Site icon מקומון רמת גן

חבר המועצה אילני למבקר המדינה:"בדוק את יועצי ראש העיר"

ליעד אילני:''זהירות קומבינה''. צילום ראובן קופיצ'ינסקי

תחת הכותרת "זהירות קומבינה" פנה חבר מועצת העיר, ליעד אילני למבקר המדינה בבקשה לבדוק את מדיניות העסקת היועצים של ראש העיר, ישראל זינגר.לטענתו של אילני השיטה של ראש העיר הינה למנות יועצים בהתנדבות ולאחר זמן קצר לאשר להם קבלת שכר.כדוגמא מביא אילני את מינויו של אביב נקש ליועץ לראש העירייה לנושא זהירות בדרכים וטוען כי מעבר למשכורת של 8,900 ש"ח מהעירייה קיבלו נקש ומקורביו  תשלומים בשווי של כ-300,000 ש"ח מאז כניסתו של זינגר לתפקיד.חבר המועצה רמי פדלון ביקש מזינגר לבטל את שכרו של נקש וכתב:"במשך כל החודשים בהם שימש נקש יועץ בנושא לא הביא נושא אחד רציני לוועדת זהירות בדרכים".

השבוע פנה חבר מועצת העיר, ליעד אילני למבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא בדרישה לפתוח בבדיקה בנוגע להתנהלותו של ראש העיר ישראל זינגר בנוגע למינוי יועצים.לטענתו של אילני מתעלם ראש עיריית רמת-גן מכללי המנהל התקין וממנה יועצים בהתנדבות שבמהרה הופכים ליועצים בשכר.

אילני מביא כדוגמא את מינויו של אביב נקש ליועץ לענייני זהירות בדרכים לראש העיר.בחודש יולי 2015 הביא ראש עיריית רמת-גן מר ישראל זינגר לאישור הנהלת העירייה את מינויו של יועץ לראש העירייה לנושא זהירות בדרכים בהתנדבות מלאה והדבר אושר ע"י הנהלת העיר אישרה בהצבעה את המינוי, על פי המתווה שהציג בפניה ראש העירייה.בחודש פברואר 2016 אישרה הנהלת העירייה, על פי דרישתו של ראש העירייה, את העסקתו של נקש כיועץ חיצוני לראש העירייה בתחום הזהירות בדרכים ושכרו של היועץ הזה עומד על 8,900 ₪ בחודש.

ליעד אילני:"זהירות קומבינה". צילום ראובן קופיצ'ינסקי

אילני טוען במכתבו כי :"מאז בחירתו של מר זינגר לראשות העירייה מונו יועצים ובעלי תפקידים בכירים ומגוונים, בהיקף שלא נודע כמותו בתקופת קודמיו שכל כולם של היועצים הללו מתוגמלים היום בתנאי העסקה ושכר מפנקים למדי".

עוד טוען אילני כי בידו אסמכתאות מהם עולה כי:"מר נקש ו/או עסקים שבהם הוא ו/או מי מקרוביו הם בעלי עניין בהם, נהנו מקבלת תשלומים שונים ובשיעור מצטבר עד סך של כ-300,000 ₪, וזאת מיום בחירתו של מר זינגר לתפקידו כראש עיריית רמת-גן ועד היום".

במכתבו מוסיף אילני כי ביום 09.03.16 התקיימה פגישת עבודה בהשתתפותם של ראש העירייה מר זינגר, מחזיק תיק התנועה ויו"ר הוועדה לזהירות בדרכים חבר המועצה וחבר הנהלת העירייה מר רמי פדלון, ומר אביב נקש. בפגישה זו, הציג מר נקש מסמך שכותרתו: "תכנית מצילת חיים" וכי מהמסמך שהגיש מר נקש, עולה חשש כבד לנקיטת סדרה של פעולות, שבלשון המעטה, אינן עולות בקנה אחד עם כללי המנהל התקין. זאת לאחר שבמסמך האמור מוזכר שמם של אישים פרטיים, שנבחרו לביצוע יוזמות כאלה ואחרות בתוך המערכת העירונית, אך לכאורה ללא כל הליך מקדים של מכרז, קבלת הצעות, השוואת מחירים וכיוצא באלה דברים שבהם מחויבת רשות שלטונית ציבורית, בבואה להתקשר עם אנשים ו/או גופים פרטיים.

עוד כותב אילני כי:"דוגמא נוספת לעירוב תחומים בעייתי, הנוגע להתנהלותם של מר זינגר ומר נקש הוא העיתון "אינדקס רמת-גן", המופק ומודפס על ידי "Grouprint מבית שלטי ירושלים בע"מ", חברה שלפי המידע שנמסר לח"מ, מצויה בבעלותו של מר נקש. מדובר בעיתון המופץ בעיר, ואשר בו מתפרסמות חדשות לבקרים ידיעות ומודעות, הן מטעם עיריית רמת-גן והן מטעם מר נקש עצמו. כך, במופע של פיצול אישיות מרהיב, מר נקש בכובעו כמדפיס העיתון, נותן במה אוהדת ליוזמותיו של מר נקש, בכובעו כיועץ לראש העירייה, ולמעסיקו ומיטיבו ראש העירייה מר זינגר.

