Site icon מקומון רמת גן

חלה לשבת – לא סתם בצק

החלה היא חלק בלתי נפרד מהמסורת של העם היהודי והפכה למוצר חובה בכל ערב שבת. החלה משמשת את כל יושבי הבית במהלך השבת, שבמהלכה לא ניתן לאפות או להכין מטעמים חדשים. החלה גם משמשת כחלק בלתי נפרד מהקידוש בערב שישי ובצהרי השבת, ולכן משפחות רבות מקפידות על הכנת החלה ועל חשיבותה. עם זאת, החלה יכולה להיות הרבה יותר מסתם בצק ולשמש כאחד האלמנטים המרכזיים והטעימים ביותר בשולחן השבת. למעשה, אפיית החלות התפתחה בצורה משמעותית בשנים האחרונות והיום ניתן למצוא חלות שונות ומגוונות.

חלה מתוקה

חלה מתוקה היא חלה פופולארית במיוחד וטעמה המתקתק מוסיף המון לארוחת השבת. את החלה המתוקה מכינים כמו החלה הרגילה אך מוסיפים סוכר, מה שהופך את החלה למעין עוגה קלילה ונעימה שיכולה להתאים גם לארוחה מלאה.

חלה עם שומשום או עם פרג

חלות יכולות להגיע מעוטרות בקישוט כמו שומשום או פרג, אך תוספות אלו אינן מהוות רק קישוט, אלא מוסיפות לטעמה של החלה ולערכה התזונתי. למעשה, חלות עם שומשום או עם פרג נראות מושקעות ומרשימות יותר, מה שהופך אותן למתאימות במיוחד לארוחת השבת.

חלות מקמח מלא

עם המודעות הגוברת לנזקים שיכולים להיגרם בשל צריכת פחמימות ריקות וקמח לבן בכמויות גדולות, החל להתפתח מגוון רחב של קמחים כמו קמח מלא, קמח שיפון או קמח כוסמין. קמחים אלה מתפרקים בגוף בצורה יותר איטית והדרגתית, ובכך שומרים על רמת סוכר תקינה יותר בדם. יש להם ערכים תזונתיים מיטיבים יותר מאשר בקמח לבן רגיל. כיוון שקמחים אלה מיועדים להחליף את הקמח הלבן, ניתן להכין מהם גם חלות לא פחות טעימות מהחלות הרגילות שכולנו מכירים. עם זאת, חשוב לזכור שאופן העבודה עם קמחים אלה שונה מהכנת חלה מקמח לבן, ויש לבחון היטב את הכמויות ולדעת לעבוד עם הסוגים הסונים של הקמחים.

חלה עם דבש

חלה עם דבש, בדומה לחלה מתוקה, היא אופציה נחמדה לשדרוג החלה וגם להוספה של ערך תזונתי. הדבש מעניק ארומה, טעם וריח נפלא לחלה ומומלץ להשתמש בו בכל מתכון של חלה, גם אם אינכם רוצים לשוות לה טעם מתוק.

חלה עם בצל

אף על פי שהבצל פופולארי יותר בתבשילים למיניהם, תוספת שלו לחלה יכולה להעניק לה טעם מתקתק ומלוח בו זמנית ולהפוך אותה לייחודית. כדי לעשות זאת יש לטגן מראש את הבצל עד להזהבה ולהוסיף אותו אל תערובת הבצק.

חלה עם גרעינים

אם ברצונכם לשדרג את טעמה של החלה ואת המראה שלה וכן להוסיף לה ערכים תזונתיים, חלה עם גרעינים תהיה הבחירה המושלמת. ניתן להשתמש בכל סוגי הגרעינים וליצור מעין תערובת שניתן להוסיף לחלה עצמה וכן לצפות את החלה בגרעינים במקום בשומשום או בפרג, מה שיהפוך את החלה למקורית ולטעימה במיוחד

חלה.תמונה באדיבות:pixabay
Exit mobile version