Site icon מקומון רמת גן

השקעה חכמה לטווח ארוך: תלמידי 'אוהל שם' סיירו בבורסה לני"ע

עשרות תלמידי כיתות י"ב מבית הספר "אהל שם" ברמת גן נהנו בשבוע שעבר מביקור מעשיר בבורסה לניירות ערך (ני"ע) שבתל-אביב, שם למדו על המסחר בבורסה, המדדים המובילים ועל חינוך פיננסי מגיל צעיר.

תלמידי י"ב בתיכון אוהל שם ברמת גן הלומדים במגמת כלכלה ומדעי החברה, נפגשו בשבוע שעבר לשיחה אינטימית עם רחלי ויזמן, מנכ"לית חברת סבוריט, הנסחרת בבורסה ואשר עוסקת בייצור תחליפי בשר מהצומח באמצעות "רובוט שף".

עוד שמעו התלמידים מדוברת הבורסה, אורנה גורן, על תפקידי הבורסה לני"ע בישראל, על הסיבות בגינן מחליטות חברות להגיע ולהיסחר בבורסה, על המוצרים השונים הנסחרים בבורסה, על ביצועי המדדים הבולטים בבורסה ועוד.

כל זאת בשיתוף עם האקדמיה הצעירה (young academy), המפעילה תכניות לחינוך פיננסי לתלמידים, בעיקר בפריפריה.
מגמת הכלכלה בתיכון אהל שם מציעה לתלמידיה תכנית מורחבת הכוללת היכרות מעמיקה עם תהליכים כלכליים ומושגים מעולם הכלכלה, המספקת לתלמידים בסיס מוצק להבנת עולם זה לקראת יציאה לחיים הבוגרים.

אורנה גורן, דוברת הבורסה לני"ע הסבירה, כי "הבורסה מבצעת ומייצרת המון פעילות מול הציבור הרחב. חינוך פיננסי לצעירות ולצעירים ולתלמידי תיכון הוא חלק משמעותי מכישורי חיים, והנחלתו לצעירים היא אחת המטרות העיקריות שלנו".

הבורסה לני"ע יצאה באחרונה בקמפיין הסברה חדש לציבור הרחב, הקורא לו להעמיק את ההיכרות והידע שלו עם מדדי הבורסה ואפשרויות ההשקעות במוצרים העוקבים אחר מדדי הבורסה, כחלק מפעילות מתמשכת של הבורסה בשנים האחרונות, שנועדה להרחיב את הידע והמעורבות של הציבור הרחב בשוק ההון הישראלי.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: מקומונט רמת גן
צילום: האקדמיה הצעירה (young academy)

ציקי אבישר, מייסד ומנכ"ל "האקדמיה הצעירה" מסר, כי "חינוך פיננסי הוא אחד המפתחות החשובים ביותר לפיתוח אישי בעידן שלנו, ואנחנו שמים עליו דגש באקדמיה הצעירה. המטרה שלנו היא לפתוח בפני הצעירות והצעירים צוהר לעולם לא מוכר אשר יש לו חשיבות מכרעת בחיינו הבוגרים".

האקדמיה הצעירה (Young Academy), שהחלה את פעילותה בשנת 2012, מעבירה קורסים, סדנאות וימים חווייתיים בתחום החינוך הפיננסי לבני נוער, בעיקר מאזורי הפריפריה, ומנגישה להם בדרך בלתי אמצעית כלים בסיסיים ומונחי יסוד מהעולם הכלכלי המורכב, כך שיהפוך לנגיש וזמין יותר עבורם.

נוסף לכך, האקדמיה הצעירה מפעילה את תכנית משימת החלל להפרחת בלון חיזוי אוויר לאטמוספירה – במסגרתה נחשפים בני הנוער לשלל תכנים המשלבים ידע מעולמות הגאוגרפיה, איכות סביבה, פיסיקה, תכנון מבצעי וכמובן חלל והכרת האטמוספירה.

Exit mobile version