Site icon מקומון רמת גן

טרנד חדרי הבריחה תופס תאוצה בארץ

טרנדים ורעיונות רבים מגיעים אלינו בישראל היישר ממדינות שונות בחו"ל, בעיקר מארצות הברית, אירופה ושאר מדינות המערב. בעוד רבים מאותם טרנדים אינם ממש תופסים את הקהל הישראלי וחולפים כשלעומת שבאו, אחרים דווקא מוצאים חן בעינינו ונשארים למשך שנים. טרנדים מסוימים תופסים תאוצה מהירה של ממש בארץ, ופתאום אנחנו שומעים עליהם מכל מיני כיוונים שונים, יותר ויותר. זה מה שקורה בחודשים האחרונים עם טרנד חדרי הבריחה, אשר קיים בארץ כבר כמה שנים טובות. מהם חדרי הבריחה, מדוע הם תופסים תאוצה בקרב הקהל הישראלי ואילו סוגים של חדרים כאלו ניתן למצוא בארץ?

חוויה קבוצתית מלהיבה ומאתגרת

הקונספט של חדרי בריחה הוא יחסית פשוט – קבוצה אשר מגיעה יחדיו לחדר הבריחה (קבוצת חברים, בני משפחה, עמיתים לעבודה וכו') ננעלת בחדר, ועל מנת לנצח במשחק על חברי הקבוצה לפתור סדרה של חידות במטרה לברוח מן החדר. לכל הסיפור הזה מוקצה פרק זמן מסוים (לרוב מדובר בכשעה), ובמידה וחברי הקבוצה הצליחו להתמודד עם האתגר ו"לברוח" מהחדר בזמן, הם בעצם ניצחו במשחק. בהמשך נפרט בנוגע לסוגי חדרי הבריחה הקיימים בארץ, אך באופן כללי ניתן תמיד למצוא חדר בריחה אשר יהיה ברמה המתאימה למשתתפים (בין אם מדובר במבוגרים או ילדים, משפחות או קבוצות המתחרות ביניהן ממקום העבודה וכו'), כך שהמשחק עצמו אכן מאתגר את החשיבה והדמיון, וכך מהווה חוויה מלהיבה ומרגשת.

האפקטיביות של אותם חדרים בייצור החוויה המלהיבה מדברת בעד עצמה – אינספור חדרי בריחה נפתחו בישראל בשנים האחרונות עקב הביקוש הרב, כאשר אינספור קבוצות של ישראלים נוהרות לחדרים אלו, בעקבות החוויות המוצלחות של אלו שכבר ניסו.

חדר בריחה למשפחות, ילדים, מבוגרים בלבד ועוד

כל חדר בריחה מתאפיין בקונספט מסוים. כלומר – לכל חדר כזה נושא מסוים בו הוא עוסק, כאשר החידות עצמן, התפאורה של החדר ושאר מאפייני החוויה מגיעים מתוך אותו נושא. לדוגמה, חדר בריחה המעוצב בצורה של מטוס או צוללת מהם מנסים המשתתפים להיחלץ, חדר המעוצב כמו כספת של בנק כאשר המשתתפים הם השודדים אשר צריכים להצליח לברוח עם הכסף, חדר המעוצב כמו מוזיאון רדוף רוחות רפאים ועוד…

חדרי הבריחה מותאמים לקהלים מסוימים שונים. כך, ניתן למצוא למשל לא מעט חדרי בריחה למשפחות או חדר בריחה לילדים, אשר בנויים על מנת לספק את החוויה האולטימטיבית לקבוצות אלו. בחדר בריחה לילדים, למשל, החידות מותאמות לגילאים ספציפיים של ילדים כך שיהיו מספיק פשוטות ואפשריות לפתירה, אך גם מעט מאתגרות עבור הילדים.

בתמונה באדיבות: xscap

הן במקרה של הילדים והמשפחות והן בשאר המקרים, נראה כי הצלחתם של חדרי הבריחה בישראל נובעת בעיקר מההתאמה של קונספט זה לאופי הישראלי – ישראלים אוהבים בילויים קבוצתיים מרגשים, שמחים לאתגרים מגרי דמיון ומחשבה וגם אוהבים למצוא דרכים טובות לבילויים בלתי שגרתיים משותפים. הן משפחות עם ילדים, הן חבורות של חברים והן קבוצות ממקומות עבודה, מהצבא או ממסגרות רבות אחרות, נהנים להגיע יחדיו למקום מסקרן ולפתור ביחד חידה מאתגרת. באמת נשמע כמו בילוי ששווה לנסות…

Exit mobile version