Site icon מקומון רמת גן

חנויות ועסקים בישראל – כל מה שעסק מקומי צריך לשנת 2021

שנת 2021 כבר התחילה, ומבחינות רבות היא צפויה להיות מאתגרת ביותר. וירוס הקורונה, שתקף את העולם בתחילת שנת 2020, גרם לכך שעסקים רבים צריכים להתמודד עם מצב כלכלי לא פשוט ורבים מהם אף נאבקים על חייהם. עסקים מקומיים וחנויות צריכים להתמודד גם עם מציאות שבה הם נאלצים לסגור את העסק מפעם לפעם, בעקבות סגר, וגם בזמנים שבהם המשק פתוח, האתגרים לא מפסיקים להגיע.

בשנה כזו, ישנן אסטרטגיות שונות שניתן לנקוט בהן, כדי לצלוח בשלום את המשבר. עסקים מקומיים, שיש להם קהל לקוחות נאמן ומספקים מוצר או שירות איכותיים, בהחלט יכולים לעבור את המשברים האחרונים, ואפילו לצאת מחוזקים, אם ינקטו את הפעולות ההכרחיות הנחוצות.

התמודדות עם המצב

הדבר הראשון שעסקים מקומיים צריכים לעשות בשנת 2021, הוא לבצע תכנון תקציבי טוב יותר, ולראות כיצד הם מתמודדים עם המצב הקיים. מעבר לצמצום בכוח האדם, שהוא הכרחי לא פעם, יש צורך בבדיקה מעמיקה של ההוצאות שניתן לקצץ בהן וכן בדרכים חדשות להגדיל את מעגל ההכנסה. המצב הנוכחי הוא לא פשוט, ועסקים מקומיים וחנויות, צריכים לראות בדיוק אילו הוצאות ניתנות לקיצוץ, ולבצע חשיבה מחדש על האופנים שבהם העסק משווק את עצמו ומושך לקוחות. כך, למשל, עסקים רבים עוברים לפעילות גם במרחב הדיגיטלי ובמרחב של האינטרנט, וישנן לא מעט דרכים שמאפשרות כניסה לתחומים חדשים ולפנות לקהלי יעד חדשים.

עבודה עם ספקים ונותני שירותים איכותיים

אחת מהדרכים הטובות ביותר להתמודד עם המצב בשנת 2021, היא להמשיך ולספק שירות מצוין ללקוחות של העסק. שמירה על סטנדרט גבוה של איכות מחייבת עבודה עם ספקים טובים, הקפדה על עמידה בלוחות הזמנים של ההתחייבויות ללקוחות וכן עבודה עם חברות שמעניקות שירות מצוין בתחומים שונים. המעבר למכירה של מוצרים באינטרנט מצריכה, למשל, עבודה עם חברת משלוחים בארץ שמאפשרת לשלוח מוצרים לכל רחבי המדינה בצורה מהירה ויעילה.

צילום: freepik

נושא המשלוחים הוא חשוב מאוד, מאחר והוא מאפשר להרחיב את הפעילות העסקית. כך, חנות שבעבר הייתה מוכרת מוצרים רק ברחוב או בקניון, יכולה להקים אתר אי-קומרס ולהציע את המוצרים שלה באופן מקוון. עידן הקורונה גרם לכך שישראלים רבים מאוד החלו לרכוש מוצרי צריכה ברשת, גם אם בעבר לא היו נוהגים לעשות זאת. לכן, מדובר בפלח שוק גדול מאוד, שכולל לקוחות בכל רחבי הארץ, שניתן למכור להם מוצרים איכותיים שהם זקוקים להם.

לא להזניח את עולם הדיגיטל

המעבר למכירה מקוונת מצריכה גם שימוש באמצעים של שיווק דיגיטלי. שיווק בגוגל וברשתות החברתיות הוא זול יחסית, ומאפשר להגביל מראש את התקציב החודשי שמיועד לפרסום. אחד מהכלים החשובים בעולם הדיגיטל שכל עסק מקומי צריך להכיר הוא "גוגל לעסק שלי". פתיחה של פרופיל של עסק מקומי בגוגל מאפשרת להופיע בתוצאות החיפוש במקום בולט, כאשר גולש כלשהו מחפש ביטוי חיפוש שרלוונטי לפעילות של העסק. כך, למשל, אם יש לכם עסק למכירת אופניים, כאשר גולש בתל אביב יחפש "חנות אופניים בתל אביב", הוא יוכל לראות פרטים על החנות שלכם במקום בולט מעל תוצאות החיפוש הרגילות (במרבית המקרים, ובהתאם לרמת התחרות על אותו ביטוי).

בנוסף לפרופיל עסקי בגוגל, שאותו ניתן להקים בחינם, חשוב גם לשמור על נוכחות בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות החברתיות המובילות האחרות, מפני ששם נמצא קהל היעד של העסק, בכל מיקום גאוגרפי ובכל גיל. התאמה של העבודה בעסק לרוח החדשה הנושבת בעולם, תאפשר להתמודד טוב יותר עם המצב וגם להתחיל ולפתח אפשרויות עסקיות חדשות, שיביאו מגמה מחודשת של צמיחה לעסק.

Exit mobile version