Site icon מקומון רמת גן

טרנדים עדכניים בעיצוב מטבחים

בשנים האחרונות הופך במטבח בבתים רבים למתחם המרכזי בו. ניכר בו מחשבה, תכנון ומאמץ עיצובי כמתחם המהווה בין השאר ובבתי זוגות צעירים בפרט- את אזור הנוחות המרכזי. שם אוכלים, עובדים, מבלים ומארחים.

בשנים האחרונות רווחת וניכרת מגמה להשקיע במטבח פתרונות חדשים, מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, ההופכת את המטבח כמו את הבית כולו- למתחם חכם. כאשר מדברים כיום על מטבח מודרני  וחדשני מדברים עליו במונחים של אופנה וסטיילינג. טרנדים חמים, עדכניים, צעירים. מדברים על שילוב של חומרים ייחודיים כגון שיש וזכוכית, סוגים אחדים של עץ טבעי, פורמייקה מלוטשת, ניקל, אלומיניום, גופי תאורה שקועים, אורות LED צבעים עזים, מכשירי חשמל גדולים ומסוגננים, ארונות ומגירות בעיצוב מלוטש ונקי שניתן לפתוח ולסדור בלחיצת כפתור בשלט רחוק,  שלט רחוק שבאמצעותו ניתן להדליק קולט אדים שמובנה בתוך השיש, מדפי אחסון  בתוך השיש שאף אותם ניתן לשלוף באמצעות כפתור (מטבח חכם כבר אמרנו?), טלוויזיה שניתן לסובב אותה 360 מעלות, כיסאות בר מעוצבים.

הדרישה והציפייה לתכנון המטבח ועיצובו כאזור נוחות ויופי באה לידי ביטוי בבחירת החומרים, בעיצוב המתחם, בתכנון מושכל של מיקום תכולתו, כך שמצד אחד ייווצר בו מרחב וחופש תנועה ומצד שני ניתן יהיה להפוך חלק ממנו לפינת עבודה נוחה למי מדיירי הבית שעובדים באופן מלא או חלקי מביתם.

השיבה אל הטבע ואל המקורות

אחת המגמות הרווחות כיום בעיצוב מטבחים היא רצון לחבר בין המטבח ובין מה שמחוץ לבית, הטבע והנוף. זו הסיבה לכך שחלונותיהם של מטבחים מודרניים הם גדולים וארוכים, מתקרת המטבח עד רצפתו, וזו גם אחת הסיבות לכך שיש מי שחלק מהריהוט במטבח עשוי מחומרים טבעיים מקוריים כגון במבוק שהוא חומר צפוף וקשיח שמהווה אלמנט שימושי ועיצובי כאחד במטבח.

מגמה נוספת היא מגמה של חזרה אל המקורות, אל תקופת הרנסנס, שחידדה והעצימה אלמנטים מתקופות עתיקות יותר. במטבחים אלה ניכר מיקומן של עבודות אמנות שנעשו במלאכת יד. הטרנד העיצובי כולל חיפויי קיר באמצעות הדפסים, כיסאות אוכל  מרופדים בקטיפה ועוד.

אחד האלמנטים החשובים והמשפיעים ביותר על עיצוב המטבח ועל האווירה בו הוא התאורה. נורות ה- LED הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית בכלל והמטבח בפרט. שימוש בנורות אלה בתוך מחיצות ונישות מגבס מאפשרים משחק אור צבעוניים ומשרים אווירה רכה, חמה ונעימה. אווירה ביתית.  ניתן לשלב בפס התאורה מערכת GRB שבה, באמצעות שלט, נתן לשלוט על עצמת האור ועל דרגת הצבעוניות של מערכת התאורה.

צילום pixbay

בניגוד לסלון, לדוגמה, שהוא האזור המרכזי של הבית, ומיועד גם לאירוח, מטבח מהווה מתחם שיש משקל רב ומרכזי לפונקציונאליות שלו. גם בהינתן משקלן ההולך וגובר של  פונקציות שונות שאינן קשורות ישירות לאוכל, חשוב לזכור, כאשר מתכננים ומעצבים מטבח, כי הוא מיועד בראש ובראשונה להכנת אוכל ואף לאכילה בו.

Exit mobile version