Site icon מקומון רמת גן

חורים בשיניים – ממה הם נגרמים ואיך מטפלים בהם

חורים בשיניים הם תופעה בעייתית מאד המצביעה על הגיינת פה לקויה ועל הזנחה של בריאות השיניים. חשוב לדעת, שבניגוד לדעות רבות בקרב הציבור – אין החורים בשיניים מופיעים אך ורק אצל ילדים המרבים באכילת דברי מתיקה אלא יכולים להופיע אצל כל אדם, בכל גיל ובכל מצב אישי. חשוב מאד לטפל בחורים בשיניים מיד עם הגילוי ולא להשתהות, שכן המצב עלול להחמיר במהירות עד כדי שאי אפשר יהיה לסתום את החור אלא המצב החמור יחייב את המטופל לבצע טיפול השתלות שיניים.

אז מהם בעצם חורים אלה?

שיניים. צילום באדיבות: pixabay

כאשר השיניים וחלל הפה לא מנוקים על בסיס קבוע, כלומר אין צחצוח סדיר של השיניים – עלולים להצטבר חלקי לכלוך בין השיניים, בין החניכיים לשיניים ובעצם בכל מקום מסתור בחלל הפה. חלקיקי מזון אלא נרקבים עם הזמן ופוגעים באיבר שאליו הם צמודים. במידה ומדובר בשיניים – ללא קשר לצד או לכיוון של השן – עלולים הלכלוכים לחדור אט אט את העצם עצמה ולגרום שם חור – פשוטו כמשמעו.

החור עלול לגדול במהירות ולכן חשוב מאד לטפל בו ללא עיכוב. כתוצאה מכך עלולה השן להיראות שחורה ומלוכלכת ובמקרים חמורים במיוחד – אי אפשר יהיה לסתום את החור ולהסתיר את המראה האפור. מכיוון שהשיניים תמיד נראות, אם בעת דיבור או בעת אכילה – יש חשיבות עצומה למראה בריא ויפה של חלל הפה כולו ואין להזניח את הטיפול בחורים בשיניים, גם מהפן הבריאותי וגם מהפן האסתטי. חור בשן עלול לזלוג את החניכיים וליצור דלקת שתסב לא מעט כאב.

איך מטפלים בחורים בשיניים?

ראשית, חשוב להדגיש שיש שלל פעולות שניתן לבצע על מנת למנוע מלכתחילה את היווצרות החורים, להלן כמה מהן:

ישנן כיום כמה וכמה שיטות לטיפול בחורים בשיניים. חלקן מבוססות על ניקוי עמוק של החומר שהצטבר וחלקן על סתימת החור בעזרת חומרים רפואיים המיועדים לצורך זה. כך בעצם מצופה החור בחומר שמתקשה ונראה כלפי חוץ בדיוק כמו השן שהשחירה. כאמור, במקרים קיצוניים במיוחד שבהם רופא השיניים יגיע למסקנה שלא ניתן להציל את השן – יומלץ למטופל על השתלת שן חדשה ובריאה במקום זו החולה.

חורים בשיניים אינם גזירת גורל וכאשר מקפידים על שמירה ומבצעים את הוראותיו של רופא השיניים בדיוק כפי שהתקבלו – אין ספק שכלל לא חייבים לחוות את החורים ואפשר ליהנות מפה בריא ושיניים לבנות, חזקות ובריאות. תחום רפואת השיניים מספק שלל פתרונות למצבים רבים ורובם חדשניים ומתקדמים מאד.

Exit mobile version