Site icon מקומון רמת גן

חיפוי קירות חוץ – מהן האפשרויות

מתכננים פרויקט לבניית בית פרטי או שיפוץ מקיף בנכס ומחפשים פתרונות איכותיים ומתקדמים לחיפוי הקירות החיצוניים של המבנה? אילו אפשרויות קיימות בתחום החיפוי לקירות חוץ ומהם ההבדלים בין החיפויים השונים? הכנו עבורכם כתבה בנושא חיפוי קירות חוץ, כך תדעו מהן האפשרויות הקיימות ותוכלו לקבל החלטה נכונה ושקולה יותר.

חיפוי שליכט דקורטיבי לקירות חוץ

שליכט צבעוני מתאים לחיפוי קירות פנים וחוץ, זהו חומר אקרילי המועשר בסיבים וסיליקון. שליכט דקורטיבי נחשב לאחד מחיפויי הקירות הנפוצים ביותר, יש ליישם שכבה נדיבה של שליכט צבעוני על הקיר החיצוני, השכבה גמישה ומגשרת ומתפשטת היטב מעל סדקים זעירים בקיר, החומר מונע ממים לחדור לקירות המבנה.

לפני יישום השליכט הדקורטיבי על הקיר החיצוני יש לנקות היטב את המשטח, להסיר חלקים רופפים משכבת הטיח הקיימת, למלא ולאטום סדקים בקיר, ליישם שכבת פרמייר ורק אז מורחים את השליכט הצבעוני. אפשר ליישם על קירות חוץ גם שליכט מינרלי המבוסס על חומר טבעי בשילוב פולימרים, השליכט המינרלי נושם וסופח נוזלים, הוא מגיע במגוון גוונים והמראה שלו כפרי וטבעי יותר מהשליכט הצבעוני.

קיר בריקים חיצוני. צילום: Pixabay
חיפויי אבן לקירות חוץ

בעשור האחרון החלו רבים מהאדריכלים להשתמש בחיפויי קירות דקורטיביים העשויים מאריחי אבן טבעית או סינטטית, יש ערים בהם חובה לחפות את קירות החוץ באבן ירושלמית. אפשר לבחור חיפויי קירות שונים מאבן טבעית או סינטטית, לדוגמה חיפויים העשויים מאבן ירושלמית, אבן כורכר, גיר, עצמון, בזלת, אבן רמאללה ועוד.

חיפויי אבן לקירות חוץ מבטיחים מראה מרשים וייחודי, חשוב לבחור חיפויי אבן המתאימים לסביבה ולתנאי האקלים באזור, וכמובן בהתאמה לעיצוב הכללי של המבנה. יש אבני חיפוי הנחצבות ו/או מיוצרות בארץ ויש אבני חיפוי מיוחדות המיובאות מחו"ל ולרוב מחירן גבוה יותר.

התקנת חיפויי אבן לקירות חוץ נחשבת למורכבת, יש שתי שיטות התקנה עיקריות:

חיפוי קירות באמצעות לוחות

בשנים האחרונות החלו אדריכלים וקבלנים מובילים להציע וליישם בתוכניות העבודה שלהם חיפויי קירות העשויים מלוחות פיבר צמנט ומלוחות חיפוי נוספים העשויים מפח, בטון, מתכות ואפילו פלסטיק. חיפוי קירות חוץ בעזרת לוחות פיבר צמנט נחשב למומלץ בגלל העמידות המעולה של לוחות החיפוי בפני פגעי מים האוויר, בדגש על מים ולחות, נוחות העבודה וההתקנה, היישום המהיר על הקירות וכושר הבידוד והאיטום.

חומרים ופתרונות לחיפוי קירות חוץ מזמינים רק מחברת רוטנברג – החברה מתמחה ביבוא ושיווק חומרים, ציוד ופתרונות לבנייה, בין היתר חברת רוטנברג משווקת לוחות פיבר צמנט מתוצרת המותג האוסטרלי ג'יימס הארדי הנחשב למוביל בתחומו בכל העולם.

Exit mobile version