Site icon מקומון רמת גן

יחד כל הדרך | בית ספר 'אושא ביחד' מקדם למידה שיתופית ודיאלוג משותף בין חילונים לדתיים

בית הספר המשלב 'אושא ביחד' שבעיר רמת-גן, מקדם פעילות קהילתית-התנדבותית של תלמידים חילוניים ודתיים עם אזרחים ותיקים בעיר. בחודש דצמבר תתקיים שבת קהילתית שתעסוק בשילוב והעמקת הקשרים בין דתיים לחילונים בישראל. באירוע ישתתפו ראש העיר כרמל שאמה הכהן ומ"מ ראש העיר, ליעד אילני.

ב-20 לדצמבר, יקיים בית הספר המשלב 'אושא ביחד' שבת קהילתית  בו ישתתפו ראש העיר כרמל שאמה הכהן ומ"מ ראש העיר, ליעד אילני שמלווים את פעילויות בית הספר במהלך השנה. הפעילות תיערך כחלק מרעיון השילוב בין דתיים וחילוניים והעמקת הקשרים ביניהם. השבת הקהילתית הינה מיזם שהחל לפני שנתיים ויתקיים השנה בפעם השלישית.

מדובר בהתכנסות כל הקהילה לקבלת שבת מוסיקלית, בשירה וניגון ולאחר מכן תפילה מסורתית למעוניינים לצד טקס אלטרנטיבי ובמרכזו מעגל שיח בהנחיית הורים. שיאו של המפגש בסעודת שבת משותפת למאות הילדים ובני משפחותיהם. בנוסף לקידוש המסורתי והארוחה המושקעת, נהנים המשתתפים ממשחקים מגבשים, שירה וגיבוש קהילתי.

יחד כל הדרך. צילום: ביה"ס אושא ביחד, רמת-גן
התלמידים בפעילות משותפת. צילום: ביה"ס אושא ביחד, רמת-גן

בבית הספר 'אושא ביחד' שברמת-גן, מתקיים מודל חינוכי המשלב ילדים ממשפחות חילוניות, מסורתיות ודתיות. בית הספר פועל מתוך רצון לחנך מתוך מקום של סבלנות למגוון של דעות ושיח מכבד ומקדם דיאלוג. הוא מעודד ומקדם פעילות של הילדים עם הקהילות השונות ברמת-גן, כמו למשל התנדבות של הילדים עם אזרחים ותיקים בעיר למען הקהילה.

בית הספר מקדם מגוון פעילויות העוסקים בעיצוב הזהות היהודית- הישראלית, תוך מתן כבוד ויחס סובלני לתרבויות ומסורות אחרות. במהלך השנה בית הספר מציג לראווה מספר פרויקטים שנתיים כמו ימי שיא במקצועות הריאליים ובתחום האוריינות, התנדבות הילדים עם אזרחים ותיקים מהעיר, פעילות של מנהיגות סביבתית ירוקה, מבצעים בית ספריים לטיפוח אקלים חיובי- צמידי העצמה ואירועים של מעורבות בקהילה בשיתוף הנהגת ההורים.

זאביק בר-לב, מנהל בית הספר 'אושא ביחד': "בית הספר מצוי בעיצומו של תהליך הטמעת הרעיון המשלב, בו אנו צומחים ומתחדשים בהיבט הערכי, חינוכי ומחדשים תכניות ויוזמות לימודיים המקדמים את ערך השוויון והסובלנות. מעורבותם של המתנדבים בקידומם של התלמידים, הוא חלק מהתפיסה ההוליסטית של בית הספר לטובת קידום הילדים. למידה בקבוצות קטנות וחוויות לימוד שמזמנות  חקירה ויזמות."

Exit mobile version