Site icon מקומון רמת גן

יום מיוחד בשנה, שצריך להתממש בכל יום

יום האדיבות הבינלאומי, שמתקיים בתאריך 13.11, מציין יום מיוחד לעזרה הדדית בין אנשים. אז למה צריך יום מיוחד אם אפשר שזה יקרה כל הזמן?

יום האדיבות הבינלאומי הומצא בשנת 1998, ומדינות רבות לקחו תחת חסותן את היום הזה. בנוסף, בחלק מהמדינות הציגו את היום הזה כיום חובה בבתי הספר, ומאז זה מתקיים במעל 10,000 בתי ספר שונים ברחבי העולם, שעושים את היום המיוחד הזה כפרוייקט עם ארגונים לא ממשלתיים, ועוזרים לאנשים.

היום הזה הוא במטרה להדגיש את המעשים הטובים של כולנו בקהילה, והצורך להתמקד בכוח החיובי שלנו ולנסות לטפח אותו גם בחיי היום יום שלנו. יתרה מזאת, המעשים הטובים הם החוט המקשר בינינו, וביום הזה עושים מעשים טובים ללא הבדלי דת, גזע ומין.

אז מה היא בעצם אדיבות? אדיבות היא התנהגות מנומסת, נאה ומתחשבת לסביבה שלך. כל העניין באדיבות, היא להתנהג למישהו בצורה טובה, מבלי לחשוב על כך שהוא יחזיר לנו באותו המטבע. מי שבוחר מטבעו להיות אדיב, צריך קודם כל מאוד לעבוד עם עצמו, אך בסופו של דבר מבינים כי זה משהו שיעשה לנו טוב על הלב. זה לא אומר שהמעשים שלנו יתבטאו בהוצאה כספית, או בהשקעה רבה של זמן, אלא היא פעולה פשוטה של הבעת תודה, אהבה וחמלה. יש האומרים כי הפעולה האדיבה "מדבקת", ואם תראה מישהו עושה מעשה טוב, אתה תרצה לעשות גם, ולהפך.

Pixabay

אז בואו ניקח רגע לעצמנו, ובמקום להסתכל על הסביבה ולהתלונן, ולהגיד מה לא בסדר בהם, נסתכל על עצמנו במראה ונחשוב עם עצמנו, מתי בפעם האחרונה עזרנו למישהו? מתי בפעם האחרונה אמרנו מילה טובה למישהו שהיה צריך אותה? ברגע שנעשה משהו טוב למישהו, אנחנו לא נפסיק לחשוב על זה במשך כל היום, ולספר על זה לכולם. בכל אחד מאיתנו קיימת בפנים האדיבות, חלקנו לא מודעים אליה, וחלקנו עושים את זה בדרך שבה אנחנו מאמינים.

צילום: unsplash

העזרה יכולה לבוא לידי ביטוי בהרבה היבטים:

  1. לעזור לאדם מבוגר לחצות את הכביש.
  2. לתרום כסף לארגון צדקה\נזקק ברחוב.
  3. תרומת דם. רובנו לא מבינים את החשיבות בתרומת דם, אך זה יכול להציל חיים רבים.
  4. תנקו אחריכם את הסביבה שלכם, או אפילו אם אתם רואים פחית זרוקה על המדרכה, תרימו אותה.
  5. תמחזרו נייר ובקבוקים.
  6. תתרמו בגדים\ספרים\נעליים שכבר מזמן לא בשימוש אצלכם, זה עדיף מאשר לזרוק.
  7. אם מישהו עוקף אתכם בתור, תחייכו ואל תקללו, חבל להתעסק בעצבים מיותרים.
  8. תחמיאו למישהו.
  9. תחייכו גם אם לא בא לכם.
  10. אם מישהו מבקש מכם עזרה, ואתם יכולים לעזור בחינם ולא בתמורה למשהו, תעשו את זה.
  11. תגידו שאתם אוהבים ותוקירו תודה.
  12. תכתבו משהו חיובי על מקום ששהיתם בו.
  13. תבשלו עבור משפחה חסרת יכולת.
  14. תפנקו את האחיינים שלכם.
  15. אם חבר קרוב שלכם זקוק לכסף, תעזרו לו. גם אם זו לא עזרה כספית. תהיו איתו שם.
  16. כשיש מפגש עם החבר'ה, תציע להביא משהו.
  17. תשמח אחרים, תחבק אותם, תהיה שם בשבילם, תוציא מהם את המיטב, תייעץ.
  18. לפעמים, צריך גם להקריב מעצמך בשביל אחרים.
  19. תהיו אוזן קשבת בשביל מישהו שצריך את זה.
  20. הכי חשוב, שתעשו הכל בחשיבה שכנראה זה יהיה חד כיווני, ולא תקבלו משהו בחזרה. וברגע שתבינו את זה, העולם שלכם יראה ורוד יותר.

בנוסף לאושר שהאדיבות יכולה להסב לכם, היא יכולה להביא ליתרונות בריאותיות. היא מעלה את תחושת הערך העצמי, ומפחיתה לחץ וחרדות. האדיבות גם משככת כאבים גופניים, מורידה את לחץ הדם. מחזקת את המערכת החיסונית ומעמיקה מערכות יחסים. כאשר אתם אדיבים לאחרים, רמות השמחה שלכם עולות, ומשחררת את לחצי היום יום.

אז תקחו את עצמכם בידיים, תעשו את השינוי הראשון שמתקיים קודם כל עם האני הפנימי שלכם, ותעשו מעשה אדיב אפילו אחד קטן ביום.

Exit mobile version