Site icon מקומון רמת גן

חיפוי רצפה – מהן האפשרויות?

איזה חיפוי הכי מתאים לרצפה בדירה או בבית שלכם? מהן אפשרויות החיפוי הקיימות בשוק? כיצד לבחור נכון חיפוי חדש לרצפת הבית? לפניכם מדריך לבחירת חיפויי רצפה.

הרצפה בדירה או בבית משפיעה על עיצוב הפנים ועל איכות חייכם. הרצפה מהווה חלק גדול מחללי הפנים בבית, לכן כאשר החיפוי ישן, ואם הרצפה שרוטה ומלאה בכתמים שלא ניתן יותר להסיר יותר, כנראה שהגיע הזמן לבחור חיפוי חדש לרצפת הבית.

סוגי חיפויים לרצפה

בבנייה הקלאסית והמסורתית נהוג לחפות את הרצפה באמצעות אריחי ריצוף מקרמיקה, משיש או מאבן טבעית או סינטטית. ישנן שתי שיטות עיקריות להחלפת הרצפה הקיימת:

חיפוי באמצעות אריחי ריצוף הופך את הבית לאתר בנייה, זו עבודה מורכבת הנמשכת בדרך כלל כשבוע, ובתקופת השיפוצים לרוב אי אפשר לשהות בדירה לכן יש לעבור למקום חלופי עד סיום העבודה. פתרון זה גם יקר יחסית לצרכן, אך אפשר להוזיל עלויות באמצעות הדבקת רצפה וכך גם חוסכים זמן ואין צורך לדאוג לפינוי פסולת בנייה.

שילוב של עץ ואבן בחיפוי הרצפה והמדרגות. צילום: Pixabay

סוגי החיפויים הנוספים לרצפה הם פרקט מעץ טבעי ומלא או פרקט סינטטי, רצפת בטון מוחלק וחיפוי PVC לרצפה. הפרקט מבטיח נראות מרשימה, עיצוב יפהפה ואווירה כפרית נעימה, עם זאת פרקט עץ רגיש למים וסובל מבלאי טבעי, לכן נדרשת תחזוקה שוטפת. חיפוי פרקט לרצפה נחשב לטרנדי, זו עבודה יחסית מהירה ללא לכלוך רב, ותוך כיומיים אפשר לצעוד ברגליים יחפות על הפרקט הנעים.

בשנים האחרונות הפכו רצפות הבטון המוחלק לפתרון המועדף בקרב אדריכלים, מעצבי פנים ולקוחות סופיים. יש מגוון אפשרויות ופתרונות לעיצוב הבית באמצעות חיפוי רצפה מבטון מוחלק, למעשה מיישמים שכבה דקה של בטון על התשתית הקיימת. כאשר מכינים את התערובת ליציקה ניתן להוסיף גוונים בהתאם לתוכנית העיצוב ועל פי הטעם האישי של הלקוח, כמו כן אפשר להטביע דוגמאות ולבחור ברמת העננות הרצויה.

לאחר יישום הבטון המוחלק על התשתית הקיימת מיישרים את הרצפה וממתינים לייבוש. לאחר ייבוש מוחלט מורחים שכבת סילר להגנה על הרצפה מפני שחיקה, שריטות והיווצרות כתמים.

אפשרות נוספת לחיפוי הרצפה בביתכם היא באמצעות יריעות PVC הנקראות לינולאום. יש מגוון עיצובים ודוגמאות של יריעות PVC, זהו פתרון מהיר וזול יחסית להחלפת הרצפה הקיימת, לרוב מיישמים את היריעות בדירות שכורות, במפעלים ובעסקים.

ראוי לציין כי רצפת בטון מוחלק מבטיחה לכם שינוי משמעותי בעיצוב הבית, מראה ייחודי ויוקרתי, אווירה נעימה ותחזוקה פשוטה וזולה. לכן, זהו הפתרון המועדף כיום בקרב אנשי המקצוע, וכדאי גם לכם להתרשם ממגוון אפשרויות העיצוב בגלריה של חברה המתמחה בפתרון זה.

הכתבה באדיבות סטודיו ארטן, הסטודיו מתמחה בפיתוח חומרים לבנייה ולעיצוב ומציע פתרונות עיצוב מתקדמים וייחודיים בהתאמה אישית מלאה.

Exit mobile version