Site icon מקומון רמת גן

השלב הבא בקריירה

קריירה אישית לא יכולה להישאר במקום ולכן כדאי להכיר דרכים שונות לקדם אותה. החל מנטילת יוזמה ועד הסבה מקצועית – הנה כמה הצעות עם ערך פרקטי

בחירת מקצוע מתייחסת בין היתר לאופן שבו ניתן להפוך את העבודה לקריירה מתגמלת, מספקת ומעניינת. עם זאת, אף קריירה לא יכולה להישאר במקום לאורך זמן. האפשרויות היחידות הן לקדם את הקריירה באופן יזום, או לחילופין לגלות פאסיביות ולראות אותה מתדרדרת. היות ורוב העובדים רוצים מטבע הדברים להתקדם בקריירה, השאלה היחידה מבחינתם היא מה עליהם לעשות כדי להגיע לשלב הבא.

הדרך הקלאסית להתקדם בקריירה היא לעבור לתפקידים בכירים יותר אחת לכמה חודשים או שנים. כאן היתרון הוא שמדובר במסלול סולידי, נטול סיכונים ובעל סיכויי הצלחה גבוהים – בעיקר עבור שכירים שמשתלבים בארגונים גדולים. מנגד, לא כולם מקבלים הצעות קידום ורוב העובדים נדרשים לגלות יוזמה.

מתי הגיע הזמן ליזום פרויקטים חדשים?

איך ממשיכים? צילום: pixabay

מי שרוצה לקחת את העניינים לידיים ולהגיע לשלב הבא בקריירה בלי להמתין לשיחת טלפון מהמנכ"ל צריך ליזום פרויקטים חדשים. בשביל לעשות את זה חשוב לזהות את הצורך הספציפי של הארגון, למצוא פרויקט או שירות שנותן לו מענה ולקחת עליהם אחריות. במידה ולא בטוחים לגבי פרויקטים רלוונטיים, ניתן לשאוב השראה מחברות מתחרות או ארגונים בינלאומיים שפועלים פחות או יותר באותו ענף.

כל רגע יכול להתאים לנטילת יוזמה על פרויקטים חדשים. מבחינת העובד השכיר, הצעה לפרויקט לא מסכנת אותו ויש לו רק מה להרוויח ממנה. גם אם בסופו של דבר לא יתקבל שום סוג של אישור עבור הפרויקט, המנהלים יידעו שיש להם על מי לסמוך והמעורבות הגבוהה תעבוד לטובתו.

עובדים שאין להם מספיק אמביציה כדי ליזום פרויקטים יכולים להתנדב למשימות חדשות. כאן היתרון הוא שהאחריות לא מוטלת ישירות על העובד, אך הוא עדיין מעורב בתהליכים חשובים שמתרחשים בחברה ובארגון. בנוסף, החשיבה מחוץ לקופסא היא פקטור משמעותי בקידום בקריירה וכל עובד צריך להשקיע בה זמן ואנרגיות.

מה לגבי הכשרה נוספת?

השלב הבא בקריירה מסתתר לעיתים קרובות מאחורי הכשרה מקצועית נוספת. יש מקרים שבהם ההכשרה המקורית לא מספיקה, כי הארגון עצמו אינו קופא על השמרים והמנהלים מצפים מהעובדים לבצע את ההתאמות הנדרשות. הפתרון יכול להיות לימודי תעודה בתחום שמתכתב עם המקצוע של העובד וכמובן עם הצרכים של המעסיק, הארגון או החברה.

ההכשרה מביאה לעלייה בשכר ומציבה את העובד בשורה אחת עם המנהלים. בעזרת הכשרה מן הסוג הזה יכולים עובדים מנוסים לרענן את הידע והרקע המקצועי שלהם, להיחשף להשפעות חדשות ולשבור את השגרה. הלימודים נערכים במסלולים שמתאימים לעובדים במשרה חלקית או מלאה והם משלבים בין הקניית ידע תאורטי ומעשי. כמו כן, ניתן להגיע דרכם לשלב הבא בקריירה בתחומים שונים.

Exit mobile version