Site icon מקומון רמת גן

יד2: רמת גן במקום הרביעי בארץ ברשימת הערים המבוקשות להשכרה

בדיקה של אתר יד2 שבחנה את דפוסי הגלישה של משתמשי האתר, מצאה את הערים  שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר להשכרת דירות, ואת הערים עם היצע הדירות להשכרה הגדול ביותר בלוח הנדל"ן של יד2. בנוסף האתר בחן גם את משך הזמן שלוקח להשכיר דירה בערים השונות. רמת גן נמצאת במקום הרביעי, אחרי 3 הערים הגדולות, עם 2,400 דירות שפורסמו בלוח המקוון.

הקרבה לת"א עושה לה טוב. רמת גן. צילום: אודי שטיינוול, מתוך אתר פיקיויקי

לפי ממצאי הבדיקה, המבוססת על מאגר נתונים עצום, העיר המבוקשות ביותר להשכרה ברבעון הראשון של 2018, היא תל אביב יפו שרשמה את מספר החיפושים הגבוה ביותר בקרב גולשי האתר עם למעלה מ- 1.175 מיליון חיפושים בממוצע. נתון זה משקף עליה בשיעור של 8% בביקושים בהשוואה לנתוני החיפושים בתקופה המקבילה בשנת 2017. שניה ברשימה ובפער משמעותי מתל אביב, מדורגת ירושלים שרשמה קצת פחות מחצי מיליון חיפושים אחר דירה להשכרה בעיר. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה בשיעור של 1% בלבד. עלייה בשיעור דומה נרשמה גם בעיר חיפה המדורגת אחרי ירושלים – שם נרשמו כ- 315 אלף חיפושי. מבין הערים שנבדקו, העיר שרשמה את העלייה הגבוהה ביותר בביקושים היא רמת השרון עם עלייה בשיעור של 13% ב- 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ובעוד הביקוש לדירות להשכרה עולה, נתוני אתר יד2 מגלים כי היצע הדירות המוצעות להשכרה בירידה. כך למשל  בבחינת היצע הדירות להשכרה ברבעון הראשון של 2018, המבוסס על מספר המודעות של דירות להשכרה שפורסמו בלוח יד2, תל אביב יפו היא עדיין העיר המובילה עם היצע הדירות להשכרה הוא הגבוה ביותר עם כ-7,600 דירות, נתון שמגלם ירידה של כ-13% ביחס לרבעון הראשון של 2017. אחריה בפער ניכר מדורגת ירושלים עם כ-3,500 דירות להשכרה  –  נתון המשקף ירידה בשיעור של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חיפה, לעומת זאת, רושמת עלייה קלה בהיצע הדירות להשכרה בשיעור של 4% – נתון שמדרג אותה במקום השלישי בקרב הערים עם היצע דירות להשכרה הגבוה ביותר. ערים נוספות שאופיינו בהיצע דירות גבוה בלוח הדירות של יד2 הן רמת גן עם כ-2,400 דירות ונתניה עם כ-2,100 דירות.

גבעתיים רשמה את הירידה החדה ביותר במספר הדירות להשכרה: בעוד שברבעון הראשון של 2017 הוצעו להשכרה כ- 1,000 דירות בעיר, ברבעון הראשון של 2018 הוצעו להשכרה כ- 750 דירות – מדובר בירידה של כ-26%. הבאות בדירוג שרשמו ירידה בהיצע הדירות להשכרה בתחומן הן  –  רעננה שרשמה ירידה של 18% וכפר סבא עם ירידה של 16%.

לצד הירידות החדות בהיצע, ישנן ערים שרשמו עליות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בקרב ערים אלו ניתן למצוא את רחובות שרשמה עליה של 18% בהיצע הדירות להשכרה בעיר, אחריה נתניה וחולוןעם עלייה של 16% ובת ים עם עלייה בשיעור של 14%.

כשבוחנים מה הן השכונות המבוקשות ביותר בישראל למגורים בשכירות, במקום הראשון מדורגת שכונת לב תל אביב עם כ- 127 אלף חיפושים בממוצע ברבעון הראשון של 2018. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בעלייה של 24%. שנייה ברשימה, ולא בפער גדול, מדורגת שכונת הצפון הישן בתל אביב עם כ- 126 אלף חיפושים. מדובר בעלייה של 13% בחיפושים אחר דירה להשכרה בשכונה זו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  שלישית מדורגת שכונת רמות בירושלים עם קצת פחות מ- 90 אלף חיפושים בממוצע, לא רחוק ממנה מדורגת שכונת פסגת זאב, גם היא ממוקמת בירושלים, עם כ- 86 אלף חיפושים ואת החמישייה הראשונה סוגרת שכונת פלורנטין בתל אביב עם כ- 80 אלף חיפושים בממוצע. מבחינת ההיצע, שכונת לב תל אביב היא השכונה עם היצע הדירות הגדול ביותר להשכרה מבין השכונות בארץ. אחריה מדורגת שכונת מרכז העיר, שלישית מדורגת שכונת הדר בחיפה, רביעית שכונת הצפון הישן בתל אביב וחמישית שכונת מרכז העיר בנתניה.

בנוסף אתר יד2 בדק את משך הזמן שלוקח להשכיר דירה מיום פרסום המודעה בלוח. מהנתונים עולה, כי כשמדובר בדירות 3 חדרים אשדוד היא העיר שרשמה בחודשים 1-5 ב2018 את פרק הזמן הקצר ביותר עם 15 ימים בממוצע. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בירידה בשיעור של 17%. אחריה מדורגות לודקריית אונו, כפר סבא וגבעתיים.
ברשימת הערים עם פרק הזמן הגבוה ביותר להשכיר דירת 3 חדרים, מובילה עפולה עם 33 ימים בממוצע. בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד מדובר בירידה בשיעור של 11%. אחריה מדורגת פרדס חנה עם נתון של 31 ימים בממוצע. מדובר בעלייה של 19% בפרק הזמן בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הבאות ברשימה מדורגות הערים ערד, קרית מלאכי ורעננה.

בבחינת פרק הזמן הממוצע להשכרת דירת 4 חדרים עולה, כי בחודשים 1-5 ב-2018 קרית מוצקין היא העיר שרשמה את פרק הזמן הקצר ביותר עם 16 ימים בממוצע. נתון מהווה ירידה בשיעור של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ערים נוספות שרשמו פרק זמן נמוך להשכרת דירת 4 חדרים בתחומן הן אשדודרמלהכפר סבא ובאר יעקב. לעומת זאת, חריש היא העיר שרשמה את פרק הזמן הארוך ביותר להשכרת דירה 4 חדרים בתחומה עם פרק זמן של 31 ימים בממוצע, אחריה מדורגת הרצליה עם פרק זמן של 28 ימים ממוצע, נתון דומה רשמה גם פרדס חנה.

גל עופרים סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מתייחסת לנתונים ומציינת כי "בתחילת 2018 אנו רואים עלייה בביקוש לדירות להשכרה לעומת ההיצע. בנוסף, ניכר כי משכירי הדירות מצליחים במרבית הערים והשכונות שנבחנו להשכיר את הדירה בבעלותם תוך זמן קצר באופן יחסי לתקופה המקבילה אשתקד.  ממצאים אלה מצביעים על המגמה הנוכחית בשוק השכירות. היצע הדירות להשקעה קטן לאור צעדי הממשלה להרחקת משקיעים מהשוק לכדי הגדלת היצע הדירות למגורים,  בעוד הביקוש לדירות להשכרה על ידי מחוסרי דיור ומשפרי דיור גדל".

Exit mobile version