Site icon מקומון רמת גן

ילדים אוהבים לבשל במטבח

ילדים מבשלים

לילדים רבים חשוב להיות חלק אינטגראלי בכל ההתרחשויות בבית ולכן ילדים אוהבים לבשל במטבח. הם נהנים מהדרך וגם מהוצאות וחשים סיפוק עצום מהעשייה עם ההורים או עם סבא וסבתא. תחילת הפעילות המשותפת היא חלק מהמשחק המשותף והם מתחילים בהכנה של פריטים פשוטים יחסית כמו הכנת כריכים, עריכת השולחן לקראת ארוחת הערב והם מניחים בזהירות את כל הפריטים הנחוצים כמו צלחות, כוסות, סכו"ם ופריטי מזון שהם מביאים מהמקרר. הסיפוק של הילדים שאוהבים מאד לעזור במטבח הוא עצום והם מחכים בכל יום לשעת ההכנות לארוחת הערב.

נושא זה מעשיר אותם מאד ומי שמקשיב לפעוטות אשר משחקים עם אחיהם או עם חבריהם בשלל כלי מטבח לילדים שנמצאים ברשותם, הם שומעים בדיוק את המילים ואת ההנחיות שהקטנים קיבלו במטבח האמיתי, ערב קודם לכן. באמצעות הדמיון העשיר שלהם הם מכינים יחד מוצרים רבים כמו עוגות, עוגיות, חביתות, חותכים ירקות ומכבדים גם את הבובות. סוג זה של משחקים מעסיק אותם לפעמים לאורך פרקי זמן ארוכים יחסית והם נהנים מכל דקה.

מתי אפשר לבשל במטבח?

ההנאה והסיפוק העצום מדרבנים את הילדים לבקש שוב ושוב להיכנס למטבח ולהכין בכל פעם מאכל חדש. הפעילות המשותפת גורמת עונג רב גם למבוגרים והם נהנים מהחוויות המשותפות. כך הם מסייעים בהכנת הארוחות השונות אשר כוללות סידור הירקות על המגש, ערבוב הפריטים השונים, היערכות להכנת חביתה ועוד.

בשלב מתקדם יותר עם מכינים גם עוגות ועוגיות, הם מערבבים חומרים על פי ההנחיות המדויקות, קורצים צורות, מסדרים את העוגיות במרווחים בתבנית האפייה, מפזרים קישוטים על העוגות ויוצרים הפתעות מתוקות לכל בני הבית. ההתנהלות של לבשל במטבח מבגרת מאד את הילדים, הם מבינים המון דברים שרבים מבני גילם לא נחשפו אליהם, כיוון שהם לא מעוניינים להיות מעורבים בכל מה שקורה במטבח. באופן טבעי יש ילדים שנמשכים לכך יותר וילדים שנמשכים לכך פחות.

התוצר הסופי

לאחר העשייה מסיימים לבשל במטבח ואפשר להראות ולהחצין בתוצר הסופי. הילדים קוראים לכל בני הבית, כמו סבא וסבתא, ההורים והאחים הגדולים והקטנים, הם מספרים לכולם מה הכינו, כיצד ביצעו זאת ומציעים לכולם לטעום את המעדן הייחודי. ברוב המקרים המוצרים אכן טעימים מאד וכל הסובבים מפרגנים לטבח הצעיר או לטבחית הצעירה ומבקשים מהם שגם בעתיד הם יכינו מאכלים כל כך טעימים לכל בני הבית.

כאשר התהליך מתבצע בטבעיות, הילדים נהנים מאינטראקציה בכל שבו שהם נמצאים, הם מסייעים לגננת בגן הילדים, עוזרים לסבתא כדי להקל עליה בעבודה במטבח וכך גם בכל מקום אחר. וכשהם משחקים בכלי האוכל שלהם בגן או בבית, הם מציעים להכין את התפריט היוצא דופן שהם הכינו ערב קודם בבית או לפני כמה ימים אצל סבתא כדי ליהנות מהתוצאות המצוינות.

Exit mobile version