Site icon מקומון רמת גן

"חלומות פשוטים" ההצגה של חניכי אקי"ם

ההצגה "חלומות פשוטים"  של חניכי אקים שנערכה ביום מעשים טובים, בשעות הערב בתאטרון ר"ג הייתה אחד האירועים המרגשים והמשמעותיים ביותר במסגרת "יום המעשים הטובים" ברמת גן בהם נטל חלק סניף אקים רמת גן-גבעתיים.

ההצגה התקיימה בחסות ובמעמד סגן ר' העיר, אביהוא בן משה וחבר מועצת העיר, חיים גילרמן בפני קהל של מאות תושבי העיר ועשרות חיילים, בעיקר מחיל המשטרה הצבאית, המלווה את אקים ר"ג-גבעתיים לכל אורך הדרך, וזכתה לתגובות חמות ומרגשות מאד מהקהל.

צילום באדיבות המחלקה למורשת ישראל

בהצגה "חלומות פשוטים" נוטלים חלק כ-15 שחקנים של תיאטרון אקים בית שאן-העמקים, שכל שחקניו הינם אנשים עם מוגבלות שכלית, שואפים  לממש עצמם ולהגשים את חלומותיהם, ככולנו.

ההצגה –שהיא לכשעצה הינה הגשמת חלום גדול עבורם- מבוססת על חוויותיהם וחלומותיהם של משתתפיה כמו "להיות רקדנית", "להחלים מסרטן", "להיות ד'י.ג'" והמשתתפים משתפים את הקהל בשאיפותיהם בשילוב צליל וריקוד. ההצגה מבוססת על סדנה ותהליך חוויתי שעברו השחקנים בהובלת הבמאי, עידו וייס, ויו"ר אקים בית שאן העמקים, ענת רגב, ומאז החלה לעלות על הבמה לפני כ-3 שנים צוברת תשואות בכל פעם מחדש.

ההצגה הועלתה ביוזמת טוביה טל עוזרי,מנהל המחלקה למורשת ישראל בעיריית ר"ג  ובשיתוף עם מח' תרבות ואגף השפ"ע של עיריית רמת-גן. בפתיחת הארוע נשאה דברים גם רחל און, יו"ר אקים ר"ג-גבעתיים, שהודתה לאנשי העיריה על שיתוף הפעולה.

בפאנל שהתקיים לאחר ההצגה בהנחיית במאי ההצגה ,עידו וייס, ובהשתתפות אחד השחקנים, תואר התהליך שעברו השחקנים, ונשאלו שאלות ע"י הקהל. נרשמו תגובות מאד מרגשות ואחת האמירות המשמעותיות הייתה של אם לילד עם תסמונת דאון, שאמרה שההצגה נתנה לה המון כח. תגובות מרגשות נוספות שנרשמו: "ההצגה הכי טובה שראיתי", "ההצגה טלטלה אותי וגרמה לי למחשבות רבות" ועוד.

 

Exit mobile version