Site icon מקומון רמת גן

יום כיף לעובדים- 4 טיפים כדי להפוך אותו לבעל ערך ארגוני ממשי

העובדה, שכל ארגון צריך לפחות יום או שניים בשנה, להקדיש לפעילויות של כיף ושבירת שגרה היא כבר דבר של מה בכך. מבחינה ארגונית מדובר בהליך חשוב שתורם לרענון העובדים, להגברת תחושת החיבור שלהם לארגון, ולפתיחת הראש מבחינת מחשבה ורעיונות. אך מעבר לערך המוסף הזה של הכיף, ושבירת השגרה- האם אפשר להשתמש בימי הכיף הללו גם כדי לתת ערך ארגוני ממשי לפעילות? למרות שזה נראה כמו סיכוי קלוש למדי….אספנו עבורכם 4 טיפים שיסייעו לכם בכל זאת להשיג את המטרה הזו בדיוק.

1. שלבו בפעילות לפחות פעילות אתגרית אחת

גם שמדובר בפעילות גיבוש וכיף, אפשר לשלב בה קצת אתגר ואקשן. תגלו שהרבה עובדים בהחלט מחבבים את ז'אנר הפעילות הזו. פעילות האתגר לרוב מעודדת סיוע ועזרה אחד לשני ובנוסף, מעודדת אנשים להתגבר על מכשולים מנטאליים פנימיים שלהם. ההתמודדות הזו היא עם הפחד הממשי שלהם, היא דבר שיכול לעזור גם ביום יום המשרדי בו לא מעט אתגרים נדחקים הצידה, מכיוון שהעובד לא רוצה להתמודד איתם. אם תעשו את פעילות האתגר הזו גם בקבוצות, תקבלו עוד ערך מוסף של עבודת צוות. רק שימו לב, שיש לא מעט פעילויות אתגר שניתן לעשות, אבל הנקודה המנחה בעת הארגון צריכה להיות שזה יהיה מאתגר ברמה שמתאימה לכל המשתתפים.

2. ככל שהפעילות תדרוש יותר משתתפים כך היא תועיל יותר לעבודת צוות

לעיתים קרובות, אנשי מחלקת כוח האדם שלרוב הם המארגנים של האירועים הללו, מתכננים את הפעילות כך שתהיה מהנה מאוד לכל אחד ברמה האישית, אך ללא התחשבות ברמה הצוותית או החברתית הכוללת בארגון. לכן, הוסיפו לפעילויות דרישה לקצת יותר משתתפים בבת אחת, ותקבלו גם פעילות חברתית יותר. עוד פתרון, הוא מראש ללכת על פעילויות שדורשות חלוקה לצוותים ושיתוף פעולה בין חברי הצוות כדוגמת מסלולי מכשולים, חידות (במקרה זה חדרי בריחה יוכלו להוות אתגר טוב לצוות), או פעילויות ספורט ואתגר משותפות דוגמת טרקטורונים, משיכה בחבל, בננות או סירות מתנפחות על המים, ועוד.

3. הוציאו את העובדים מאזורי הנוחות שלהם

אחת הדרכים לגרום לגיבוש ולעבוד גם על התקשורת הצוותית היא לארגן פעילות של יום כיף לעובדים, שמוציאה אותם מאזור הנוחות שלהם. למה הכוונה? במקום עוד יום בים או יום של טרקטורונים לקחת אותם לפעילות שקצת "תנער" אותם מהשגרה. למשל דיאלוג בחשיכה – פעילות ידועה מאוד של מוזיאון הילדים שמכריחה את המשתתפים בה לתפקד ולעבור מסלול מכשולים בחושך מוחלט תוך הסתמכות על מוביל הצוות והחברים שבסביבה. סדנאות אימפרוביזיציה שיכריחו את העובדים להכיר בצורות התנהגות שונות ולהדגים איך הם מבינים אותם החוצה באמצעות משחק מונחה, ועוד.

4. חידונים על החברים בעבודה

עד כמה העובדים שלכם מכירים זה את זה לעומק? עד כמה הם מחוברים זה לזה? אם אתם חשים שרמת ההכרות היא שטחית, רעיון טוב יהיה לשלב ביום הכיף גם חידון נושא פרסים שיסייע לכל העובדים להכיר זה את זה לעומק. החידון כמובן חייב להיות חיובי, כיפי וכזה שלא יעמיד אף אחד מן העובדים במבוכה. למעשה, רצוי אפילו להעביר את השאלות מבעוד מועד על כל עובד, לעובד עצמו- שנשאלים עליו בכדי שיאשר את השאלות. תתפלאו עד כמה זה יועיל לגיבוש ולהכרות גם הרבה זמן לאחר יום האירוע עצמו….

בסיכומו של עניין, הפן החברתי ביום האירוע של יום הכיף לעובדים, חשוב לא פחות ממידת ההנאה של העובדים המשתתפים. אך שימו לב שעקרון אחד לא בא על חשבון השני בעת ארגון האירוע. הדבר האחרון שתרצו הוא שעובדים ירגישו נדחקים ומוכרחים להשתתף באירוע הזה ומובכים ממנו בסיומו… נסו לשלב במינון הנכון גיבוש יחד עם כיף, ותקבלו חויה מנצחת!

יום כיף לעובדים.צילום pixbay
Exit mobile version