Site icon מקומון רמת גן

השתלות שיניים– סוגים והבדלים

הפה שלנו, ובמיוחד השיניים, הוא דבר חשוב מאוד שמשפיע גם על האופן בו אנו נראים, אך גם על הדיבור ויכולת הלעיסה שלנו. שיניים חסרות עשויות לפגום מאוד בגורמים אלו, ובנוסף לפגוע בתחושת הביטחון העצמי. פתרון יעיל וקבוע למצב של שיניים חסרות הוא ביצוע השתלת שיניים. השתלות שיניים הן בעצם השתלה כירורגית של שתל דנטלי, תהליך בו נעשה שימוש בשורש של שן אמתית, התומכת בשן מלאכותית, דומה המראה שלה לשן טבעית. קיימים כמה סוגי השתלות של שיניים, וחשוב לדעת מה ההבדלים בינם ולהתאים את הסוג הנכון.

מה גורם לשיניים חסרות?

יכולות להיות כמה סיבות לחוסר בשיניים, שיביא לצורך בביצוע השתלה: פגמים מולדים, שחיקה של השיניים, ריקבון, טיפול שיניים שנכשל, פגיעה קשה בפה ועוד. במצבים בהם קיימת בעיה של שיניים חסרות מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים, ולבדוק מה האלטרנטיבות העומדות בפניכם. אלטרנטיבה מומלצת על ידי רופאי שיניים היא ביצוע השתלה, מאחד מהסוגים הבאים.

צילום.Depositphotos

סוגים של השתלות בשיניים

השתלה מסוג root form

סוג זה של השתלות בשיניים הינו הקרוב ביותר למראה וגודל שורש השן המקורי, והוא הסוג הנפוץ והשכיח בתחום השתלות שיניים. התהליך כולל חשיפה של מקום ההשתלה והכנת העצם לקבלת השתל. לאחר מכן מוחדר השתל, אשר משמש בהמשך למטרת החזקת וייצוב כתר השן המלאכותית. בתום התהליך מתבצעת תפירה במקום. ריפוי והחלמה לאחר השתלת שיניים מסוג root formאורך בין שלושה לשישה חודשים. בתום תקופה זו ניתן להתקין את הכתר על השתל.

השתלה מסוג plate form 

השתלת שיניים מסוג זה מומלצות כאשר הלסת קצרה וצרה, ואינה מאפשרת השתלת עצם. צורת שתל זה צרה וארוכה. לאחר ביצוע הרדמה, חושף רופא השיניים את עצם הלסת לצורך הכנה להשתלה. יש אפשרות להתקין מיד לאחר ההשתלה כתר שן, או להמתין תקופת ההחלמה בין שלושה לשישה חודשים, ורק אז להתקין את הכתר.

השתלה מידית

סוג השתלה חדש יחסית, אשר מתבצע מיד לאחר עקירת השן. מתאימה למטופלים בעלי כמות גדולה יחסית של עצם בלסת. בשיטה זו תהליך הריפוי הוא הקצר והמהיר ביותר מבין שיטות השתלות השיניים הקיימות.

השתלות שיניים מסוג subperiosteal

צורה של שתל בשם subperiosteal, אשר מתאימה במקרים של ירידה במסת העצם. צורת השתלה מאוד מתקדמת ונדירה. השתל מותאם לחלק העליון של עצם הלסת ומותקן מתחת לחניכיים, בעזרת מסגרת ממתכת, אשר מסייעת בדחיפה של החניכיים.

כיצד בוחרים את סוג ההשתלה הנכון?

בחירת סוג ההשתלה נעשית בהמלצת רופא שיניים מקצועי, אשר מומחה בביצוע השתלות מסוגים שונים. תפקידו לאבחן את מצב המטופל, ולהציע לו את הפתרון הנכון, בהתאם למצבו וצורת הלסת והשיניים שלו. ככול שידע המטופל יותר על האפשרויות העומדות בפניו, כך יקטן החשש שלו מהטיפול.

 

Exit mobile version