Site icon מקומון רמת גן

זה הזמן להבין – איך שומרים שבת?

איך שומרים שבת? זוהי שאלה מעט גדולה מידיי, מכיוון שיש לא מעט הלכות הקשורות לשמירת השבת. לכן אם אתם רוצים לשמור שבת כהלכתה ואתם לא יודעים כיצד לעשות את זה, תוכלו להתייעץ עם רב כזה או אחר שיסביר לכם את כל ההלכות לקראת יום השבת.

אנו נציג בפניכם את כל ההלכות החשובות והקריטיות ביותר לשמירת השבת. כמובן שעל מנת שתוכלו לדעת איך שומרים שבת? בצורה מלאה, אתם תצטרכו לפנות לרב. הדבר הראשון שאתם צריכים להבין זה מתי נכנסת השבת. לכל מי שרוצה לדעת את זמני כניסת השבת לשבת הקרובה – בקישור כאן תמצאו את כל המידע.

בשבת אסור לעשות שום מלאכה

לא סתם הרבה מאוד אנשים אוהבים את יום השבת, אחד מהדברים החשובים ביותר שצריך לדעת הוא שביום שבת אסור לעשות שום מלאכה. כל עוד לא מדובר על פיקוח נפש, ההלכה קובעת כי כולם צריכים לנוח. לכן אתם צריכים להימנע מלבצע עבודות שלא לצורך, ולנוח עד כמה שאפשר. כך תוכלו להתחיל את השבוע החדש עם אנרגיות ומצב רוח.

צילום: freepik
בשבת אסור לבשל או לאפות

ארוחת שבת היא אומנם הסממן החזק ביותר של השבת, אך בשבת עצמה אסור לבשל או לאפות. המשמעות היא מאוד פשוטה, אתם צריכים לסיים את כל הבישולים והאפייה לקראת השבת עד לכניסתה. בכדי שתוכלו לחמם את האוכל לקראת הארוחה, אתם יכולים לעשות שימוש בפלטת שבת. עליה תוכלו להניח את האוכל, ולדאוג שהוא יוגש חם לכל מי שיושב ביחד אתכם בשולחן.

בשבת אסור לעשות שימוש במוצרי חשמל

אם אתם שואלים את עצמכם איך שומרים שבת? אתם צריכים לדעת כי בשבת עצמה אסור לכם לעשות שימוש במוצרי חשמל. המשמעות היא שאסור לכם להשתמש בפלאפונים, אסור כמובן להדליק אור ומוטב לכבות את האור שבמקרר. כך תוכלו לדעת שאתם מהצד שלכם עושים מאמץ על מנת לשמור את השבת כהלכתה. רצוי מאוד שתרחיקו מעצמכם כל מוצר חשמלי, כך לא תמצאו את עצמכם משתמשים בו ללא כוונת תחילה.

Exit mobile version