Site icon מקומון רמת גן

חיילים, תלמידים ובני משפחה צעדו לזכרו של החייל דניאל פומרנץ ז"ל

בשבוע שעבר, התקיימה צעדה לזכרו של החייל דניאל פומרנץ ז"ל באזור הירוק בשכונת רמת אפעל. באירוע השתתפו משפחתו של פומרנץ', חיילים מגדוד גולני בו שירת, תושבי העיר ותלמידי בית הספר בליך, בו למד דניאל פומרנץ ז"ל.

בשבוע שעבר, התקיימה צעדה לזכרו של החייל דניאל פומרנץ ז"ל באזור הירוק בשכונת רמת אפעל.  באירוע השתתפו משפחת פומרנץ, חיילים מגדוד גולני בה שירת פומרנץ', תושבי העיר ותלמידי בית הספר בליך, בו למד דניאל ז"ל. במסגרת הצעדה, נשא ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, דברים לזכרו של דניאל, תושב העיר.

"לעולם לא אשכח את הדקות בהם קיבלתי את הבשורה המרה על נפילתו של באסון סג'עייה במהלך מבצע צוק איתן," אמר שאמה הכהן, "דניאל ז"ל, מטוביה בנייה של עירינו רמת-גן, גדל במשפחה ערכית ואוהבת אשר חינכה אותו לערכים של הגנת המדינה ואהבה למולדת ולאדם. הצעדה המשותפת לזכרו של דניאל משקפת רצון להמשכיות ולהליכה בדרכו, בחיוך ובאחדות."

חיילי גולני עם ורדה פומרנץ וכרמל שאמה. צילום: עיריית ר"ג

דניאל פומרנץ נולד ביבנה, ועבר בגיל חמש עם משפחתו לכפר אז"ר שברמת גן. הוא למד בתיכון "בליך" בעיר והיה חניך בתנועת הצופים. בילדותו הפגין פומרנץ רגישות גדולה לבני אדם ובעלי חיים, כמו גם חוש יזמות מפותח, כשבחופשות מבתי הספר הוא ואחיו היו מפעילים בית קפה בשכונה, מתוך שאיפה שלא לבקש כסף מההורים. בבגרותו התגייס לגדוד 13 היוקרתי של גולני, שם התחיל כלוחם והמשיך לתפקיד מפקד. ביולי 2014, במהלך מבצע "צוק איתן", נהרג פומרנץ בתקרית הנגמ"ש בסג'עייה יחד עם שישה מחבריו ליחידה. הוא היה בין 21 במותו והותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

הצעדה לזכרו של דניאל פומרנץ מתקיימת מידי שנה מאז נפילתו, ביוזמת עיריית רמת גן. הצעדה מתקיימת סביב רמת אפעל, במסלול שאורכו הכולל כ-6 ק"מ. נקודת הכינוס והפתיחה של הצעדה היא בגן הבנים שברמת אפעל, משם פונים מערבה אל דרך שבט הצופים, וממשיכים בשטחים החקלאיים של אדמות כפר אז"ר. מסלול הצעדה ממשיך לאורך ציר דרך שיבא, תוך חציית הציר המגיע לרחוב השומר שבכפר אז"ר, ומסתיים בחלקת הקבר של פומרנץ.

הצעדה לכבוד דניאל היא חלק ממארג רחב של פעילויות שנערכות לזכרו על ידי משפחתו. מדי שנה מקפידים בני המשפחה לקיים ביום ההולדת שלו מסיבת חוף לזכרו, כאשר במקביל מתקיימות יוזמות נוספות המנציחות את חייו דרך תחנות מרכזיות בחייו הקצרים. כך למשל, שלוש שנים לאחר נפילתו, הוחלט בשבת הצופים של רמת אפעל להנציחו באמצעות חקיקת שמו במבנה השבט.

Exit mobile version