Site icon מקומון רמת גן

ילדים עם קשיים

ביטוי עצמי באמצעות כתיבה או דיבור, הבנה של טקסטים כתובים או הבנה של תוכן קולי,  הגיון מתמטי וחישובים וכמובן גם זיכרון וקשב הם כישורים בסיסיים הקיימים אצל מרבית האנשים בעולם. אך ישנם אנשים החווים ליקוי למידה שונים אשר גורמים להם להיות חסרי כישורים בסיסיים אלו ברמות שונות. ליקויי למידה אינם מתייחסים לבעיה אצל האדם הנובעת ממחלה בסיסית הפוגעת בתפקודו, אלא אלו הן הפרעות נוירו התפתחותיות הקורות באופן אורגני אצל בני אדם שונים.

פעמים רבות ילדים או מבוגרים בעלי לקות למידה נתפסים כלא חכמים ולא אינטליגנטים, דבר שרחוק מאוד מהמציאות. כיוון ילידם בעלי לקויות למידה חווים פער במה שמצופה מהם למה שהם מצליחים לעשות כמו בני גילם, הם מאבדים את חוסר הביטחון שכן בהשוואה לבני גילם הם "אחרים" ולא מתמקדים. מעבר לחוסר הביטחון הנובע מכך, ילדים אלו יכולים לחוות קשים ביצירת קשרים חברתיים שכן הם לעיתים יכולים לא להבין את המסרים המילוליים ולהתרחק מאינטראקציה חברתית.

ילדים בעלי לקויות למידה יכולים לחוות קשיים רבים במהלך השנים, ולכן חשוב לאבחן זאת באופן מוקדם, על מנת לנסות ולעזור להם ככל שאפשר בתחומים הנדרשים, ככך שהם יגדלו להיות עם ביטחון עצמי ויצליחו לייצר קשרים חברתיים ההכרחיים גם להמשך חייהם כאנשים בוגרים יותר.

צילום: Pixabay

לטפל בבעיה

אבחון מוקדם במקרים רבים הדורשים טיפול חשוב לשיפור המצב. גם ליקויי למידה הם מקרים אותם חשוב לאבחן מוקדם כל האפשר, על מנת להתערב ולתת טיפול מתאים או מעטפת של כלים לשיפור המצב ולהתמודדויות אתו.

אבחון לקויות למידה כולל בין היתר אבחון של קושי בכתיבה (דיסלקציה), קשיי כתיבה (דיסגרפיה), קושי בלמידה בתחום המתמטיקה (דיסקלקוליה), קשיי קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא והבעה בכתב. על מנת לאפשר הקלה ואף שינוי המצב, חשוב לבצע אבחון בכדי לוודא את קיום הליקויים לצד חומרתם ולטפל במצב כמה שיותר מוקדם. מכון אבחון מקצועי, בו קיים מערך של מאבחנות לקויות למידה אשר יגלו ויאבחנו את מצבו של הילד.

תהליך אבחון זה נערך בשיחה מקדימה של ההורים עם הילד שכך שנאסף מידע על ההתפתחויות המוקדמות יותר, כיצד הוא מסתגל לבית הספר ולגן, כיצד הוא מתנהג היום ומה הקשיים שלו במהלך היום יום.  הפגישה במכון יכולה לערוך מספר שעות, במהלכן הילד או הנער עובר סדרה של מבדקים שונים המותאמים למדידת הקשיים והליקויים שלו.

בנוסף ללקויות למידה, מכוני אבחון גם מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אשר גורמים אף הם לתסכול מצד ההורים ולבעיות למידה אצל הילד, שלא נובעות מחוסר בידע או באינטליגנציה נמוכה.

מכון זרחין הוא מכון לאבחון וטיפול בלקויות למידה שונות, הפועל מתוך האמונה כי ניתן לפתור את קשיים אלו לחלוטין. השיטה במכון היא שיטה ייחודית אשר מותחה על ידי מיכאל זרחין. המכון נפתח מתוך הסיפור האישי של מיכאל, אשר התגבר על הקשים האישיים שלו.

Exit mobile version