Site icon מקומון רמת גן

השכרת רכב לעומת שימוש ברכב שיתופי – המדריך המלא

במסגרת השכרת רכב, אדם יכול להשכיר רכב מסוכנות להשכרת רכבים – למשך יום שלם ויותר מזה, בעוד שכנראה יש תקופת מינימום מסוימת. במסגרת שימוש ברכב שיתופי, ניתן לבחור, ברבים מהמקרים – תקופת שימוש של מספר שעות, ועל כן – בהינתן כך שבאמת יש הבדל (שכן יש סוכנויות גמישות יותר), שימוש ברכב שיתופי יכול להיות גמיש יותר. מסיבה זו של סף הזמנת השירות, ומסיבות אחרות שנציג בהמשך.

מה חשוב לדעת על השכרת רכב?

ואכן, השכרת רכב יכולה להתרחש בין מספר שעות, לבין מספר שבועות. לסוכנות יש סניפים מסוימים ברחבי הארץ, שיאפשרו לאדם מסוים להגיע בקלות, ולבחור ברכב המתאים לו. מדובר על אזורים הסמוכים לשדות תעופה, ואף לאזורים עירוניים. השכרת רכב דרך סוכנות, יכולה להתאים לאנשים שלא מחזיקים ברכב משלהם, בין אם הרכב שלהם בתיקון, או שהם תיירים – או שהם פשוט מעדיפים להשכיר.

כשזה נוגע להשכרת רכב – נחתם חוזה בין הלקוח לסוכנות השכרת הרכב, בו מצוינים פרטים מסוימים – כמו החזרת הרכב במצב בו הושכר, כולל מצב דלק, כמו גם באם יש הגבלו תעל קילומטראז' וכיוצא בזה. כדי להשכיר רכב, אפשר שיהיה פיקדון על חשבון מסגרת האשראי של השוכר.

מה משותף ומובדל בין השכרת רכב מסוכנות, לבין השכרת רכב שיתופי?

וכשזה נוגע לרכב שיתופי – יש דברים שיכולים להיות מאוד זהים, לכדי רכב מושכר מסוכנות, ועם זאת – יש דברים שונים. ראשית כל, מה שמשותף – זו כמובן היכולת להשכיר רכב, לתקופה של מספר שעות ואף למעלה מזה – בהתאם לתנאי ההסכם. נוסף על כך, במקומות בהם סביר שיהיו הרבה אנשים – סביר שיהיו רכבים שיתופיים להשכרה. ועם זאת, גם במקומות בהם האוכלוסייה "קטנה יותר", כמו יישובים קטנים "בפריפריה הצפונית", (כמו יישוב כפר ורדים), אפשר לראות לא אחד, אלא שני רכבים להשכרה.

כך שהיתרון הוא, שלא צריך לנסוע לסוכנות השכרת רכבים – אפשר ללכת קצת מחוץ לבית, בייחוד בישובים "קטנים" יחסית, ולבחור ברכב שכבר קיים, וניתן להיכנס אליו. יתרון נוסף בדבר, הוא שהשכרת הרכב השיתופי – יכולה להיות מיידית יותר. סביר שיש עניין להירשם לשירות, טרם כניסה לרכב – ועם זאת, לאחר שהלקוח רשום – והמכונית פנויה והגישה עבורה נרכשה – אפשר פשוט להיכנס, והדבר יכול להיות ולהתרחש בזמן מועט, אם כי אפשר להגיד שנכון הדבר גם לגבי מכונית להשכרה, מסוכנות. ועם זאת, רכב שיתופי לא תלוי בשעות פעילות הסניף (אלא אם כן רוצים לדבר עם מענה אנושי), וניתן להתנהל כדרך האפליקציה ו/או האמצעים הטכנולוגיים הזמינים. כך שניתן גם באמצע הלילה, לגשת לרכב שיתופי – ולרכוש גישה אליו.

צילום: freepik

במיוחד אם יש כבר קוד, או כרטיס גישה מתאימים. השירות יכול להינתן באמצעות אתר אינטרנט, אפליקציה בטלפון, כמו גם שירות לקוחות טלפוני. כך שאם מישהו רוצה לקחת רכב שיתופי לקניות, לסידורים, לחתונה מחוץ לעיר ולכל מטרה – בהתאם לתנאי החוזה – הדבר אפשרי.

חיסכון בעלויות לטווח הקצר

כך או כך – נהג לא אמור לשלם על ביטוח, טסט, תיקונים, כמו גם רכישת רכב. אלא רק על השכרתו והוצאות הדלק. אלא אם כן, ישנן עמלות נוספות, המתווספות להליך השירות. כשזה נוגע לרכב שיתופי, המחיר יהיה מורכב מדמי הצטרפות, דמי מנוי חודשיים או שנתיים (אם יש עניין במנוי), מחיר לשעה ומחיר לק"מ (המגלם את עלויות הדלק).

יש מכוניות שיתופיות שניתן להחזיר למקום ממנו לקחו אותן – דהיינו התחנה "הרשמית" שלהן, ויש מכוניות שיתופיות שניתן להשאיר אותן "בחניה חוקית", או מאושרת עבורן.

יתרה מכך, סביר שניתן להזמין רכב שיתופי לפי פרקי זמן של רבע שעה, כך שזה יכול להיות אחד ההבדלים המהותיים בין רכב שיתופי, לבין רכב להשכרה. לא בטוח מה הם הבדלי המחיר בין רכב שיתופי לבין רכב להשכרה – שכן כל סוכנות וסוג רכב לגופו – אלא שכך או כך, בהשוואה לרכישת מכונית, בטווח הקצר אפשר שיהיה מדובר על השכרת רכב בזול.

Exit mobile version