Site icon מקומון רמת גן

חינוך מא' ועד ת' או – איך למצוא תעסוקה בחינוך

תחום החינוך גדול כל כך, שיש מכללות ומוסדות לימוד שעוסקים רק בלימודי חינוך ומציעים לימודים שנמשכים שלוש שנים ויותר. ישנם הממשיכים ללימודי תעודת הוראה אחרי לימודי החינוך, במטרה לעבוד כצוות חינוכי. ידוע שכאשר יש עודף מסגרות בנושא מסוים, הביקוש בנושא זה יורד. גם בחלוף השנים, נראה שתחום החינוך רק צובר תאוצה. צורך תמידי בלמידה מתחיל מגיל הינקות ומסתיים בלימודים אקדמאים ואף לימודי גמלאים. נתמקד בשני סוגים הדורשים צוות גדול מהרגיל.

חינוך מיוחד

חינוך שכשמו כן הוא, מיוחד מהרגיל. במסגרות כאלה מצופה מאנשי הצוות להיות רכים יותר, סבלנים יותר ועדינים יותר. בנוסף, המורים, המטפלים והסייעות מוכשרים לעבודה במסגרת מיוחדת ולהתמחות בהתמקצעות עם ילדים או נוער שהם לקויי למידה ובעלי מוגבלויות, אם פיזיות ואם נפשיות. על כן, המקום צריך להיות נגיש לכולם , נוח ומסביר פנים כפליים. הצוות יהיה גדול יותר בהתאם לטיפול הדרוש.

pixabay

דרושים סייעות ואנשי חינוך

בבואנו לחפש עבודה בתחום החינוך לגיל הרך ישנם מגוון מקומות ותפקידים המציעים התפתחות בתחום, בין אם ציבוריים ובין אם פרטיים. כדי להקים מוסד פרטי לגיל הרך בין היתר דרושה מנהלת מעון, גננת ומבשלת. וזה לא נגמר כאן, דרושים סייעות, מטפלות, אנשי תחזוקה וצוות נוספים. עבודה זו דורשת סבלנות, אהבה לילדים ולחינוך, וגם יכולת סמכותית.

חיפוש עבודה

מקובל לחשוב שבתחום החינוך חיפוש עבודה נחשב פחות מייגע מאשר בתחומים אחרים מכיוון שתחום זה הינו גדול ומקיף ותמיד יש ביקוש ותחלופה במקומות הדורשים צוות חינוך. במיוחד במוסדות המיועדים לטיפול בגיל הרך דרוש צוות גדול יותר וישנם תפקידים נוספים. שילוב של אלה ושל פרמטרים כמו מוסדות חינוך ולמידה, ילודה וצורך בעבודת חינוך אין סופית מבטיחים תעסוקה מתמדת.

סיכום

תחום החינוך הינו רחב היקף ופורה. ישנם יתרונות רבים בלהיות קרובים לתחום החינוך והלמידה. גם בתחום הפרטי וגם בתחום הציבורי, ישנו ביקוש רב לאנשי חינוך בשל הצורך התמידי בהשכלה וסדר. בתחומי חינוך לגיל הרך וחינוך מיוחד יידרשו תפקידים נוספים וההשגחה על אוכלוסייה כזו דורשת גם עוד כוח אדם. נראה שהעבודה בחינוך לעולם לא תמה.

Exit mobile version