Site icon מקומון רמת גן

זהירות, אינסטגרם! מיומנו של עורך דין תאונות דרכים

מאת עו"ד קובי שפירא

העולם המודרני מביא את רובנו לתעד את עצמנו ברשתות החברתיות באופן שכל דכפין יכול לקבל הצצה מדומה אל תוך חיינו. באופן טבעי הרשתות החברתיות משקפות רגעים מלאכותיים בהם ארגנו רקע מרשים, חייכנו למצלמה, שרבבנו את שפתינו והצטלמנו, אחר כך ערכנו את התמונה כדבעי והעלינו לרשת החברתית האהובה עלינו. יחד עם זאת, כאשר אנו מנהלים תביעת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים (או בכל תאונה אחרת), כדאי שנלמד מניסיונו של עורך דין תאונות דרכים להשלכות הצפויות. להלן תובא דוגמה לעורמתן של חברות הביטוח ולציניות בה הן נוהגות בנפגעי גוף מתאונה.

כך מתנהלת חברת הביטוח לאחר פנית עורך דין תאונות דרכים

כאשר אדם נפגע בתאונה ופונה לחברת ביטוח באמצעות עורך דין תאונות דרכים, חברת הביטוח מעוניינת להקטין את הפיצויים המשולמים לו ככל הניתן. לצורך כך, נוקטת חברת הביטוח באמצעים שונים: היא מוציאה באמצעות כתב ויתור סודיות רפואית את תיקיו הרפואיים של הנפגע כדי לחפש בעיות רפואיות בעברו, היא מוציאה חוקר לשוחח עם הנפגע, בני משפחתו, מכריו ואנשים במקום עבודתו ובנוסף חוקרים מפשפשים ברשתות החברתיות של הנפגע.

חוקרים משתמשים בחשבונות, לעיתים מזויפים, ברשתות החברתיות ומציעים חברות לנפגע. לעיתים אף אין צורך אפילו בהצעת החברות, שכן הנפגע מעלה תמונות ללא הגבלת הרשאת צפיה. בשלב הבא, החוקרים יכולים לדעת כיצד בילה הנפגע, מתי טס לחו\"ל ומי מגיב לו. כתוצאה מכך ניתן להרכיב תמונה מעוותת לפיה, היות והתובע מחויך בבר מצווה של אחיו – אז בטוח אינו סובל כאבים או דכאון כטענתו. אם הנפגע מצולם בחו"ל אז סימן שמצבו תקין. כמו כן ניתן להגיע לחברים שלו שזהותם נמצאת בין המגיבים לפוסטים או לתמונות ולסחוט מהם מידע, לאו דווקא נכון או מבוסס, על הנפגע.

פצועים באמת או שזו רק הצגה? צילום: freepik

רוצים דוגמה?

להלן מקרה שעניינו תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים של נפגעת תאונת דרכים. מדובר בנערה שהוריה פנו לעורך דין שאינו עורך דין תאונות דרכים. פגיעתה של הנערה הייתה פגיעה של ממש אשר כללה נכות נוירולוגית בצד נכות נפשית. הוריה של הנערה, שראו את מצבה הנפשי הירוד לאחר התאונה, ניסו לעודד אותה בכמה נסיעות לחו\"ל. חברת הביטוח, בניסיונה להתחמק מאחריותה לתשלום הפיצויים המגיעים לנערה, הוציאו חוקרים אשר לא מצאו כל סתירה לבעיותיה כפי שטענו להם. לפיכך, בהתנהלות צינית ערמומית, התחזו לנערה אחרת, הציעו לנערה חברות וכך צפו בחשבון האינסטגרם שלה. במסגרת ההליך המשפטי הם הגישו את התמונות כראיה לבית המשפט בטענה כי מהם משתקפת מציאות נורמלית ואף מאושרת. לרוע מזלם של הנערה והוריה הם לא שכרו עורך דין תאונות דרכים מיומן. אין ספק שעדיף היה להימנע מסיטואציה זו.

לסיכום:

חברות ביטוח נוקטות בכל האמצעים כדי להתחמק מתשלום, במיוחד כאשר מדובר במקרים של נזקי גוף בתאונת דרכים. כדי לקבל פיצויים מתאונת דרכים בסכום המירבי, קריטי לפנות למומחה בתחום. עורך דין תאונות דרכים אשר עוסק בתחום משך שנים רבות וטיפל באלפי תיקים לא ייפול בפח הזה. כדאי להימנע מלהעלות תמונות או פוסטים לרשתות החברתיות או לפחות להעלות עם הרשאה מוגבלת תוך אי אישור חברים חדשים. במיוחד כאשר מדובר בתאונה עם פגיעה קשה.

עו"ד קובי שפירא, כותב המאמר, הינו הבעלים של קובי שפירא, משרד עורכי דין, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בייצוגם של נפגעי גוף מתאונות, עם תוצאות של מאות מיליוני שקלים חדשים במצטבר.

Exit mobile version