Site icon מקומון רמת גן

יום המוסיקה 2021: מהאופרה לניצוח על "סינקופה"

השבוע צוין יום המוסיקה הבינלאומי ובמסגרתו הופיעו חברי מקהלת דיירי משען אפעל, 'סינקופה' שמה, בפני הדיירים ואף הציגו בפניהם יצירות עליהם התאמנו בחודשים האחרונים במיוחד לכבוד הארוע. על הארוע ניצחה מריה יופה – זמרת אופרה מחוננת ומנצחת מוזיקלית ידועה.

סינקופה היא הטמעת הצליל שלא בהתאם לכובד התנועות במשקל – אבל הוא גם השם אותו בחרו דיירי משען רמת אפעל לשמה של מקהלת הדיירים במקום. מי שמנצחת עם המקהלה היא זמרת האופרה הישראלית מריה יופה – בוגרת האקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב והמכללה המוסיקאלית (אוקראינה) ובעלת תואר ראשון ושני בניצוח מקהלות ושירה אקדמאית.

מריה יופה. צילום: יחצ

מנצחת "סינקופה" – מקהלת משען אפעל, מריה יופה אף הופיעה במסגרת האופרה הישראלית בתפקיד של לאונורה באופרה "פידליו" מאת בטהובן ואסתר מינה (קבר) באופרה "מסענאל תום האלף" מאת ברדנשווילי. היא גם הופיעה עם תזמורת לודז (פולין) בתוכנית של מוזיקה יהודית. ועתה, כאמור, היא מובילה את חברי מקהלת "סינקופה", המונה כ-16 דיירים בחזרות הקבועות וכמובן גם השבוע בהופעה החגיגית שערכו מול הקהל לרגל יום המוסיקה.

"הללויה" ו"שני שושנים", כיכבו השבוע בפי חברי המקהלה אשר נוהגים להתכנס מדי שבוע באולם ההופעות שבמשען אפעל, תחת שרביטה של המנצחת מריה יופה. "הדיירים מאוד אוהבים להיות חלק מהמקהלה ולא מחמיצים שום חזרה והופעה" סיפרה יופה ומרחיבה על פעילות המקהלה – "'סינקופה', מקהלת משען אפעל, מופיעה בפני דייריי משען בכל פעם שיש טקסים ואירועים בבית. בין השירים שהמקהלה מבצעת: אור, שני שושנים, בארץ אהבתי, פזמון ליקינטון, אגדה, איריסים סליחות ועוד".

שלמה תדהר, בן 89, ומרים קליין בת ה-87, הם שניים מהדיירים הפעילים ב"סינקופה", שכפי שהם מעידים על עצמם "כנראה שהכשרון המוסיקלי היה טמון בנו כל השנים, אך הפעילות במקהלת משען אפעל העצימה אותו מאוד".

מקהלת דיירי משען אפעל – סינקופה. צילום: יחצ
Exit mobile version