Site icon מקומון רמת גן

טסתם לחופשה והשכרתם את הדירה – האם ביצעתם עבירה?        

רבים מחפשים הכנסה נוספת על ידי ניצול הכלכלה השיתופית החדשה שאנחנו מכירים, אבל לא מודעים לכך של כל מה שהם עושים מותר מבחינת שלטונות החוק והמסים

אנשים מחפשים כל הזמן את הדרך להרוויח כסף נוסף, רצוי אפילו בהכנסה פסיבית או כזאת שאינה מחייבת אותם להשקיע יותר מדי. אחת הדרכים להכניס כספים כאלה היא ליהנות מהכנסה מהנכס שלכם, בדרך כלל הדירה שלכם שתוכלו להשכיר כאשר אינכם בבית או כשאתם רוצים לנצל אותה למטרה זאת.

כל נכס שמניב לנו הכנסה, או כל עבודה או משלח יד שאנחנו מרוויחים מהם הכנסה כלשהי מחייבים אותנו להודיע ולדווח לשלטונות המס. לפי החוק גם שכירים ועצמאים יש להם נכסים מניבים או אפילו הכנסה חד פעמית כלשהי חייבים בדיווח ולכן עלינו לחשוב היטב לפני שאנחנו מבצעים כל עבודה או פעולה כזאת מבלי לתת על זה את הדעת. במקרה של העלמת הכנסות כזאת תזדקקו לשירותי עו"ד פלילי כדי לטפל בבעיה ולחלץ אתכם מרישום פלילי במקרה הטוב או מקנס או יותר מכך, במקרה הרע.

בעלי דירות חייבים בדיווח על הכנסותיהם גם בחו"ל ולכן זה לא משנה היכן הנכס שלכם ממוקם משום שאת הכנסה חייבים לדווח בכל מקרה בישראל. בדרך כלל, מי שמשכיר דירות למחייתו וזוהי ההכנסה העיקרי או הנלווית שלו יודע על כך שאסור לו להעלים הכנסות. אולם מה עושה אדם שההכנסה מהשכרת דירתו היא מקרית ולא קבועה, וזה קורה לו רק אחת לכמה זמן?

השכרת הדירה שלכם בזמן חופשה

טסתם לחופשה והשכרתם את הדירה? תמונה: pexels

נבחן מקרה שבו אנשים נוסעים לחופשה בארץ או בחו"ל, והם מחליטים להשכיר את דירתם לתיירים או לאנשים אחרים כדי להרוויח הכנסה כלשהי בזמן הזה. זה רעיון יפה מאוד שאנשי רבים מאוד חושבים עליו, במיוחד בתקופה שבה Air B&B מאוד פופולרית ואנשים רוצים להרוויח כסף.  אבל אין כאן הנחות ואין כאן יוצאים מהכלל. כל מי שמשכיר את הדירה שלו אפילו ליום אחד חייב לדווח על ההכנסה אחרת מדובר בעבירה ברורה על חוקי המס.

מה קורה כאשר לא מדווחים על הכנסה מדירה?

זה לא משנה לכמה זמן השכרתם את הדירה ואם מדובר במעט כסף יחסית או הכנסה חד פעמית, זה כבר ברור. תצטרכו לדווח על כך בתוך זמן סביר מתום השנה כדי לא להיקלע למצב של קנסות וחשד להעלמת הכנסות גדולה יותר. עו"ד פלילי יידרש לכם במקרה שבו המסים שאתם צריכים לשלם הם אכן בסכומים גדולים וכאשר לא נעשה תהליך של גילוי מרצון של ההכנסות שלכם. אם מדובר בהכנסה של עד שני מיליון ₪ והמס שתצטרכו לשלם אינו עולה על חצי מיליון, כי אז תוכלו לתקן את הדיווח שלכם לפקיד השומה ולטפל בכך. במקרה הזה גם לא ייפתח נגדכם הליך פלילי ושלמו מס. בסכומים גדולים יותר שהם כנראה לא המקרה של השכרת דירה בזמן חופשה עדיין אפשר להקל ונחוצה עזרת עו"ד פלילי כדי להגיע להסדר וחשיפה של הנישום.

העלמת הכנסות אינה חוקית ואינה רצויה

לא רצוי להעלים הכנסות מהמדינה ולא רק משום שצריך לשלם מסים לפי חוק וכל עבירה על החוק גוררת סכנת הגשת כתב אישום פלילי. במקרים כאלה כדאי לדעת שאין כזה דבר לא לדווח על הכנסות משום שבמוקדם או במאוחר הדבר ייוודע. כשאתם משכירים דירה מישהו יוכל להלשין או לנצל זאת כדי לסחוט או פשוט לגלות בטעות משום שלא עלה בדעתו שאסור לדבר על כך. כך שרצוי לוותר מראש על הסודיות ולדווח על כל שקל שתרוויחו מהשכרת הדירה שלכם בזמן שאתם בעצמכם נוסעים לחופשה מהנה.

Exit mobile version