Site icon מקומון רמת גן

ילדי רמת גן אומרים תודה למי ששומר עליהם בדרכים

במסגרת התכנית "זה"ב בגן" של העמותה נרתמה "אור ירוק" לפעילות ביום המעשים הטובים ברמת גן.עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום, הם הנהגים של המחר".

אלפי מתנדבי עמותת אור ירוק, אשר מקיימים מעשים טובים בכל ימי השנה, ציינו את יום המעשים הטובים, שהתקיים היום, 15 במרץ, בפעילות מיוחדת בגני הילדים בישראל. הפעילות התקיימה גם בעיר רמת גן במסגרת תכנית זה"ב בגן, המופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך.

זו השנה הרביעית שבמסגרת התכנית "זה"ב בגן" של העמותה נרתמה "אור ירוק" לפעילות יום המעשים הטובים, אותה יוזמת עמותת "רוח טובה". במסגרת הפעילות, יצאו כ- 1,700 מתנדבי תכנית זה"ב בגן של עמותת אור ירוק לכ- 80 יישובים בכל רחבי הארץ לגני ילדים, צהרוני החברה למתנ"סים ומעונות היום בכדי להעביר פעילות מיוחדת לילדים.

פעילות ילדים בגן.צילום אור ירוק

במהלך הפעילות, הוזמנו הילדים לבחור אדם שהם מעוניינים לומר לו תודה על משהו שהוא עושה למען הבטיחות בדרכים של הילדים, למשל מקפיד שהילדים יחגרו חגורת בטיחות, יחבשו קסדה, יעברו במעבר חציה ועוד. כל ילד סיפר בתורו למי הוא מודה והילדים אף למדו לכתוב את המילה הכל כך חשובה "תודה". בסיום הפעילות, הילדים הכינו צלחת מעשים טובים בדרכים: צלחת ועליה ציירו ציורים המזכירים להם את כללי הבטיחות בדרכים.

תכנית זה"ב בגן (זהירות בדרכים), היא תכנית ארצית להתנדבות, אשר מפתחת ומרחיבה את מעורבות הגמלאים, בגני ילדים. התכנית מופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך.

במסגרת התכנית מגיע כל מתנדב, בכל שבוע לגן ילדים ומסביר לילדים על נושאי זהירות בדרכים. הפעילות מתבצעת באמצעות כרטיסיות, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה. המתנדבים מהווים דמויות משמעותיות עבור הילדים, הם משמשים מודל לחיקוי והערכה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום, הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להוריד את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים. יום המעשים הטובים הוא יום החשוב לציון. אנו מודים לאלפי מתנדבי העמותה אשר פועלים בכל ימות השנה ותורמים למאבק בתאונות הדרכים".

 

Exit mobile version