Site icon מקומון רמת גן

טכנולוגיה מתקדמת לטיפול בקשב וריכוז ללא תרופות

עד לפני מס' שנים לא רבות מאוד, היה נהוג לחשוב שבעיות קשב וריכוז מחייבות ומצריכות טיפול רפואי באמצעות תרופות. כיום נהוג לדבר על מגוון טיפולים אחרים כמו רכיבה טיפולית, טיפול נוירופידבק ועוד שיטות שבד"כ לא כוללות מתן טיפול תרופתי ל-ADD או ADHD.

אתם מוזמנים להכיר את המונח הנקרא "טיפול נוירופידבק". מדובר על טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות ובעזרת תוכנות מחשוב מתקדמות. נוירו פידבק הוא סוג של טיפול שהוכח כיעיל ובטוח כאחד. זוהי דרך להשתמש בטכנולוגיה כדי לסייע בשיפור תפקודי המוח כגון קשב, זיכרון, מיקוד ולמידה. מסקרן אתכם? הנה כל המידע החשוב לפניכם.

טיפול בבעיות קשב וריכוז ללא תרופות

בימינו הטכנולוגיים, טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות הוא תהליך יחסית נפוץ. נוירופידבק למשל, יכול לעזור לאנשים הסובלים ממגוון מצבים כמו ADHD, דיכאון, הפרעות חרדה, אפילו PTSD (פוסט טראומה) ועוד.

הטיפול משתמש במשחקי מחשב ובתוכנות מחשוב, ובכלים מבוססי תוכנה אחרים המלמדים מיומנויות כמו מדיטציה, מיינדפולנס או ויסות עצמי. זאת ועוד, כדי לעזור לאנשים ללמוד כיצד לווסת את רגשותיהם טוב יותר, כיצד למקד את הריכוז שלהם, כיצד להתגבר על מכשולים בקשב וריכוז ועוד.

מה המטרה הבסיסית של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות?

המטרה הבסיסית של נוירופידבק היא לאמן את המוח עם משוב טבעי, במקום להסתמך על שימוש בתרופות שיכולות להיות להן תופעות לוואי חמורות. טיפול נוירופידבק הוא טיפול אלטרנטיבי לדיכאון וחרדה, הפועל על ידי אימון המוח לשנות את הפעילות שלו ואת דפוסי ההתנהלות של המטופלים. ניתן להשתמש בו בשילוב עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), או כטיפול עצמאי.

נוירופידבק היא טכניקת ביופידבק, הכוללת שימוש בחיישנים נוירו-אלקטריים למדידת הפעילות החשמלית של אזורים שונים במוח. חיישנים אלו מוחלים על ראשו של המטופל על מנת לאמן את אותם אזורים ולשנות את תפקודם בהתאם. מדובר בשיטה מאוד מתקדמת של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות.

צילום: CANVA

האם נוירו פידבק יכול לטפל ב-OCD?

נוירופידבק הוכח כמסייע לאנשים עם בעיות נפשיות שונות ונמצא מועיל בהפחתת מצבים כמו ADHD, OCD ודיכאון, PTSD, בעיות של סטרס, לחצים, חרדות חברתיות ועוד. אם אתם מעוניינים לעבור טיפול בבעיות קשב וריכוז או OCD, יהיה כדאי מאוד לשקול את סוג הטיפול הזה. אך זכרו, טיפולים מהסוג האלו יש לעבור אך ורק במעבדות אשר מומחיות בתחום של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות.

בסופו של דבר, נוירופידבק הוא סוג של טיפול שבו חולים מאומנים להשתמש בגלי המוח שלהם כדי לשלוט, לנטר מידע ולתקן תפקודים מוחיים מסוימים (כמו בעיות קשב וריכוז). הטיפול נחשב יעיל ומניב תוצאות, אך הוא יצריךם ממכם התמדה ומאמצים להשתפר ולחדד את היכולות שלכם. במילים אחרות, אתם צריכים לקחת חלק פעיל בתהליך של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות.

Exit mobile version