Site icon מקומון רמת גן

יום הג'ירפה הבינלאומי

היום, ה-21.6, הוא היום הארוך ביותר בשנה והוא גם היום בו מציינים ברחבי העולם, וכמובן גם כאן אצלנו, בספארי ברמת גן, את יום הג'ירף הבינלאומי.

צילומים: שגיא טבצ'ניק ואדם לוי

לא בכדי נבחר יום זה, על מנת להעלות למודעות ציבורית דווקא את הג'ירפה הארוכה והגבוהה מבין כל בעלי החיים על פני האדמה.
בעולם קיימים תשעה תתי מין של ג'ירפות ושניים מהם חיים כאן, קרוב אלינו, בספארי ברמת גן – תת המין המרושת ותת המין הדרום אפריקני.
כל תתי המין מוגדרים כיום כמינים בסכנת הכחדה והספארי לוקח חלק בריבוי הג'ירפות אך והן גם מהוות שגרירות של חינוך והעמקת הידע בקרב המבקרים בספארי.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט רמת גן<<

בספארי חיות 7 ג'ירפות: דניסה, דניאלה, דקלה, דיאנה ודדי דדון מתת המין המרושת וגם שלי ואנטון שני זכרים שחיים בשטח הפתוח ומשתייכים לתת המין הדרום אפריקני.

שגית הורוביץ מספרת לנו: "השנה דניסה הג'ירפה שלנו, ילידת הולנד שהגיעה לספארי כשהייתה בת שנתיים בלבד, שברה שיא כאשר חצתה את גיל 28 שנחשב לגיל המבוגר ביותר של ג'ירפות בגני חיות (בטבע תועדה ג'ירפה שחיה 25 שנים). בגני החיות ברחבי העולם ישנן רק כמה ג'ירפות בנות גילה ואנחנו מאחלים לה עוד הרבה שנים טובות בבריאות מצויינת."

מעניין עוד לספר כי דניסה היא גם שיאנית ההמלטות. לאורך השנים נולדו לה 11 צאצאים (8 זכרים ו-3 נקבות), והצאצאים שלה חיים כיום ברחבי העולם בגני חיות שונים. כיום, נמצאות בחצר שלוש בנותיה ודדי דדון הנכד שלה (הבן של דקלה)

צילומים: שגיא טבצ'ניק ואדם לוי
Exit mobile version