Site icon מקומון רמת גן

טיפול אפקטיבי בדיכאון – אפשר לצאת מזה!

דיכאון, למרבה הצער, אינו תופעה נדירה במיוחד. הן בישראל והן בעולם כולו סובלים אינספור אנשים ממצבים שונים של דיכאון, החל מדכדוך יומיומי קל יחסית ועד לדיכאון קליני חמור ומייאש במיוחד. גם אם אתם אינכם סובלים כלל מדיכאון, ולא סבלתם ממנו מעולם, סביר מאוד להניח שלפחות אדם אחד שאתם מכירים מתמודד עם בעיה זו, או התמודד עימה בשלב כלשהו בחייו. בעוד דיכאון וסוגים נוספים של מצבים נפשיים בלתי רצויים אך נפוצים (דוגמת חרדה) עלול לגרום לייאוש ולתת את האשליה כאילו הוא יימשך לנצח, ולא ניתן יהיה להיפטר ממנו, חשוב מאוד לדעת כי ברובם המכריע של המקרים זה פשוט לא נכון – אפשר לצאת מדיכאון וישנן דרכי טיפול רבות ושונות שיכולות לסייע לנו. מהן דרכי הטיפול העיקריות שכדאי לנסות ומדוע אסור לאבד את התקווה לשיפור?

 

אבחון, ייעוץ מקצועי והתאמה של טיפול – דרכי טיפול בדיכאון

הצעד הראשון שכדאי לעשות במידה ואתם חוששים כי אתם סובלים מדיכאון (כמו גם כאשר מדובר באדם קרוב אליכם לו אתם מעוניינים לעזור) הוא לנסות ולאבחן את המצב, ואף לפגוש איש מקצוע לצורך כך. ניתן לנסות ולהבין באופן כללי ממה אתם סובלים ועד כמה חמור הדיכאון בו אתם שרויים, באמצעות קריאה של חומר רלבנטי באינטרנט ומענה על שאלונים שונים אשר יכולים להכווין אתכם ולתת לכם מושג טוב יותר. בנוסף לכך, כדאי לפנות לאנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש המתמחים בדיכאון ומצבים דומים, ולהסתייע בהם. חשוב להבהיר כי גם אם המסקנה שתעלה מקריאה, מענה על שאלונים ואף שיחה עם איש מקצוע תהיה כי אתם סובלים מדיכאון קל בלבד, אין זה אומר כי המצב שלכם אינו חשוב ומשמעותי, וכי לא צריך להמשיך ולפעול על מנת לשפר אותו. לכל אחד מגיע להיות מאושר, לא רק לא לסבול מדיכאון חמור.

 

לאחר שמאבחנים את הבעיה ואת סוג הדיכאון ממנו סובלים, יש לקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לטיפול המתאים והאפקטיבי ביותר. קיימים סוגים שונים של טיפול בדיכאון המיועדים לסוגים שונים של מצבים נפשיים, כמו גם לאנשים שונים. ייתכן ולשני אנשים הסובלים מדיכאון מסוג דומה יחסית יתאימו טיפולים שונים לחלוטין, ולכן יש להתחיל ולנסות למצוא את הטיפול הנכון והאפקטיבי ביותר, בהנחייתם והכוונתם של אנשי המקצוע הרלבנטיים כמובן.

תמונה: Depositphotos

טיפול פסיכולוגי (דוגמת טיפול דינאמי או טיפול רגשי) יכול לסייע לאנשים רבים, כמו גם טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים – אלו הם סוגים שונים של טיפולים המתבצעים לרוב במסגרת של פגישות בהן נערכות שיחות עם איש המקצוע המעביר את הטיפול, ובמקרים מסוימים כוללים גם פעולות מסוגים נוספים דוגמת תרגילי תנועה שונים וכיוצ"ב.

סוג נוסף של טיפול בדיכאון שחשוב להכיר הוא טיפול תרופתי – טיפול באמצעות תרופות פסיכיאטריות, כאשר כאן מדובר בעולם ומלואו הכולל סוגים רבים ושונים של תרופות, משטרי טיפול וכו'. במקרים רבים מדובר בתרופות אשר השפעתן מתחילה להיות מורגשת רק לאחר כמה שבועות בהן נוטלים אותן מדי יום, אך בכל מקרה זהו טיפול שחשוב ביותר לא לנסות לבד, אלא אך ורק בהוראתם של אנשי מקצוע ובליוויים הצמוד.

למידע מקצועי בנושא דיכאון היכנסו ללקסיקון המונחים באתר בטיפולנט המציע מגוון כתבות מקצועיות בנושאי טיפול ואינדקס מטפלים.

Exit mobile version