יצויין כי ביום א' האחרון (13.03.16) פנה חבר הנהלת העיר ויו"ר וועדת זהירות בדרכים, רמי פדלון לראש העיר ישראל זינגר במכתב בו ביקש להפסיק את העסקתו של נקש.וכך כותב פדלון:"בישיבת הנהלת העיר הצגת את הצורך ביועץ לזהירות בדרכים כדי להוביל בעיר תוכנית מצילת חיים, כיו"ר וועדת זהירות בדרכים טענתי שאין כל צורך ביועץ בשכר לנושא זה, ויתרה מזו במשך כל החודשים בהם שימש נקש יועץ בנושא לא הביא נושא אחד רציני לוועדת זהירות בדרכים שאני עומד בראשה.סוכם בפגישתנו שעבודת היועץ תוגבל לחודשיים בלבד ובמסגרתה הוא יכין תוכנית מפורטת לפרוייקט מציל חיים חשוב זה.ביום רביעי 9.3.16 התקיימה ישיבה בלשכתך, מצ"ב מסמך שהציג מר נקש "היועץ" המומחה לזהירות בדרכים ובו התכנית מצילת החיים שתציל את ילדי רמת גן.המסמך שהוגש על ידי מר נקש, מכיל אוסף רעיונות ונושאים לבדיקה, זו איננה "תכנית מצילת חיים" אלא רשימת נושאים שיקדמו שיעורי נהיגה מוזלים לתלמידי רמת גן".

עוד כותב פדלון כי:"לא ברור מי יממן את התעריפים המוזלים, לא ברור מי בחר בקובי חדד שיספק את מורי הנהיגה.והשאלה החשובה ביותר היא מאיפא נלקח השם המפוצץ "תוכנית מצילת חיים", זה ממש עלבון לאינטליגנציה להציג רעיון זה כתכנית מצילת חיים".

גם פדלון מתייחס לעיתון אינדקס וכותב כי:"ביום חמישי חולק עיתון אינדקס במרום נווה שעל פי תדפיס חשבוניות שקיבלתי מהגזברות קיבל כספים רבים מאוד מעיריית רמת גן, מצ"ב תצלום של עמוד הפרסום שכתב מר נקש בעיתון אינדקס.ציטוט: "התוכנית הוצגה בפני ראש העיר מר ישראל זינגר ורמי פדלון אחראי על וועדת זהירות בדרכים בעירייה, זכתה לאישור מוחלט ויצאה לדרך".אני מודיע לך נחרצות שאני נגד הובלת הנושא על ידי מר נקש.לא ברור לי כיצד נבחר מר קובי חדד שמוגדר במסמך נקש שהוא מרכז 15 מורי נהיגה ולדעתי התקשרות כזו ללא מכרז היא לא חוקית בעליל!".

לסיום  מבקש פדלון מזינגר לנקוט בצעדים הבאים:1.להוציא מכתב למר נקש שיכתוב עמוד שלם בעיתונו ובו התנצלות על כך שהציג נייר ראשוני כתוכנית מוסכמת שקיבלה אישור מוחלט ויצאה לדרך.2.אין לי ספק שהוא לא ימצא תורם והתוכנית לא תצא לדרך "האשמים לכאורה" יהיו רמי פדלון ואולי ישראל זינגר, אבל בודאי לא אביב נקש.3.להביא להנהלת העיר הקרובה החלטה המשנה את ההחלטה הקודמת וקובעת שמר נקש לא יקבל שכר עבור עבודתו כיועץ ראש העיר לזהירות בדרכים".

דוברת עיריית רמת גן נשאלה : 1.מדוע מינויו של אביב נקש ליועץ לא הופיע בסדר היום של ישיבת הנהלת העיר?
2.מהו שכרו של מר נקש ומה נכלל במסגרת אחריותו? 3.מהו היקף ההתקשרות והעבודות שביצעה העירייה אצל מר נקש בשנים 2014 ו2015?.

בתגובה מסרה דוברת העירייה את הכתוב להלן:"אביב נקש, ששימש תקופה ארוכה כיועץ בהתנדבות, מלווה את פעילות הוועדה לזהירות בדרכים שפעילותה צפויה להתרחב במסגרת פרויקט להצלת חיים. מטרת הפרויקט הינה לצמצם משמעותית את תופעת תאונות הדרכים העולות בחיי אדם בעיר. יודגש, כי הפרויקט הופיע בסדר היום של הנהלת העיר מס' 62 ואושר במהלכה.עלות הייעוץ לפרויקט הצלת חיים היא 8,900 ₪ ללא מע"מ.יצוין כי לנקש ניסיון רב בתחום הדרכת נהיגה בטוחה, הוא בעל הסמכה של מורה נהיגה  ומרצה נהיגה מונעת. שימש במסגרת הצבאית כקצין במערך ההדרכה המונעת והיה בין כותבי מערכי השיעור של הנהיגה המונעת.העירייה פועלת עם מר נקש בשיתוף פעולה מזה שנים ארוכות, והדבר נותר על כנו גם כעת".

Exit mobile version