יוצאת מפלצת בעלת שיניים גדולות. בציורה של אופירה אבישר, מצוירים דמויות ערומות מהגב שמביטות לשום מקום. יואב ברנר, צייר תמונה מופשטת מגווני צהוב ואדום, הנרקמה בצורה ייחודית, כאשר בד קנבס הונח באופן מישורי, הצבעים פוזרו מעליו ותוך כדי האמן הניע את הבד מצד לצד, והציור נוצר באקראיות באמצעות תנועת צבע.

האמנים המשתתפים בתערוכה: אופירה אבישר, שלומי בן יקר, ניצה גינוסר, דויד ד'אור, זואי סבר, צ'נצ'ל בנגה, מיכל גבריאלוב, שרית נחשון, יואב ברנר, לירון אלפא ויאיר אביבי.

ציור של דויד דאור. תמונה באדיבות דוברות עירית רמת גן

אוהד קנולר, מנהל תיאטרון גבעתיים: "הודות לשיתוף הפעולה עם דורון פולק, תיאטרון גבעתיים הפך להיות אחד מחללי התצוגה המבוקשים לאומנות בת זמננו. תכנית התערוכות שלנו לשנה הקרובה, מגוונת ומפתיעה, ואין לנו ספק שהיא תשדרג את חוויות הביקור של אורחי התיאטרון".

Exit mobile version