Site icon מקומון רמת גן

חשבתם שלעשות בריתה (זבד הבת) בבית כנסת זה קיטשי? אז חשבתם

"תצלם אותנו ליד מיקי מאוס" ביקשו 2 ילדיהם המקסימים של בעלי השמחה. כמובן שלא יכולתי לסרב לחיוך שובר לב. תוך כדי שהם משנים פוזה אני (נעים מאוד, סטאס מוזיקוב, צלם, במאי ומנהל המרכז לצילום אירועים) שואל אותם לפשר העניין והם ענו בחזרה שהם רוצים להיות הראשונים להצטלם ליד מיקי מאוס ותוך כדי צילום הם מספרים שיש להם אחות קטנה חדשה. והיום המסיבה והם הבטיחו לעזור לאמא בטיפול בתינוקת אני מחייך ומתפלא מהכנות של הילדים. תוך כדי צילום הילדים כשהם מחובקים נשמע קול שקורא להם וזו היתה אימם שביקשה להצטרף אליה לעמדת קבלת הפנים כדי לומר שלום לסבתא ובמקביל האב בהכנות הכנות לקראת קריאת דברי תורה והודיה.

בריתה בבית כנסת, ככה זה עובד

אחד הדיונים כשאני מגיע לצלם בריתה זה למי התינוקת דומה, מספר צלם אירועים סטאס מוזיקוב, האם האף של האמא או השפתיים של האבא? ברקע ילדים קטנים משחקים בבלונים שהובאו כדי להעסיק אותם ומידי פעם נשמע קול בלון מתפוצץ ואמא ששרה "זה סופו של כל בלון." אט אט אחרון האורחים נכנס השולחנות מתמלאים וההתרגשות בשיא והאב לוקח את הרמקול, מברך לשלום את הקהל הקדוש ומודה להם על שהגיעו להשתתף בשמחתם ומתחיל הסבר על משמעות הטקס שנקרא זבד הבת.

זבד פירושה מתנה והיא נאמרה על ידי לאה אמנו כשילדה את זבולון בנה השישי ולפי טענת רד'ק שהוא אחד מפרשני המקרא שהפירוש שלו הוא שנולדה גם אחותו התאומה דינה ותוך כדי שהאב מדבר נשמע קול בכי של תינוקת השמחה והאם לקחה אותה לזרועותיה. האב המשיך בטקס והזמין את רב הקהילה לשאת דברים ולנהל את הטקס והוא כלל קריאת טקסטים מן המקרא כמו " מי שברך אמותינו שרה רבקה רחל ולאה…" ואת הפיוט "הרחמן הוא יברך את אבי הילדה ואמה" ובסופו הכריז את שמה של התינוקת לקולות שמחת הקהל הרב ביקש לתת את הבמה לאם התינוקת לקרוא "ברכת הגומל" כשקולה חנוק מהתרגשות ניגשה אליה אחותה כדי לחבקה. וזה נורא ריגש אותי מכיוון שיש לי היכרות עם המשפחה והם לקוחות שלי וצילום בריתה של משפחה שאני מכיר זו הזדמנות לפגוש אותם.

צלם לבריתה או כל אירוע אחר גם יוצר מידי פעם חברויות עם אנשים שבדרך כלל לא היית פוגש וזה אחד הבונוסים בעבודה כצלם. מחיר צלם לבריתה בדרך כלל עולה 1,600 שקלים אולם משפחה זו הם לקוחות שלי והם קיבלו מחיר מיוחד של 1200 שקלים.

יש גם המשך

הטקס הסתיים והאב נלקח לרחבה לרקוד עם האורחים לצלילי המוסיקה שהתנגנה ברקע האם עוברת בין השולחנות אומרת תודה ומצטלמת עם חלקם ובודקת שלא חסר כלום בחדשות ומבקשת עדיין להישאר באולם כי יש להם הפתעה לילדה הגדולה יותר, תוך כדי נכנס מלצר עם עוגת יום הולדת בטעם שוקולד כמו שילדים אוהבים וניגש לאם וביחד עם האבא מעמידים את תפארת במרכז ומכריזים שיש לה יום הולדת באותו היום וכולם מתאספים במעגל והחלו לשיר שירי יום הולדת ובסיומו הילדה קיבלה בובה ענקית מתנה ליום הולדת.

אט אט יורד הלילה והאורחים נפרדים מן בעלי האירוע ומאחלים שוב מזל טוב ושיזכו לגדלה בנחת. ואני כצלם יודע שהנה עוד אירוע אפילו קטן עושה את עבודתי על הצד הטוב ביותר. בברכת מזל טוב ושירבו שמחות.

Exit mobile version