Site icon מקומון רמת גן

ייצור והתקנת מעקות – כל מה שחשוב לדעת

למעקה יש שימושים רבים בחדרי מדרגות, מרפסות, גגות, בתים פרטיים, משרדים, אולמות ייצור רחובות ועוד. הוא נועד לקבוע גבול בתוך החלל ולסייע לנו לשמור על הבטיחות.

שביל תלול ללא מעקה עלול להפוך למפגע בטיחותי חמור ואף למלכודת מוות, כמו גם חדר מדרגות נטול מעקה. הצורך במעקות קיים בחללים רבים, והתקנתו הכרחית בהתאם לחוק, ולכן הפך מעקה לפריט עיצובי בפני עצמו, המופיע בצורות וצבעים שונים. בחירה נכונה של מעקה לבית או למשרד תשרת אתכם במובן הבטיחותי והאסתטי ולכן אין להקל בה ראש ויש לעשות סקר שוק, לצבור ידע ולהתייעץ עם מומחים לפני ההחלטה על המעקה שתבחרו. מעקה אינו כסא, שניתן להחליף בקלות, וגם לא שולחן. החלטה שגויה והצורך בהחלפת המעקה מחייבים הזמנת איש מקצוע ועלולים לעלות לכם ביוקר. כדאי לזכור שמעקה טוב מצמצם את הסיכוי לנפילה ולפציעה בחלל הנתון אבל לא מבטל אותו לחלוטין. לכן חשוב להשגיח בעיקר על ילד בבית ולמנוע ממנו לטפס על המעקה הפנימי או החיצוני (זה שבחדר המדרגות). כמובן שפעולת הטיפוס אינה מיועדת למבוגרים.

בבואכם לבחור את המעקות (לעתים צריך כמה) עליכם לקחת בחשבון את הממד האסתטי והכלכלי. לפני בחירת בעל מקצוע מומלץ לבצע סקר שוק ולהיעזר בהמלצות ממכרים וחברים. השוק מלא בעלי מקצוע וכל אחד מעיד על יכולותיו אבל לכם כדאי מאוד לדעת גם על תכונות החומר ממנו מורכב המעקה ולבחור בעל מקצוע מתאים. יש להיזהר מחאפרים ומתחזים שינסו למכור לכם מעקות לא תקינים בגובה נמוך מהנדרש בחוק. כמו כן יש לדעת את ההבדלים בין ריתוך טיג המתאים למעקות וריתוך מיג, המתאים למשטחים גדולים. המעקה עצמו נוצר מהחומר המבוקש באמצעות תהליכי ייצור, ריתוך וכרסום, שנעשים במכונות של מפעלי היצרנית. העיצובים הייחודיים מושגים באמצעות עיבוד החומר בעזרת כיפוף ופרזול.

מעקה. באדיבות pixabay.

בשוק יש מספר חומרים מהם מרכיבים את המעקות והכרת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם עבור החלל המבוקש תסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. מעקה ברזל נחשב לזול וזמין אבל חשוב לקחת בחשבון השפעות חיצוניות על המעקה, כמו אור השמש והתחממות אשר מובילים להיווצרות חלודה. כמובן שאינכם מעוניינים בכך ולכן מקובל להעביר אותו תהליך שנקרא "גילוון" כלומר תוספת שכבת הגנה עבה כדי למנוע את ההחלדה. פעולה זו מייקרת מאוד את מחיר המעקה. מעקה מעץ יכול להתאים לבית בו הצבע החום שולט, למראה כפרי ואינטימי, לחדר מדרגות בבניין משרדים, ועוד, אבל גם הוא חשוף לשינויי טמפרטורה וחלילה לשריפות. מעקה זכוכית משדר יוקרה ומתאים למגדלי הייטק ומשרדי עו"ד אבל יש לזכור שמדובר בחומר שביר ולכן ויתור על זכוכית עבה עלול לעלות לכם ביוקר. מעקות אלומיניום נחשבים לפופולריים בשל האפשרות ליצור מעקות דקים ועבים במגוון צורות ולצבוע אותם בקלות, יחד עם זאת אלומיניום נחשב לחומר יקר. מעקה מנירוסטה (שהיא סגסוגת, כלומר תרכובת של מתכות כמו ברזל וכרום, ומוכרת בתור "פלדת אל-חלד") יחסוך לכם הוצאות תחזוקה שוטפות. לכן הם נחשבים לבטיחותיים, מגיעים בצבע כסוף, ומעניקים מראה מבריק . נירוסטה נחשבת לחומר לא יקר ומאוד שימושי עבור עיצובים וחללים שונים.

כדי לקרוא עוד בנושא לחצו כאן

 

 

 

Exit mobile version